1e controlebeurt duster 4x4

• atienwouter

Hoi daciasten,

Ik heb onderstaade meel onvangen met mijn vraag of de Continental crosscontact LX banden maat 215/65R16 98H kruiselings verwisseld kunnen worden.

JA dus, en hoef je je ook niet meer druk te maken over reserveband.

Groetjes, WAciast

————————————————————————-

Verzonden: woensdag 16 november 2011 9:04

Aan: ati&wouter

Onderwerp: Re: banden roteren

Hallo wouter,

deze banden kunnen kruislings worden gewisseld.

Met vriendelijke groeten,

Eric Kleinendorst

Customer Service Manager

• Morris

Wouter,

Welke Custumer Service was dat? Ben benieuwd!

Morris

• LED-Lightning

Als ik op een vorige post af ga dan moet het de Continental customer service zijn geweest.

• atienwouter

Beste Morris,

Zoals je ziet bij controlebeurt atienwouter 11:02 uur, had ik al contact gehad met Eric Kleinendorst betreffende bandenspanning omdat ik 2.0 bar, wat in de deur staat niet geloofwaardig achtte.

Maar in volgende bericht van ledlightning 13:48 uur werd ik er terecht op gewezen dat emailadres en telefoonnummers er nog in stonden.

Hr. Eric Kleinendorst is manager van Continental banden Nederland.

• Jubbels

Een hele draad over wel of niet kruiselings wisselen.

Maar, wel of niet toegestaan, wat is het voordeel van kruiselings wisselen?

• Turbootje

Er zijn alleen maar na-delen en er zitten wel degelijk risico's aan verbonden.

Maar ja, helaas zullen er altijd mensen blijven bestaan die er anders over denken.

Ik ga me dan ook maar niet meer mengen in deze moeizame discussie.

Turbootje :)-D

• atienwouter

hallo allemaal,

zullen we deze discussie dan als gesloten beschouwen.

ja, hoe moet het dan met de reserveband?

ik heb een antwoord gekregen op mijn vraag.

• Jubbels

Heb ik nog geen antwoord op mijn vraag wat de voordelen van kruiselings wisselen zijn.

Ben toch wel benieuwd…………………

• DerRudy

@Jubbels,

Dat wordt vaak gedaan om het zg Cuppen van banden te voorkomen, bijkomstig voordeel is dat de banden gelijkmatig slijten.

Het Cuppen van banden komt vaak voor bij lege stationswagens bij de NIET aangedreven banden (niet voldoende asdruk) en vaak een te lage bandenspanning.

Voor meer informatie zie onderstaande link:

http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/handige-informatie.htm

Mgr

Ruud

• atienwouter

Ik heb dit aan Bertha voorgelegd en zij wilde dat haar onderdanen de wereld eens vanuit een andere hoek zagen.

Alle gekheid op een stokje.

Ik was met mijn bedrijfswagen bij kwikfit voor nieuwe banden, bedrijfsauto, dus goede banden.

Informeerde toen of links, rechts geen probleem was. Chef wist het zelf niet ging toen informeren bij leverancier van de banden. Ik was er zelf bij.

Meeste banden hebben ongeveer dezelfde afwateringsrichting en kunnen zowel links als rechts gemonteerd worden

en is zelfs beter voor het slijtage proces.

Ik rijd nu alweer 800 km rond met bandenspanning 2.4 bar, voldoed goed en geen afwijking.

Dus iedereen moet dit zelf weten wat hij of zij doet.

Dit was het en zult u het mee moeten doen.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.