Duster op gas - ervaringen/problemen??

• ronaldtim14

heb een Dacia duster prestige met lpg. Met rijden geen problemen mee, alleen aan de pomp als ik lpg tank en hij is driekwart vol begin die te ratelen/brommen

ben bij de dealer geweest en die zeggen dat ze niks aan kunnen doen. zijn er mensen die de zelfde ervaring mee hebben.

gr ronald

• thei

Dat is de 80% vul beveiliging die iets te vroeg inkomt.

Is zeker wat aan te doen,deze vervangen voor een nieuwe.

• Jos Bruining

Ik heb na ongeveer 30.000 km alle gasinjectoren moeten vervangen! Wel alles onder garantie, maar toch…

• ronaldtim14

even terug te komen op mijn probleem met het tanken van lpg. ben weer bij dealer geweest 2e keer maar mijn probleem is opgelost, ze hebben een andere aansluiting geplaatst. heb nu ook geen verloop stukje meer nodig. Dus even afkloppen maar tot nu toe ratel meer gehoord.

• Houthemkoffie

Als je een nieuwe Dacia gaat kopen, dan kun je die niet meer laten ombouwen naar LPG omdat de nieuwe Duster een nieuwe zuinige turbomotor heeft.

Voor dit type motor (TCe) is nog geen (door Renault) goedgekeurde gasinstallatie beschikbaar.

• Ferm

Bij een kmstand van 90.000 moest de injectorrail worden vervangen. Dat viel toen nog gelukkig onder de garantie maar nu bij 150.000 km is hij wederom vervangen. Het betreft een Eurogas installatie in een MCV 1,6 Het is opmerkelijk dat de injectoren zo vlug defect raken ook als het brandstoffilter telkens volgens de opgegeven interval is vervangen. Ik krijg de indruk dat Eurogas geen synoniem is voor goede kwaliteit. Op deze manier wordt het rijden op LPG duurder dan verwacht. Ik heb nu het advies gekregen om het filter om de 20.000 km te vervangen. Hopelijk houden de injectoren het dan ook langer vol

Groet, Ferm

• thei

Gerard hoe is het nu met je LPG installatie en wat heb je (laten)gedaan?

• voorn47

is een nieuwe tank in gebouwd maar probleem is nog niet verholpen,na 100km brand er nog 1 lampje en bij rood kan ik maximaal 24 liter tanken dus waarschijnlijk een kleinere tank in gebouwd ,ben door Renault Nederland en door de firma Stam tot nu toe perfekt behandeld, het wachten is nu op nieuwe software vanaf de fabriek dus afwachten maar!

• Richard

Hallo mensen, het gaat hier over een duster. echter ik heb een sandero stepway van 2012 op lpg van Landi af fabriek in Roemenië ingebouwd. eerste jaar geen probleem. Nu is het paar keer uitlezen en resetten geweest omdat het lampje van het motormanagement brandde. foutmelding wordt wel uitgelezen, verder niets. Nu knippert het lampje af en toe, uitgelezen gereset en weer verder. Eerstvolgende keer als ie weer brand zou hij met aangekoppelde apparatuur rijdend worden gemeten. Nou hij brand dus weer, maar ik verwacht dat het lampje ook weer uitgaat op (korte) termijn.. Ik wordt wel te woord gestaan en tot dusverre geholpen bij de dealer maar het is niet fijn..(prettig)

Circa 22000 op de teller. telkens naar de dealer kost aardig wat aan verlofuren. inruilen op een benzine motor spookt al door mijn hoofd.

Tja wat kan ik nog meer zeggen, wellicht een maandagmorgenauto geweest.

Gr,

• thei

Welke foutcodes worden er aangegeven?

Branden en resetten en er verder niets mee doen heeft geen zin,vaak is het maar een kleinigheidje.

MM lampje branden hoeft niet aan de LPG installatie te liggen,echter op LPG zijn de bouies+kabels/kappen vaak de boosdoeners van een motorstoring,ik raad ook ieder aan voor zover je geen LPG bougies gebruikt de electrode afstand op LPG met 0,2 mm te verkleinen,dit voorkomt vaak lastige te achterhalen problemen.