schokkerig wegrijden met Duster

• duster69

Hoi Frans5

Grappig.via mijn verzekering/rechtsbijstand ,kom ik op deze site.

Mijn Duster doet dit nu al 4 jaar,en telkens wordt de kwaal weg gewimperd door SEEGERING en WOLBERS in ZUTPEN

En nu zeggen ze dat het gewoon bij de auto hoort,renault nederland die zei heel simpel ,koop maar een nieuwe auto,ben je er van af.

En de dealer wil de DUSTEr niet hebben ,omdat de auto niet goed is??????

Maar jou dealer heeft er netjes veel tijd in gestoken

Maar dat heen en weer gejakker dat komt mij ook bekend voor,krijg je wel een andere auto mee,maarja ik moet ook werken.

Onderhand ben ik zo slecht te spreken hoe zij met deze problemen om gaan dat ik de rechtbijstand erbij gehaald heb en programma kassa benadert heb.

bij mij wordt het dus na 4 jaar nog steeds, wordt vervolgd

• Cor

Hoi Frans,

Heb je de auto nog?

• Cor

Mijn Duster kende eenzelfde probleem. In ernstige mate zelfs!Vervangen van het vliegwiel maakte aan een langslepende verhaal een einde!

• gerko

Ik heb hetzelfde met mijn Sandero.

- Het is alleen wanneer ik hem voor het eerst op de dag pak. Wanneer ik de auto gebruikt heb, 8 uur wacht en weer weg rij, gebeurd het niet.

- het gebeurd alleen bij een koude motor. Wanneer het boven de 15 a 20 graden is gebeurd het niet

- het is extra erg bij vochtig weer.

"

Ik heb bijna alle reacties gelezen en ik denk dat deze man gelijk heeft:Als ik het zo lees, zou ik het toch zoeken in de koppeling. Dat kun je testen door met een slippende koppeling en wat toeren maken voorzichtig optrekt. Je platen komen dan op temperatuur en drogen, waardoor de grip gedoseerder verloopt. Het kan heel goed zijn dat het type koppelingsplaten wat hygrostatisch is, waardoor ze de neiging hebben snel aan te grijpen. Heb je ook met remmen. Komt bij dat het vliegwiel na één nachtje een flinterdun laagje roest heeft ontwikkeld. Allemaal mogelijkheden om een auto schokkerig te laten optrekken in koude en vaak vochtige toestand.Ja, dealer zit er niet echt om te springen om de koppeling te demonteren en te vervangen etc..

"Het zijn dus gewoon goedkope koplingsplaten. Dit verklaard echt alle symptomen welke ik zelf ervaar.

Geen zin om er mee naar de dealer te gaan omdat ik toch weet dat het dan een heel lang verhaal gaat worden. Uiteindelijk gaat het om een auto van 10 000 euro en meer zou ik er ook niet aan uit geven. Hetzelfde als een fiets van de gamma, is ook niet hetzelfde als een gazelle.

• Mensen

gerko

Ik heb hetzelfde met mijn Sandero.

Het schokkerig wegrijden met onze Sandero wer perfect opgelost door een software-update bij de dealer. 

Wij hebben een Sandero 1.2 bouwjaar 2010.