Korting Dacia Duster

• bvh079

Beste mensen,

Ik ben op dit moment bezig met het sluiten van een deal om een Dacia Duster te kopen. Omdat ik de inruilwaarde die de dealer voor mijn auto (een Kia Rio uit 2002 met 133.000 km gereden) extreem laag vind, ga ik deze zelf verkopen. Maar de dealer zei helemaal geen korting te kunnen geven. Het lijkt me dat er toch wel ergens wat los te maken moet zijn…

Dus.. voor iedereen die al reeds een Duster heeft gekocht: Hoe en wat is mogelijk bij de aanschaf, dus is er korting mogelijk of evt in de vorm van extra accesoires of iets dergelijks? Het zou gaan om een Duster 1.6 16v Laureate 4x2 benzine, kleur Blanc Glacier met als extra een reservewiel a 75 euro.

Groet Bryan

• Richard

Ik heb alleen een reservesleutel met afstandsbediening kunnen bedingen.

• bvh079

Okee, ik wil sowieso ook nog wel snijden in de rijklaarmaakkosten (AHZ berekende 749 euro daarvoor ex overheidskosten, terwijl in het boekje 545 ofzo staat) en de kosten voor het poetsen die daarin zitten hoeft van mij niet. Dat kan ik zelf professioneel laten doen voor 5 tientjes incl waxoyl. Maar een sleutel met ab is wel interessant inderdaad!

Zijn er nog mensen die andere dingen hebben losgekregen? Ik klink heel gierig zo, maar ik wil gewoon even een goed beeld hebben wat ik wel en niet kan vragen.

• Dustertje

Ik heb ook niets ingeruild,maar wel de wielranden(pak plastic) spatlappen en de mat voor in de kofferruimte gekregen.

Voor het reservewiel hoef je ook niet te betalen,want je kan kiezen uit de pomp met fles of het reservewiel!!!

• Turbootje

@ Bryan

Rijklaar kosten zijn verplicht volgens de prospectus (dacia folder) dus daar wijken ze niet vanaf omdat er ook transportkosten en een nulbeurt in dat pakket zitten.

In die zelfde folder staat op de één na laatste bladzijde wat de rijklaar kosten (€ 555,=) behappen. (dus kijk daar goed naar)

Ik heb namelijk een aantal weken geleden zelf de grootste heibel gehad over de aflevering van mijn Duster.

Ik had namelijk ook bedongen, dat het zogenaamde dealerpakket van de aankoop offerte af ging.

Het dealerpakket houd niets meer in dan, een matten setje, een lampen setje en een volle tank brandstof (dus door de dealer ¾ gevuld)

Ook heb ik nog eens een accessoires check erbij kunnen regelen t.w.v. €500,=

Ook voor mijn oude MCV gaven ze in mijn ogen veel te weinig terug, dus heb ik ook in het koop contrakt op laten nemen, dat ik vrij was om de auto eventueel zelf te verkopen ondanks er een inruilprijs was afgesproken.

Hier had ik naar later bleek, dan ook zeer verstandig aan gedaan omdat ik de MCV zelf beter kon verkopen.

Dat ze daar bij de dealer niet zo enthousiast over waren hoorde ik aan het knarssetanden toen ik het ging mededelen aan de verkoper.

Mijn Tips als je een Duster gaat bestellen en later ook bij het ophalen:

Controleer héél goed of je alles bij de auto krijgt waar je recht op hebt met je rijklaarmaken pakket, zoals;

Een goed schoon gemaakte auto

Alle ramen gegraveerd zijn met kenteken nummer

Zit de Lifehammer er in

Is er een gevarendriehoek bij de auto

Controleer ook even de vloeistofniveau's op maximale vulling

Is het Instructieboekje aanwezig

Onderhoudsboekje krijg je helaas niet meer

Mocht je extra accessoires op je auto laten zetten door de dealer

Let goed op of alles goed en recht is gemonteerd en/of alles goed vast zit

Ik zeg dit niet voor niets namelijk, want ik ben nu nog bezig met de na-weeën

Er zit namelijk een fabrieks trekhaak onder mijn Duster waarvan je op een afstand al kan zien dat deze krom en scheef is.

Maar men wil deze niet vervangen, ondanks de kogel van trekhaak behoorlijk uit het lood zit omdat de trekhaak geschikt is voor het doel waar hij voor is n.l., een aanhanger verplaatsen.

Men beroept zich op het feit, dat de trekhaak bij alle Dusters zo scheef zou zijn (product eigenschap noemen ze dat) Dus alle Duster bezitters met fabrieks trekhaak check dit ook even.

