4x4 stand 'auto'

• Patrick 4x4

Zoals iedereen wel weet zitten er op de Duster 4x4, 3 verschillende standen;

- 2WD

- 4WD Auto

- 4WD Lock

Ik heb in diverse discussies ook een aantal voordelen gelezen van het altijd rijden in de 4x4 auto modus, zoals meer grip op gladde/natte wegen, veiliger wanneer je plotseling moet uitwijken, etc. Ik ben benieuwd of er nog meer voordelen bestaan tbv het permanent rijden in de 4x4 auto modus?

gr,

Patrick

• willem

Dan zie je die leuke cassiere van de pomp wat vaker.

Patrick 4x4 Schreef:

——————————————————-

> Zoals iedereen wel weet zitten er op de Duster

> 4x4, 3 verschillende standen;

> - 2WD

> - 4WD Auto

> - 4WD Lock

>

> Ik heb in diverse discussies ook een aantal

> voordelen gelezen van het altijd rijden in de 4x4

> auto modus, zoals meer grip op gladde/natte wegen,

> veiliger wanneer je plotseling moet uitwijken,

> etc. Ik ben benieuwd of er nog meer voordelen

> bestaan tbv het permanent rijden in de 4x4 auto

> modus?

>

> gr,

> Patrick

• Barrabas

Meerverbruik is praktisch nihil,aandrijflijn draait toch mee.

• Barrabas

Bij droog weer,zoals nu gelukkig, altijd in 2WD.Andere weertypes altijd 4WD.

• Luc

Barrabas Schreef:

——————————————————-

> Bij droog weer,zoals nu gelukkig, altijd in

> 2WD.Andere weertypes altijd 4WD.

Waarom niet in automatische stand ?

• Barrabas

Als het niet hoeft moet het ook niet,extra slijtage etc..

• willem

Ook ik rij altijd in 2x4, alleen in auto 4x4 met de caravan of met slecht weer.

In 4x4 lock alleen op extreem terrein, zoals op een verregende camping, of zoals van de zomer op een helling met grind.

• Barrabas

(tu) Zo is dat en daar gebruik je het ook voor.Heb verleden winter en in het voorjaar met de modderstromen van de velden er alleen maar “plezier” van gehad.En je kan het ook nog altijd al rijdend inschakelen,voor die prijs vindt je geen enkele 4x4,zelfs nog geen Fiatje Punto maar die heeft ook zijn verdienste.En hij staat nu weer te blinken in de azuurblauwe lucht :)

• frans5

hoi Patrick .

Kijk, dat is bepalend als je een auto aanschaf , wat ga je er mee doen etc.

Voor mij persoonlijk heb ik gekozen voor de Duster 4x2, omdat ik nooit een caravan mee hoeft te nemen en ook niet op een onverhard terrein hoeft te rijden.

Wel is het zo dat je met een 4x4 meer tractie hebt en dat is vooral dan een aanrader als je een caravan of ahw moet trekken, of in de wintermaanden wat meer grip wilt hebben.

En dan is dus een 4x4 Duster qua prijs een redelijke keus.

Ik probeer de komende winter eerst wat de grip is van mijn Michelin banden die eronder gemonteerd zitten af fabriek, valt dat tegen dan kan ik alsnog winterbanden monteren , maar omdat ikzelf nog nooit een 4x4 auto heb gehad ben ik dus tevreden met de 4x2.

• marten

Hoi Patrick

Wij hebben de duster altijd in de 4x4 stand auto staan en moet zeggen dat bevalt goed

en als het moet zetten wij hem in4x4 lock voor het zware werk X(

anders had ik net zo goed de 4x2 kunnen kopen