Wat zijn de meest voorkomende gebreken bij de Duster

  • silverstorm

    Stitch,ik wil die lijst wel hebben maar een privémail sturen naar jou gaat niet,zal je moeten aanpassen in je profiel.

    Wil jij mij anders een pm sturen?

    mvg Alain

  • midget

    Benzine

  • Morris

    Waarschijnlijk je eerste nieuwe auto in 40 jaar. Tegenwoordig hebben ze tenminste 5 versnellingen. Dus na de 3e nog 2x doorschakelijk s.v.p.X(

  • Bernard

    Wat mij betreft heb ik 2 problemen

    het verbruik: ik heb een benzine versie 4x2 en ik kom niet zuiniger dan 9,0 ltr op 100 km oftewel 1 op 11,1 en dat is zelfgemeten verbruik op basis van 4170 km

    achtervering of achterbakafdekflappie dat geluid maakt bij elke hobbel

    Bernard

  • JMO

    stitch0709 Schreef:

    ——————————————————-

    > ik heb een in het Nederlands vertaalde

    > checklijst,van Duist langeduurtest , te gebruiken

    > bij het afhalen van je nieuwe auto (Duster, maar

    > ook evtt voor andere Dacias).

    > Voor wie wil stuur maar mailtje . Op tip waar ik

    > heb ergens op een forum kan zetten.

    > greets wim

    Hoi ik zou wel graag de checklijst willen hebben, maar kan je niet bereiken via mail… Zou je die willen doormailen naar jm_823@hotmail.com?

    Alvast bedankt. Groeten JM Otterman

  • Barrabas

    Zit nog steeds in zijn “Morris”MG zonder syncro :)

  • EvertK

    stitch0709,

    Als je je aanmeldt kunnen er ook privéberichten naar je gestuurd worden.

  • Willem Z

    In vijf maanden twee kleine probleempjes gehad n.l. uitvallende rechter luidspreker en een rammeltje in het linkervoorportier, beide zaken vlot door dealer Terwolde in Veendam verholpen.

    Ben inmiddels helemaal gek op m'n Duster, ik rij er graag in en word er graag in gezien.

  • stitch0709

    ok heb me aangemeld, dus PM en e-mail kan ik nu ook ontvangen.

  • Harryzwol

    Bij mijn Logan 1.5 dCi (die veel onderdelen deelt met de Duster) van 2008 met 75000 km. ALLE reparaties tot nu toe:

    1. Bouten achterbankbevestiging zaten los vlak na aflevering, vastgezet. (Garantie)

    2. Aftapplug versnellingsbak hingen druppen olie aan, deze zat los, vastgezet. (Garantie)

    2. Ruitenwisserbladen van slechte kwaliteit, vervangen na 20.000 km. (Geen garantie)

    3. Uitstroomopeningen/ roosters t.b.v. ventilatie achter de achterbumper gingen los, plakrubbers lieten los door inwerking vocht na 40.000 km., vervangen. (Garantie)

    4. Beide ruitenwisserarmen afbladderende lak en roest 55.000 km.. (Na een heleboel gedoe/ gebel met de klantenservice toch nog onder Garantie, ondanks binnen termijn)

    5. Delen aan onderzijde en voorwielophanging getectyleerd, uitlaat met een staalborstel behandeld en bijgespoten voor een deel. (Geen garantie, zelf gedaan op een brug)

    5. Rammel in rechter voordeur, er was een moer van de geleiderail van de electrische raambediening losgelopen, die lag onderin de deur. (Garantie)

    6. Massa van de achterlichten niet in orde, meerdere lampjes gingen zwak meebranden. (Garantie)

    7. Overmatige slijtage vloerbekleding, bekleding sluit niet meer aan links en rechts voor bij het voeteneind, deze pilt ook af, hier laat ik nog naar kijken.

    8. Boardcomputer wijkt enorm af in de weergave van het verbruik, geeft 10 tot 20 procent lager aan als werkelijk verbruik. (Kan niet verholpen worden volgens de dealer, vaste parameter)

    9. ABS storing 70.000 km. 1 keer voorgekomen, er is geen oorzaak gevonden, fout heeft zich naderhand niet meer voorgedaan.

    10. Meerdere malen (4x) spotrepair, het plaatwerk is vrij kwetsbaar. (Geen garantie)

    Verdere zwakkere punten kunnen zijn:

    1. Deurvangers kunnen te los zitten aan de deurstijl, en gaan wrikken/ beschadigen.

    2. Roest op meerdere plekken mogelijk.

    3. Last van beslagen ruiten, hardnekkig probleem.

    4. Bekleding sluit soms niet mooi aan bij de voorstoelen.

    Groeten Harry