Wat zijn de meest voorkomende gebreken bij de Duster

  • Rik

    Hoi,

    Heb mijn Duster 15 DCI 107pk van Augustus en er staan inmiddels 8000km op de teller.

    Moet zeggen dat hij goed meevalt. Het verbruik nu is 7.5 liter/100km. Mag een beetje lager zijn vind ik. Als het warmer wordt zakt het verbruik wel.

    Voor de rest alleen een kleine storing van de radio. Het was de antenne kabel die niet goed zat. Storing opgelost.

    Ik hoop dat hij zo doorgaat dan ben ik tevreden.

    Doch heb extra garantie van 5jaar-120000km genomen voor de zekerheid.

    Groetjes en veel rijplezier met jullie Duster.

  • Kilowatt

    Hallo Dusterfans,

    Ik heb mijn Duster rond 15 November van verleden jaar opgehaald,

    en ondertussen om en bij de 3000 km afgelegd heeft eventjes stilgestaan wegens

    een geplande reis (had nog wat eurokes over door de aanschaf van een Duster ;))

    Sinds gisteren bij het gebruiken van de richtingsaanwijzers heb ik aan de linkerkant

    dat de richtingsaanwijzer veel vluger pinkt dan de rechterzijde,wat zou dat probleem kunnen zijn ?

    Groetjes Kilowatt, :)

  • Jubbels

    Meestal is dan aan de linkerkant een lampje defect.

  • Kilowatt

    Bedankt Jubbels,

    Ga even een bezoekje brengen aan dealer. (tu)

  • addy

    dacia duster op 6sep 2010 besteld. afgeleverd 14-2-2011.isiemand bekent met het ontbreken van centrale vergrendeling zonder blieb.staat wel in de folder van 2010.grt addy

  • ger 52

    Is het al opgelost? wat was het? Mijn Duster heeft ook een defecte richtingwijzer achter terwijl het lampje niet kapot is. Mijn zoon heeft via een houtjetouwtje oplossing heb tijdelijk weer gerepareerd, maar het moet nog in orde worden gemaakt. Zal ook nog testen of de 13 polige stekkerdoos goed werkt. Anders maar naar de garage. wordt weer zo'n zoekplaatje, dus auto maar achterlaten.

  • Kilowatt

    Hallo ger52,

    Ben naar dealer geweest ,tijdens de reisweg deed het fenomeen meermaals voor.

    Bij aankomst in de garage was alles normaal mekanieker heeft even de lampjes uitgedraaid en terug

    geplaatst, lampjes waren niet defekt.( geen stekkerdoos aanwezig )

    Sinsdien alles tot vandaag werkt normaal…. vreemd nietwaar ?

    Groetjes Kilowatt :S

  • willem

    Vanaf het begin een irritante tril in het dachbord tijdens optrekken in lage toeren.

    wordt volgende week naar gekeken door de dealer, verder super tevreden.

    De DCI gaat steeds soepeler draaien, heeft alleen, net als zijn baasje een hekel aan kou.

    Het enige wat ik mis aan de auto is een actueel verbruik in de boordcomputer en een buitenthermometer.

  • Barrabas

    Verbruik staat toch op het display in liters/100km en NOG andere settings.

    En thermometer tja als het kraakt onder je voeten moet je geen 200km/uur rijden.