Inderdaad, bij koude motor nog wel nagelen, maar bij warme motor niet meer, en dat was er wel.
Misschien is het verbeelding, maar het lijkt alsof de motor iets soepeler loopt. In ieder geval stiller.
Met dank aan Bochane Arnhem.
Vandaag gelezen op de website, www.dustercommunity.de, van onze Duitse vrienden, onder het hoofding “ Ruckeln beim Anfahren/Kupplingsruckeln” - een bijdrage van hun medelid “Arminius”.
Is “ruckeln” hetzelfde als “nagelen” ?
Voor zover ik deze bijdrage begrijp hebben vooral dieselmotoren FAP11 4x4, die ingebouwd zijn in de Dusters voor 25/11/2010, mogelijk last van dit “ruckeln” en zou Renault een opdating van het "Steuergerate-Software D400 naar de versie D600 voorzien hebben.
Is er een goede ziel die voldoende Duits begrijpt om deze bijdrage van Arminius eens te lezen en eventueel te vertalen. Lijkt mij de moeite waard te zijn voor al onze vrienden die een Duster Diesel FAP110 4x4 hebben, die geassembleerd werd voor 25/11/2010.
Groetjes
@ Willem
Tsja, dat schijnt de charme van de Dusters te zijn
Met mijn Dustertje heb ik ook al problemen genoeg gehad (en nog), maar met mijn MCV had ik totaal nergens last van vreemd genoeg
Maar met een Mercedes kan je ze ook verwachten, dus een naam zegt niet altijd iets over een product B)
Mijn Dustertje is nu bijna 5 maanden oud en vanaf het begin niks anders dan problemen, als het ene opgelost is komt het volgende probleem weer.
Momenteel heb ik last van lekkage bij het linker achterportier en het rechtse voor portier. De auto is al 3 x een dag bij de dealer geweest en ik zit nog steeds met zwembandjes in de auto. Ze gaan zich nu beraden welke opties er nog zijn om de auto waterdicht te krijgen. Hopelijk kiezen ze niet voor het dicht kitten van de portieren, want dat stapt zo lastig in
Turbootje -D
Bij mij kraakt het linker-achter portierrubber, maar vooralsnog lekt het niet.
Er zat bij mijn Duster een enorme rammel in het dashboard, bleek na 5 uur sleutelen door de dealer een vergeten las te zijn, later nog een keer een rammel, dit keer was het een verkeerd gemonteerde aircoslang. Schijnt veel voor te komen. Nu rijdt hij rammelvrij.
verder geen problemen .
Alleen een keer een storingsmelding gehad bij het loslaten van het (gas), de dealer hangt de laptop aan de plc en de storing was weg, geen idee wat het was, maar is tot op heden niet teruggekeerd.
Wel vreemd dat na die laptop actie ook de zoete diesellucht verdween, wat af en toe voorkwam als ik een scherpe bocht had of bij koude motor.
De eerste 15.000 km een licht olieverbruik, minder dan 1 cm van de peilstok, nu verbruikloos. Misschien was het verbruik ook wel door het zware trekwerk aan de caravan.
Nu rijdt de Duster heerlijk. Dieseldorstigheid is ongeveer 1 op 17, soms zuiniger, soms minder, licht aan welk soort ritten en snelheid.
Een keer geprobeerd te meten terwijl ik achter een vrachtwagen reed met 89 km/u (volgens gps), reed hij volgens de boordcomputer ( die overigens redelijk waardeloos is) 1 op 24.
met 120 en tegenwind 1 op 15.
Wat ik mis aan de Duster is een thermometer, standaard cruisecontrol en een betere boordcomputer met actueel verbruik, maar al met al, ruil ik de Duster met geen enkele andere auto.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?