Korting Dacia Duster

• bvh079

Ik heb trouwens een inruilvoorstel via de mail gekregen van Bochane, het is echter wel een indicatie. Hoe serieus kan ik zijn op deze indicatie, gaat hier nog veel vanaf? Het bedrag dat ze nu noemen daar teken ik wel voor namelijk.

• bvh079

Goed, inmiddels hebben we de auto via Marktplaats.nl te koop aangeboden: http://link.marktplaats.nl/481822041

Nu hopen op een snelle verkoop, des te eerder staat er een Dacia Duster voor de deur!

• Leo

Had ook een inruilvoorstel ia de site daciaactie.nl van Bochane.

Was al bij diverse daelers geweest en had overal te horen gekregen dat mijn auto er nog zo keurig uit zag.

Hoogste inruilbod was 3250.-

via site Bochane een inruilvoorstel gekregen an 4187.- euro, dus op naar Bochane Mafait in Almere.

Nou koude douche dus: inruil Bochane 2250.-. Het laagste bedrag van alle door mij bezochte daciadealers.

Op mijn vraag hoe dat nou kon werd geantwoord dat de site rekende met een Renault tabel en ja op een Renault zat veel meer marge en dat konden ze op een Dacia Duster niet bieden.

Lekker bedrijf en bedankt voor de koffie en tot nooit meer ziens

• bvh079

Ik heb een bod liggen van Bochane van 1600 euro en het voorstel was 2100 euro, dus opzich valt het me alles mee, maar ik wil ook proberen hem zelf te verkopen omdat hij dan misschien meer opbrengt.

• Macia

De genoemde marge van 400 euro zit denk ik aardig in de richting, en is natuurlijk niet echt veel.

Daarnaast verdienen ze natuurlijk aan de kosten rijklaar en de accessoires (daarvoor betaal je natuurlijk altijd de hoofdprijs).

Wat mij het meest verwonderde is dat er zonder inruil bij nagenoeg geen enkele dealer korting wordt gegeven.

Ik heb de neiging gehad om dit eens aan te kaarten bij de NMA, want dat kan natuurlijk geen toeval zijn.

Wat ook niet help is dat er vaak geen verkoopdoelstelling is voor de verkoper. Simpel gezegd, een verkoper in loondienst verdient geen cent meer of ie de Dacia wel of niet verkoopt!

Kopen bij een kleine garage / familiebedrijf lijkt me de beste kansen geven op korting.

• EricNL

@Leo

Hee, ja,ineens gaat er een lampje branden. Ik herrinner me ineens dat we eens post kregen, maar dat is al jaren geleden. Een “folder” waarop de prijzen vermeld stonden voor een mooie nieuwe FIAT. Ja, we reden toen FIAT en ik kom nog wel tot de Dacia-kern hoor. Ik moest echt even goed kijken. We waren niet aan het zoeken naar een andere auto maar de genoemde prijzen waren erg acceptabel en ja, waarom dan niet een nieuwe, veiligere auto als er toch een kind op komst is?

In de “folder” was al rekening gehouden met inruilwaarde van onze auto. Ik dacht, dat is toevallig dat ze precies onze auto als inruilvoorbeeld gebruiken. Toen ik nog verder keek zag ik zelfs dat in het rekenvoorbeeld ons eigen kenteken gebruikt werd als inruil auto inclusief ons bouwjaar en precies hetzelfde type .

Ik spitte de “folder” door en kwam erachter dat het geadresseerde post bleek te zijn. Nog steeds onder de indruk van de aangegeven inruilprijzen gingen we kijken of we een ander autootje konden vinden in de showroom die nog beter voldeed aan onze verlangens. Vanaf dat moment gaat het verhaal hetzelfde verder als dat van jou. In de folder werd aangegeven dat we wel 4500 euro konden terugkrijgen voor onze FIAT. In werkelijkheid was dat nog geen 1500. Dat kwam doordat de auto voor dat andere bedrag ongeveer 4000 kilometer per jaar gereden mocht hebben. Sorry, een auto is toch om te rijden.? Onze auto had in 9 jaar dus geen 36.000 kilometer gereden maar 172.000, daarom was de genoemde inruilprijs niet van toepassing. Erg misleidend maarja als je toch al een offerte hebt liggen en de inruilprijs is het laatste wat aan bod komt trap je er misschien toch in. Je zit in gedachten al in je nieuwe auto en door een aangepast bedrag op de financiering-papieren kan je het gewoon rond maken. Nee, wij voelde onszelf ook beetgenomen en hebben rechtsomkeer gemaakt en zijn voor de troost een Mc Flurry gaan eten. Het mooie is dat onze Dealer in Lelystad momenteel onder dezelfde dealer “groep” valt als in jouw verhaal. Daarom hebben we de aanschaf van onze MCV ook aan een andere dealer gegund. Herkennen meer mensen dit?

De enkele keer dat we toch een service, garantie of onderhoud hier willen laten uitvoeren worden we de deur gewezen of moeten we heel diep in onze portemonnee tasten. De enige uitzondering is de laatste reparatie maar die moest weer in 2 keer uitgevoerd worden omdat iemand zijn bril schijnbaar niet op had ofzo. Daarover schrijf ik nog wel in een ander draadje binnenkort omdat ik nog even moet afkoelen voordat ik daarvan objectief verslag kan doen..

• Outline

Kleine tip: je auto schoonmaken voor de foto's doet wonderen….

• Barrabas

Aanschaf in Belgie Duster Laureate 4x4 1.6 16V Augustus 2010.

Heb 1500 euro van mijn 14 jaar oude suv 4x4 gehad.

Trekhaak en reservewiel ook gratis afgepingeld.

En dat was het dan.

• bvh079

Goed, de auto is inmiddels besteld! Gratis sleutel erbij en 250 euro extra terug voor de inruilauto. Na 5 verschillende dealers was dit de beste deal, dus in Januari staat er een nieuwe Dacia Duster 1.6 16v 4x2 Laureate in de kleur Blanc Glacier voor ons klaar! :D

• bvh079

Hij was daar gewassen, alleen de binnenkant heb ik niet uitgezogen maar zo vies is die nou ook weer niet…