Fredz Schreef:
——————————————————-
> Hè Jasper, hoe kwam je aan die speciale houders
> voor de grille van de voorbumper?
ik het het hele pakket gewoon bij de renault dealer gekocht € 175.10 het was nog in vooraad ook dus halen en insteken
mcvjournaal Schreef:
——————————————————-
> Wat mijn betreft zijn de ronde daglichtlampen die
> de mistlampen vervangen, dé perfecte oplossing:
> http://daciatechniek.blogspot.com/2011/11/ronde-le
> d-dagrijlampen-inbouwen.html
>
> De oorspronkelijke mistlampen mag je in de
> praktijk toch vrijwel niet gebruiken.
>
> Herke
> http://mcvjournaal.punt.nl/
Ik kreeg ook die krant van Renault met LDR, dus maar even gevraagd wat dat moest kosten voor mijn MCV, tweehonderdzestig euro's in de btw en gemonteerd.
Het klinkt een beetje stom, maar dan denken we (in deze tijd) meteen weer terug aan onze gulden, vijfhonderdenvijftig gulden !!!!
Dus maar even hier op dit forum een vraag gesteld. Daar kreeg ik natuurlijk meteen goede adviezen !!!
Ik heb dus via eBay een setje vervangende lampen laten komen, kostte me 99 euro !!! (ter vervanging van de mistlampen) Een dorp verderop kun je bij een hobbyhal een brug huren, dus dat even gedaan en in 1,5 uur zaten ze er in, rustig gewerkt, want heel ouderwets ik rook nog dus ieder half uur of zo even een sigaret.
Dat huren van de brug, wat het een stuk makkelijker maakt, kostte me 11,50.
Heel royaal gaf ik die vent 15,00 en met een groots gebaar wuifde ik het wisselgeld weg !!!
Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik twee schotchblokjes mee had genomen om de bedrading aan te sluiten.
Die had ik nog, maar laten we de prijs even duur stellen op één euro, praten we samen over twee euro.
Al met al kostte mij de hele set dus 99+15+2=116 euro.
Het zal ongetwijfeld een scherpe aanbieding zijn van mijn dealer, Nieuwendijk in Aalsmeer, maar ik vond mijn aanbieding net iets scherper
Avaka Schreef:
——————————————————-
> Misschien begrijp ik het niet helemaal hoor?
> Maar als je dagrij verlichting op de plek van je
> mistlampen zet, dan denkt toch iedereen dat je ten
> onrechte je mistlampen aan hebt staan?
> Wat vind de sterke arm hiervan? Oscar, kan jij
> daar wat over navragen?
Precies, daar zat ik ook mee maar: zolang je het glas van je mistlampen oook maar vervangt schijnt er niets aan de hand te zijn.
In het glas van de mistlamp staat een F of FOG geperst, en dan is het voor de wet (nog) steeds een mistlamp.
Dus simpel ledjes in je mistlamp armantuur zetten maakt er GEEN Dagrijverlichting van.
mgr
Ruud
Nee hoor, het is idd niet simpel vervangen van het lampje door een led.
De gehele armatuur is vervangen. Op het glas kloppen het E-nummer én het DRL.
E.e.a. voldoet dus aan de EEG eisen.
Ben ondertussen 2 maal tijdens een controle “aan de tand gevoeld” v.w.b. de DRL's, oom agent was uitermate tevreden :-) .
HenkM Schreef:
——————————————————-
> Nee hoor, het is idd niet simpel vervangen van het
> lampje door een led.
> De gehele armatuur is vervangen. Op het glas
> kloppen het E-nummer én het DRL.
> E.e.a. voldoet dus aan de EEG eisen.
> Ben ondertussen 2 maal tijdens een controle "aan
> de tand gevoeld" v.w.b. de DRL's, oom agent was
> uitermate tevreden :-) .
Mooi Mooi, helderheid (daar houden we van).
mgr
Ruud
allemaal mooi die verhalen van hoe het moet en kan maar tel gewoon die 250 euro neer en ga naar de dealer hou je ook je 5 jaar garantie bij al dat zelf doen en je krijgt ooit een probleem val je altijd te laag in de garantie net als met die tunning gewoon je auto dealer onderhouden en die laten klussen is wel het beste.
Dat laten klussen door de dealer geeft je geen 5 jaar garantie hoor.
Heb in de vorige auto, MCV 1.6 16V een cruise controle in laten bouwen en een trekhaak en parkeer sensoren.
Na een jaar LET OP …….WEG GARANTIE.
* Met de cruise controle ben ik diverse malen terug geweest voor garantie. En de laatste keer dat ik daar was moest ik het arbeidsloon betalen….einde garantie, ondanks dat ik het probleem in de garantie periode aangegeven had. Had ik maar eerder langs moeten komen.
* De bumper is gedemonteerd voor de parkeersensoren en de trekhaak. Nu ging de Bumper doorhangen doordat de uitlaatgassen er langs komen…….RENAULT's antwoord!!!!! LET OP geen garantie…bumper is er af geweest en er zijn parkeer sensoren gemonteerd.
* 1 van de parkeer sensoren is stuk gegaan. In de garantie periode aangegeven, maar na een jaar geen garantie meer. Hetzelfde als bij de CC.
* Helaas voor de garage ….weg klant.
Nu heb ik de CC in laten bouwen in de Duster door Car Proffesion en nu heb ik 2 jaar garantie, maar nu is alles wel goed gegaan in 1 keer.
De trekhaak en parkeer sensoren zelf maar geplaatst, ten eerste stukken goedkoper en na een jaar geen garantie perikelen.
Robert
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?