Dagrijverlichting

• Martin en Richard de Goeij

Iedereen doet maar met zijn auto wat hij wil!! (tu)

Als iemand het een toegevoegde waarde of extra glans voor zijn auto vind ok.

Maar dat dit verplicht gaat worden NEEN !!!

Wat mij mateloos irriteert is de onzin over dagrij verlichting

1 Het is dat de auto beter zichtbaar is overdag! maar de achterverlichting brandt dan niet!!

Daarom rij ik overdag met dimlicht ben ik aan alle kanten beter zichtbaar! ook voor bumperklevers binnen de bebouwde kom! Voetgangers zie ik !!! zeker beter met dimlicht aan!

2 Het brengt de automobilist weer extra op kosten! (td)

In landen om ons heen was rijden met dimlicht overdag al jaren verplicht …prima zaak!!!

3 De led verlichting zou beter voor t milieu zijn en goedkoper(in brandstof)

Led maken kost ook vervuilende industrie en voor de montage kosten kan ik in de auto zijn leven lang ovedag met dimlicht rijden dat kost waarschijnlijk minder brandstof extra dan de montage kosten vd extra verlichting.

4 Ze zouden een auto leven lang mee gaan….lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik ken al veel mensen bij wie meerdere malen al de led unit van de achterlichten is vervangen (niet goed voor t milieu en zeker niet voor hun portemonnee!)

Nogmaals als iemand dit leuk vind om te maken of laten maken op zijn auto is dat ieders goed recht,maar de redenen

op gegeven en bedacht door een ambtenaar achter een burau om dit te verplichten ontgaan mij in het geheel En ik zie het weer als de auto maar weer duurder maken. Schaf liever die niet tot europa horende BPM af en werk daar voor van achter je door ons duur betaalde zitplaats achter je bureau in Brussel!!

ZO dat lucht fff op !!! X(

• Barrabas

Met uw dimlicht aan verbruikt u 140 Watt dat is 10 Ampére,das niet niks.Met DRLS is dat 800 MILLIAMPERE 0.800 mA.

Alle nieuwe modellen hebben DRLS of u dat nu wil of niet en ooit rijd u daar ook mee.

Overdag zijn uw stoplichten beter zichtbaar zonder achterlicht,enzovoort…..!

Er nog steeds mensen in de tijd van Napoleon leven en een serieuze achterstand oplopen en daar dan ook onzin uitkramen.

• willem

Helemaal mee eens, erger nog, die irritante felle lampem moesten verboden worden.

Vooral van audi en mercedes zijn ze vreselijk.

ik denk dat ik van de week even met een klein hamertje door de wijk ga :X

• Martin en Richard de Goeij

U blijkt met U reactie op wat ik schreef ook te lezen als in de tijd van Napoleon,Waarom zo,n grove reactie ,hoop niet dat U in het verkeer ook zo snel aangebrand reageert!!! Ik heb hier misschien een van U afwijkende mening in het verkeer mensen misschien wel een van U afwijkende snelheid!!

iK SCHREEF NIET DAT IK NOOIT ZONDER DEZE VERLICHTING ZAL RIJDEN!!!

Ik lees ook kranten etc en weet dat dagrijlampen verplicht worden en U beredenering dat de lampen zuiniger zijn daar sprak ik U niet op tegen,maar…… als je ze vaker moet vervangen (lees nog eens over wat ik schreef over mensen met slechte ervaringen met led verlichting in hun auto) of duur moet LATEN monteren,dan weegt de besparing nooit op tegen wat het je in de potemonnee kost,maar nogmaals dat had ik al geschreven.

En ik blijf bij het idee dat ik het belachlijk vind dat hij die dit bedacht heeft het alleen maar over zichtbaarheid heeft aan de voorzijde vd auto en de achterkant dus volgens mij beter zichtbaar blijft met de oudere regel van sommige landen waar dimlicht ook overdag verplicht is (maar ook daar zal dat wel veranderen met auto,s met daglicht bij aflevering gemonteerd.)

Misschien had daglichtverlichting in het rood achterop wat veiligheid toegevoegd,maar de grootste toevoeging veiligheid is aanpassing van je rijsteil aan de omstandigheden om je heen in het verkeer.

Ook val ik niemand af die deze verlichting vrijwillig nu monteert omdat ie t mooi , veilig, stoer of wat dan ook vind dat is ieders goed recht,Het is leuk dat ieder zijn Daas of ander merk kan aankleden naar zijn stijl!!

note ik heb net spatlappen laten monteren op mn MCV omdat dan mn caravan niet gezandstraald wordt door opspattend grind als ze in Tsjechie de weg weer eens geasfalteert hebben met spilt.En daarbij wielkast beschermstrips laten monteren omdat ik dat vooral mooi vind (en misschien is t een beetje fuctinoneel)

(ook sociaal voor mn achterligger als het zoab asfalt weer kapot gevroren is op in en uitvoegstroken,heeft carglas minder werk!!!)

Veilige kilometers allemaal ! :)

• Adriaan

Lekker ieder in z'n waarde laten. Zolang het de ander niet stoort.

Ben het er wel mee eens dat de regeltjes steeds verder gaan. Nog even en er mag meer niet dan wel, als dat al niet zo is.

Maar goed, doen wat je leuk vindt. Ik houd totaal niet van al die pimp op auto's, maar wel weer van iets dat in mijn ogen subtiel, en liefst origineel, is.

Als je met felle lampen dagrijverlichting bedoelt, dan kun je het beter hebben over die after market xenons. Die dingen geven een boei licht. Voor jezelf, maar 9 van de 10 verblinden jou als tegenligger. De originele units zijn ook niet gebouwd voor xenon of je moet er lenzen in hebben.

Enfin, ik ben maar wat blij met mijn originele dagrijunits en vind het mooi staan. Wordt het schemerig, dan gaan bij mij altijd de dimlichten aan. Voor normaal tot zonnig weer zijn de dagrijleds bedoeld. Dan heeft achterverlichting ook absoluut geen zin, want die is dan toch moeilijk niet zichtbaar.