Wat zijn de meest voorkomende gebreken bij de Duster

  • frans5

    Hallo Mensen.

    Wat ik wil melden is geen direct gebrek maar een onvolkomenheidje.

    Toen ik mijn Dacia Duster Ambiance 4x2 (navy blue) woensdag jl ging ophalen constateerde ik bij de controle door mij aan de auto dat er een heel scherp aanvoelend puntje aanwezig was onder de laklaag, ik heb de verkoper en de chef werkplaats erbij gehaald en deze constateerde dat dit niet hoorde.

    Dus volgende week Donderdag gaan ze dit euveltje verhelpen met wegpoetsen of overspuiten.

    Daarom zeg ik tegen de mensen die een nwe Dacia binnenkort gaan afhalen, kijk vooral de laklaag na, want je weet nooit wat er onder zit, kan later gaan roesten etc en dan kun je het zelf betalen misschien.

  • stitch0709

    Ook nog steeds erg tevreden, echter wilde bandenspanning controleren, zocht dus stikker in de deur, niet aanwezig. Dus in boekje gekeken, Advies“kijk op de stikker”.

    Ontbreekt bij meer dusters de bandenspanningstikker in de bestuurders deur.

    Duster van Februari 2011

  • tbone67

    Nu sinds eind augustus 19000 km gereden op lpg en alles werkt goed , wel na 800 km een koelvloeistof lekage gehad door een niet goed vastgezette ring . Ik vind dat hij in de file wel veel rookt in vergelijking met andere autos . Temperatuur meter altijd op 4 streepjes , oliegebruik weinig en koelvloeistof ook weinig . Dus heel tevreden m

    4x2 laureate zwart met packlook en op lpg. Rijdent in almere .

  • Adriaan

    Vorige week is de Duster voor de tweede (30.000 km) beurt naar de dealer geweest (Huidige km-stand: 62.000 km)

    Omdat het een Eurogas-installatie betreft worden bij iedere 30.000km de bougies en gasfilter vervangen. Dit is een kleine meerprijs.

    Andere zaken die aan het licht zijn gekomen en onder garantie vallen:

    - Aircocondensator vervangen:

    De monteur constateerde nogal wat ontbrekende lamellen. Overigens vrij snel voor een 2 jarige Duster vind ik. Houd dit in de gaten!

    - Injectoren vervangen: rode -> groene (modificatie)

    Regelmatig last van naschokken bij loslaten van het gaspedaal tijdens het rijden.

    Bij het stilstaan blijft het toerental eerst schommelen, na een tijdje pas regelmatig.

    Wanneer de motor te snel wordt uitgezet gaat het starten daarna slecht. Waarschijnlijk door nadruppelende injectoren.

    Verder wordt er even gekeken naar een rammel (alleen bij korte oneffenheden op de weg) die aan de rechterachterzijde vandaan lijkt te komen.

    Vandaag is de Duster weer bij de dealer voor de garantiezaken.

    Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

  • sandero90

    De rammel zat bij mij achter het dashboard aan de airbag.

    als je op de passagierszetel zit en je voeten helemaal strekt tot tegen het bakje vh handschoenkastje is het geluid dan niet weg ?

  • Adriaan

    Ik wacht even af. Het lijkt niet op een rammel achter het dashboard. Eerder rechtsachter onder de auto. Altijd heel lastig te lokaliseren, dit soort geluiden, maar bij mijn vorige auto's wilde er wel eens ruimte zitten op een stabistangetje.

  • Barrabas

    Geen verlichting voor achterpassagiers.Is nu verholpen dacht ik met het nieuwe opgefriste model.

  • stitch0709

    rechts achterin zit de krik, zat bij Phase I Duster zon sleutel bij om wieldoppen eraf te trekken, die rammelde bij mij.

    en ja de Phase II heeft passagiersverlichting. Maar helaas kun je de ruitensproeier niet op zichzelf bedienen, zoals bij de Phase I, je ruitenwisser begint gelijk te vegen, voordat je vloeistof op de ruit hebt gespoten.

    Nu dus standaard spuitfles ruitenreiniger in de auto om bij erg vuile ramen eerst handmatig ruiten schoon te maken.

    greets wim

  • Tiny

    Hallo iedereen,

    Ik heb 2.5 jaar geleden een duster gekocht. Nooit problemen mee gehad! tot op mijn laatste onderhoud. Ik merkte op dat mijn radio het af en toe liet af weten bij het opstarten en dat mijn koffer niet altijd deftig wou sluiten. Nieuwe chip geplaatst en nieuw slot onder garantie. Geen probleem dus.

    Na enkele maanden rij ik op de snelweg aan 120 (of net iets meer) op de middelste band en plots verlies ik snelheid, kijk naar dashbord en lampjes branden, ben veilig op de pechstrook beland en heb hem toch nog kunnen herstarten en veilig thuis geraakt!!! de dag nadien binnen gebracht in de garage, blijkt een onozele opdate te zijn van boordcomputer, na 1 uur rij ik naar buiten en ben nog geen 100 meter ver of ik rij precies in verhoogde snelheid en dashbord is gelijk discobaar…. Alles flikkert!!! ik rij weer binnen om dit te melden en ze gaan op zoek, blijkt dat de toevoer van de naft computergestuurd is en daar zit een storing op de chip, moet besteld worden maar kan even duren. Na 3 weken ga ik wagen halen en blijkt na het vervangen van de chip dat de hydrolische pompen ook zijn uit gevallen en die hebben ze ook vervangen. Gelukkig alles onder garantie!!! Ik rij enkele weken verder met de wagen en weer van dat, juist dat er op die plek geen pechstrook is!!! Ik leg contact af en wil wer herstarten maar lukt me niet, Wagens zoemen voorbij!!! Bangelijk moment!!! Eindelijk krijg ik hem weer aan de praat en rij rustig verder. Heb dikwijls het gevoel gehad dat hij weer ging stil vallen!! Gelukkig met een bang hatje veilig thuis geraakt. De dag nadien heb ik hem weer naar de garage gedaan en weer zoeken tot ze wat vinden… ze bellen me om te zeggen dat er een storing zit op de bougiekoppen. Ook dat er een foutmelding is op het stuur. ondertussen zijn we weer 3 weken verder en zit nog zonder wagen. Wat kan ik doen? Momenteel is hij nog enkele maanden in garantie, maar nadien zullen alle kosten voor mij zijn! Kan toch niet!! Kan iemand me helpen en me vertellen wat ik al dan niet kan doen??? Ik ben de wanhoop nabij. Ik heb deze wagen gekocht omdat ik hem mooi vond en praktisch was voor gehandicapte dochter. ZIj is hier ook de duppe van want zit zonder vervoer.

    Dank jullie voor de tijd en hopelijk krijg ik een beetje respons met goede raad.

    Vriendelijke groeten Tiny (alleenstaande mama van 3 kids waarvan 1 gehandicapt is(rolstoelpatiente))