@ Bryan
Rijklaar kosten zijn verplicht volgens de prospectus (dacia folder) dus daar wijken ze niet vanaf omdat er ook transportkosten en een nulbeurt in dat pakket zitten.
In die zelfde folder staat op de één na laatste bladzijde wat de rijklaar kosten (€ 555,=) behappen. (dus kijk daar goed naar)
Ik heb namelijk een aantal weken geleden zelf de grootste heibel gehad over de aflevering van mijn Duster.
Ik had namelijk ook bedongen, dat het zogenaamde dealerpakket van de aankoop offerte af ging.
Het dealerpakket houd niets meer in dan, een matten setje, een lampen setje en een volle tank brandstof (dus door de dealer ¾ gevuld)
Ook heb ik nog eens een accessoires check erbij kunnen regelen t.w.v. €500,=
Ook voor mijn oude MCV gaven ze in mijn ogen veel te weinig terug, dus heb ik ook in het koop contrakt op laten nemen, dat ik vrij was om de auto eventueel zelf te verkopen ondanks er een inruilprijs was afgesproken.
Hier had ik naar later bleek, dan ook zeer verstandig aan gedaan omdat ik de MCV zelf beter kon verkopen.
Dat ze daar bij de dealer niet zo enthousiast over waren hoorde ik aan het knarssetanden toen ik het ging mededelen aan de verkoper.
Mijn Tips als je een Duster gaat bestellen en later ook bij het ophalen:
Controleer héél goed of je alles bij de auto krijgt waar je recht op hebt met je rijklaarmaken pakket, zoals;
Een goed schoon gemaakte auto
Alle ramen gegraveerd zijn met kenteken nummer
Zit de Lifehammer er in
Is er een gevarendriehoek bij de auto
Controleer ook even de vloeistofniveau's op maximale vulling
Is het Instructieboekje aanwezig
Onderhoudsboekje krijg je helaas niet meer
Mocht je extra accessoires op je auto laten zetten door de dealer
Let goed op of alles goed en recht is gemonteerd en/of alles goed vast zit
Ik zeg dit niet voor niets namelijk, want ik ben nu nog bezig met de na-weeën
Er zit namelijk een fabrieks trekhaak onder mijn Duster waarvan je op een afstand al kan zien dat deze krom en scheef is.
Maar men wil deze niet vervangen, ondanks de kogel van trekhaak behoorlijk uit het lood zit omdat de trekhaak geschikt is voor het doel waar hij voor is n.l., een aanhanger verplaatsen.
Men beroept zich op het feit, dat de trekhaak bij alle Dusters zo scheef zou zijn (product eigenschap noemen ze dat) Dus alle Duster bezitters met fabrieks trekhaak check dit ook even.
Echter ga ik het hierbij niet laten zitten, dus dat verhaal krijgt zeker nog een vervolg.
Mijn advies is dan ook, laat voorlopig geen originele trekhaak plaatsen bij de dealer als je graag een rechte trekhaak onder je auto wilt hebben, want deze staat vreselijk lelijk scheef.
Mocht je meer willen weten of foto's bekijken van de trekhaak, dan kan je me ook even een privé mailtje sturen.
Zoals je zult begrijpen zal ik mijn dealer in ieder geval niet meer aanbevelen bij familie, vrienden, kennissen etc etc.
Zelfs de afdeling klantrelaties van Dacia hult zich momenteel is stilte over deze kwestie, dus ik wacht dit nog even geduldig af.
groet Turbootje -D