Duster automatisch op slot boven de 7 km/h

• arjan

Zinloze discussie???? Dingen die op en aan de auto zitten hebben een bepaalde functie…ruitenwissers, knipperlichten, mistlampen etc. Met je deuren op slot rijden dient m.i geen enkel doel en belemmrd de hulpverleners onnodig! ik hoop voor Jubbels dat ie niet al te gewond is geraakt zodat de hulpdiensten alle tijd hebben om hem uit zijn auto te knippen (alleen maar omdat ie zo graag met z"n deuren op slot wil rijden). je zal maar hulpverlener zijn maar niet van de brandweer. dan sta je mooi doelloos toe te kijken hoe iemand in de auto gewond ligt te zijn (alleen omdat ie zo graag met de deuren op slot wou rijden!!)

• LED-Lightning

Eerst even lezen: Jubbels wilde nou net niet deze functionaliteit

Google eens op anti-carjack of anti-carjacking en je zult zien dat het wel degelijk een doel dient. Wat men vervolgens belangrijker vind moet eenieder voor zichzelf bepalen

• Avaka

Anti-carjacking is volgens mij dat de deuren ONDER de 7km/h op slot gaan. Ik dacht dat met deze functie op de Dacia ook ONDER de 7km/h de deuren op slot gaan. Wat is het nut dat de deuren BOVEN de 7km/h op slot gaan? Dat is alleen maar gevaarlijk. Dat is hetzelfde als je autogordels los doen boven de 7km/h. Ook dom.

• Turbootje

Ik heb ook deze functie laten activeren bij de dealer.

De reden is inderdaad anti-carjacking en daar kan je over mee praten als je met enige regelmaat in bepaalde wijken komt waar dit nogal eens voor komt.

Dus deze functie gebruik ik meestal alleen als ik door deze gebieden moet rijden.

Het activeren en dé activeren is een kwestie van even het knopje ingedrukt houden.

En het gevaar dat hulpverleners niet bij je kunnen komen is onzin, want iedere auto is tegenwoordig voorzien van een life-hammer, en anders is er wel iets anders voorhanden om een ruitje mee in te tikken lijkt mij

Turbootje :)-D

• Jubbels

arjan Schreef:

ik hoop voor Jubbels dat ie niet al te

gewond is geraakt

Neem aan dat je bvh79 bedoelt………………

• bvh079

Ik vind het altijd zo grappig, of nouja, meer hinderlijk, dat iedereen op dit forum zo vurig voor zijn mening uitkomt, terwijl er alleen een vraag gesteld wordt. Dat merkte ik al met de vraag over de bullbars, en nu wederom wil ik alleen wat weten en komt er een stortlading aan reacties van “dat moet je niet doen”. Als ik dat wil bepaal ik dat zelf wel. Ik wil alleen weten hoe het moet en aangezien er meer mensen zijn die de functie hebben laten activeren zou ik graag van díe mensen horen hoe en wat.

• gregor

ik heb het vorig jaar laten doen

ik was de ontdekker hier van

het moet bij elke dacia of renault daeler te doen zijn

ik hat er een prive reden voor om het erop te hebben

• Turbootje

Het is inderdaad onwetenheid of des interesse van de dealers welke zeggen, niets voor je kunnen betekenen.

Bij de Dacia Ambiance uitvoeringen blijkt het inderdaad niet mogelijk te zijn, maar bij elke Dacia Laureate uitvoering kan het geactiveerd worden.

Wellicht kan je eens een berichtje aan Dacia Nederland sturen, zodat deze je door hun tussenkomst de informatie en/of service hiervoor kunnen/willen verlenen.

En er zijn inmiddels al diverse dealers genoemd welke deze optie er wel op kunnen zetten, dus neem daar anders even contact mee op als je het zo graag geactiveerd wilt hebben.

Turbootje :)-D

• bvh079

Ik heb net gemaild met mijn dealer met de bevindingen uit dit topic en wat ik zelf ook nog gevonden heb. Er staat precies wat ze moeten doen dus het hoeft toch niet heel moeilijk te zijn…

• joop

ik heb een vraag zijn hier nog kosten aan verbonden bij de dealer???

zoja wat hebben jullie hier voor betaald???

groeten joop