Duster automatisch op slot boven de 7 km/h

• gregor

het is inderdaad wel degelijk aan te zetten maar niet dealer wil dat

ik was vorig jaar de eerste in nederland die het aan heeft laten zetten en ook hier op de site uitvoerig er over gehad

de mijne is van 23-10-2010

het is zo wel bij een dacia of renault dealer te doen

er wordt immers gewoon renault sofware voor gebruik

even obd2 stekker in pluggen de laptop eraan en aan zetten regel 70 of 71 dacht ik

ben er zelf ook me bezig geweest maar er me gestopt

• motlebans

JeJe,

Bedankt voor de info. Dagje zuiden is nooit weg.

Groeten,

Tom

• gregor

heb het bij herwes gedaan in doetinchem

• arjan

kan iemand mij uitleggen waarom je zou willen dat je deuren op slot gaan als je harder rijdt dan 7 km p/u??? Ik kan mij niet voorstellen dat iemand je auto wil overvallen als je rijdt, maar wel als je stilstaat (voor een stoplicht bijv., of tijdens vakantie ). Wat gebeurd er als je te water raakt en de hulpdiensten kunnen je deuren niet van buitenaf openen!!

• bvh079

In geval van een aanrijding springen de deuren weer open. Ik wil dat het werkt omdat het erop zit, simpel :)

• Jubbels

Of die deuren ontgrendelen bij een aanrijding betwijfel ik. Staat nergens in het instructieboekje.

In het instructieboekje van mijn MCV staat bij het hoofdstuk “automatische portiervergrendeling”:

Bedenk dat het rijden met vergrendelde portieren een belemmering kan zijn voor hulpverleners in geval van nood.

Dit zal bij een Duster niet anders zijn.

• bvh079

Nou ja, ik wil gewoon lekker met mijn deuren op slot rijden. In geval van calamiteiten knippen e hem toch open en ik ben ervoor verzekerd dus ik maak me nergens zorgen over.

• Jubbels

Dus de hulpdiensten rijden altijd achter jou aan als je thuis vertrekt zodat ze je na een aanrijding waarbij je auto in de hens gaat………………….etc

Voor mij dus geen automatische deurvergrendeling!

• bvh079

Ja, inderdaad! De politieagent rijdt voor me, de brandweer en de ambulance achter me.

Zinloze discussie dit. Ik wil het gewoon aan hebben. Jullie hoeven nooit met me mee te rijden dus maak je geen zorgen dat je opgesloten zit in mijn auto ;-)

• Jubbels

bvh079 Schreef:

——————————————————-

> Ja, inderdaad! De politieagent rijdt voor me, de

> brandweer en de ambulance achter me.

>

> Zinloze discussie dit. Ik wil het gewoon aan

> hebben. Jullie hoeven nooit met me mee te rijden

> dus maak je geen zorgen dat je opgesloten zit in

> mijn auto ;-)

Prima toch, ieder zijn keuze,…………….