Echter ga ik het hierbij niet laten zitten, dus dat verhaal krijgt zeker nog een vervolg.

Mijn advies is dan ook, laat voorlopig geen originele trekhaak plaatsen bij de dealer als je graag een rechte trekhaak onder je auto wilt hebben, want deze staat vreselijk lelijk scheef.

Mocht je meer willen weten of foto's bekijken van de trekhaak, dan kan je me ook even een privé mailtje sturen.

Zoals je zult begrijpen zal ik mijn dealer in ieder geval niet meer aanbevelen bij familie, vrienden, kennissen etc etc.

Zelfs de afdeling klantrelaties van Dacia hult zich momenteel is stilte over deze kwestie, dus ik wacht dit nog even geduldig af.

groet Turbootje :)-D

• frans5

Toen ik nov 2010 mijn Duster 4x2 benzine Ambiance ging bestellen heb ik een redelijke prijs teruggekregen voor mijn 4 jaar oude Hyundai Atos. Iets meer zelfs dan de anwb dagwaarde.

Bij mij was bij de aflevering een mattenset aanwezig, een gewoon reservewiel (was ook door de verkoper aangeraden) het dealersetje etc, dit valt idd onder de afleverkosten, volle tank benzine en de auto keurig gepoetst etc.

Alleen was de bandenspanning niet terug gebracht tot 2,5 atm maar stonden ze nog op 4.3 atm, dit word door de autofabrikant in Roemenie gedaan ( vertelde mij een monteur van Renault) om te voorkomen dat de banden onderweg naar de importeur /dealers misschien spanningverlies zouden hebben.

Dus wel even extra op letten, want anders heb je een zweverige auto op de weg.

Maar extra korting of iets dergelijks kreeg ik niet voor elkaar, want de Duster was al een zeer gunstig geprijsde auto volgens de verkoper.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de Duster, ondanks dat je weinig extra,s loskrijgt bij de aankoop zelf.

Koop je bv een Renault dan kan er meer gedaan worden met inruil en extra,s, maar dan is prijs voor een auto met de grote van de Duster vele duizendjes duurder hé.

• HenkM

Hey Turbootje,

Heb “bij Richard” je relaas gelezen.

Ben net even wezen kijken naar de trekhaak omdat het me nooit is opgevallen / er niet op heb gelet.

De door onze dealer gemonteerde trekhaak zit exact in het midden en zit evenwijdig aan de bumper, niet normaal zoals die van jullie zit. Pack robust zit er ook gewoon strak op. Het kan dus wel netjes allemaal.

Prutswerk van de dealer, snel een andere zoeken dus.

Heel veel suc6 met de afhandeling.

• Turbootje

@ HenkM

Uit jou verhaal blijkt dus ook weer dat de trekhaken wel degelijk recht onder de Duster zitten.

De dealer had in dit geval de trekhaak gewoon moeten vervangen, maar ze hadden er vast geen zin meer in, na alle problemen met mijn auto.

Vandaar dat ik nu bij de afdeling klantrealaties van Dacia mijn klacht heb neergelegd.

Mondeling via de telefoon was in ieder geval geen succes, dus nu maar hopen dat ze verstandig worden, voordat er binnenkort een terugroep actie gaat komen voor alle Dusters met een fabrieks trekhaak.

Turbootje :)-D

• Jannie Janssen

Als ik die verhalen hier zo lees wordt de brievenbus van Dacia klantrelaties niet alleen door onze post gevuld. Bovendien merk ik ook dat ik eveneens niet de enige ben die ze simpel proberen af te wimpelen om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen. Overigens lijken zowel onze dealer als Dacia op 1 lijn te liggen wat betreft deze procedure maar gelukkig ben ik een doorbijter…

• bvh079

Goed, vandaag langs 4 Dacia-dealers geweest… Voor de auto krijg ik maximaal 1500 euro terug. Deze ga ik dus zelf verkopen. Maargoed ik wil dus wel een kleine tegemoedkoming. Ik heb eerlijk gezegd dat ik ook bij andere dealers in gesprek ben. Het dealerpakket met een lampensetje, een gevarendriehoek, 50 euro te dure brandstof hoef ik niet. Een mattenset wel. Nu hebben de dealers zo'n 400 euro marge heb ik begrepen. Is het redelijk om te bedingen dat ik een extra reservesleutel met afstandsbediening en een mattenset erbij krijg voor nop, en dat dealerpakket laat zitten?