Hallo Dacia (Duster) rijders.
Mijn vraag is deze: Heeft iemand met een Duster 4x2 benzine (bj 2011) wel eens problemen ondervonden bij het wegrijden met een koude motor.?
Als ik de koppeling laat opkomen dan begint de motor /aandrijving zodanig te schudden dat ik weer moet ontkoppelen en met meer gas moet wegrijden, en zelfs dan blijft de motor trillen en rijdt onregelmatig bij constante ( lage ) snelheid.
Hiermee ben ik al enige male bij mijn Dealer geweest, deze heeft ook de trillingen waargenomen, en omdat ik al een paar keer een waarschuwingslampje van het motormanagement had gemeld, heeft de dealer na het uitlezen geconstateerd dat de “pingelsensor” de boosdoener was en dus deze sensor heeft vernieuwd.
De volgende dag bij de koude start weer flink schokken en onregelmatig rijden, precies zoals het al voor de vervanging van de pingelsensor was.
Als de auto eenmaal op bedrijfstemperatuur is dan is deze storing verdwenen.
De dealer vertelde dat deze storing bijna niet voorkomt bij de Renault en denkt dat het waarschijnlijk te wijten is aan het krap afstellen van de mengverhouding om aan de emissie waarde te voldoen.
Maar de eerste 2 maanden had ik totaal geen last gehad van deze storing die soms zo erg is dat zelfs de achterdemper tegen het chassis rammelt.
Wie heeft dit dus ook al meegemaakt?, de dealer doet z,n best en zal verder met een technische dienst contact opnemen maar ik word nu het op en neer rijden ook wat beu, voor de rest ben ik zeer tevreden over de Duster en de dealer.
Frans5