Irritant rammeltje

• Kri

Toen wij onze Duster 4x4 Laureate ( 48.700 km) net hadden hoorden we telkens bij het wegrijden / optrekken een erg harde rammel.

De garage ontdekte al snel dat de kabel die onderdeel is van de koplampverstelling ergens aanliep. (een Duster heeft mechanische koplampverstelling).

De kabel is vastgezet en we hebben de rammel niet weer gehoord.

Ik zou niet zelf gaan zoeken maar de garage het (garantie)werk laten doen!

Succes met het vinden van het euvel.

Paul

• Willem M

Kijk, dat zijn toch weer een aantal bruikbare tips. Ik ga hier straks mee aan de slag als Hare Majesteit terug is van de Ikea (en er nog voldoende licht is) en anders wordt het morgen.

Tot zover alvast bedankt allemaal.

Willem M.

PS. Mocht het te lang gaan duren voor ik het euvel vindt, ga ik uiteraard alsnog naar de garage.

• Ronald-2008

Bij mijn MCV is een vergelijkbaar rammeltje bij lage toeren ( met name bij lage toeren in de 2e versnelling, bijv. na opnieuw optrekken na een vluchtheuvel ) ontstaan.

De garage heeft er naar gekeken en de knalpijp is anders opgehangen.

Heeft het rammelen wel iets verminderd, maar het is nog steeds niet helemaal weg.

Was bij ons dus pas na 2,5 en na 30.000 km ontstaan.

Laat aub weten als je iets gevonden hebt.

• Avaka

Kwartje in de asbak?

Sorry, kon het niet laten….. :)

• dick

ja dat zal het zijn grapjas

• oscar54

't zou 20 eurocent kunnen zijn Avaka, want kwartjes bestaan al lang niet meer. :D

Misschien in de toekomst weer als de Euro weer vervangen wordt door de gulden. (:P)

Groetjes, Oscar. :P

• HenkM

kom op nu, absolute onzin.

Een gulden gaat beduidend meer kabaal geven….

????

:S Wat doe ik nu weer….

• LED-Lightning

Ik heb wel eens een stukje gelezen van iemand die vaak een ‘bonk’ had bij gasgeven en remmen, bleek uiteindelijk een king-size pot nutella te zijn die vergeten was en lag te rollen… eigenlijk is de mogelijk grappige reaktie van Avaka nog niet eens zo heel gek

• Avaka

Kan me herinneren dat iemand klaagde over een piepend geluid tijdens het bochten rijden. Bleek uiteindelijk de EHBO kist te zijn die in het netje lag……………….

• RichardMCV

Dus wat kunnen we uit deze reakties concluderen?

Dames en heren Daciarijders, ruimt u alstublieft uw auto eens op… :D

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl