Tanken in Duitsland

• Mensen

Wij wonen vlak bij de Duitse grens en we tanken ook regelmatig over de grens. Het valt ons op dat onze Sandero 1.2 met Duitse benzine iets zuiniger maar vooral het motor geluid is opvallend stiller. Wij vragen ons af of euro 95 in Duitsland vergelijkbaar is met euro 95 in Nederland. Er zijn meer mensen in onze omgeving die deze ervaring hebben.

Zou het kunnen zijn dat euro 95 in Duitsland een iets hoger octaan gehalte bevat dan in Nederland? Heeft iemand de zelfde ervaring?

• Adriaan

Ik kan je daar geen exact antwoord op geven, maar weet wel dat er verschillen zitten in de samenstelling van de brandstoffen in beide landen. Een verschil in verbruik zou daar zeker mee te maken kunnen hebben.

Ook zijn bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk langzamerhand over aan het gaan op Euro95E10, waarbij E10 laatste staat voor een toevoeging van 10% ethanol.

Er wordt geadviseerd dit alleen te tanken wanneer je auto daarvoor geschikt is. Onze Dacia's blijken er wel tegen te kunnen.

Zie ook: http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tips-en-advies,/brandstof-e10.html

• Mensen

Euro95 E10 hebben we nooit getankt. Ik bedoel de gewone benzin ;)

• Avaka

Als je met gewone benzine EURO-95 bedoelt dan is er geen verschil.

• Jubbels

Ook ik woon vlak bij de duitse grens en tank ook wel vaker bij onze Nachbarn.

Verschil in verbruik en motorgeluid heb ik nooit gemerkt bij mijn MCV.

Van de zomer ook vaker E10 getankt in Frankrijk. Ook geen verschil.

• Mensen

Er zijn meer forums waar mensen schrijven dat ze de indruk hebben dat ze met Duitse benzine betere prestaties halen met hun auto. Wij tanken meestal bij Aral.

http://www.aral.de/aral/sectiongenericarticle.do?categoryId=9028315&contentId=7051562

vertaald met google, het is natuurlijk reclame, maar onze Sandero rijdt opmerkelijk beter met Aral.

Onze nieuwe brandstof additief verminderd door vermindering van de wrijving slijtage van de motor en zorgt voor een schonere verbranding aanzienlijk minder residu op kleppen en motoronderdelen. De brandstof pompen worden aangedreven door de verminderde wrijving gespaard door de vermindering van schadelijke verbrandingsresten is ook uw motor de prestaties van ontving door de jaren heen. De levensduur van uw motor aanzienlijk worden verhoogd. Dit alles natuurlijk beschermt u tegen hoge reparatiekosten. De ernstige voordeel van de nieuwe Aral brandstof kan ook worden gemeten in een lager brandstofverbruik. Tot 7% in uitgebreide veldproeven werden uitgevoerd onder andere voertuigen met een rijschool en omvatte een paar miljoen mijl te testen, kan worden gemeten. De schonere verbranding ook leidt tot aanzienlijk lagere emissies, vooral stikstofoxiden. Vooral in stadsverkeer bij lage snelheden, dus onze tests bleek, de nieuwe Aral additief vertraagt ​​de dorst en oudere voertuigen, het vrijmaken van het milieu en uw portemonnee.

http://www.aral.de/aral/sectiongenericarticle.do?categoryId=9019226&contentId=7034988

• gregor

de meeste brandstof komt uit de nederland,s haven

• adriaan van hoorn

gewoon euro 95 zonder extra toevoegingen, ook niet die nog duurdere varianten die alleen maar slecht voor de portemonnee is en niet beter voor je auto. markerting verhaal. Alle benzinen hier, voor vrijwel alle merken komen uit een raffinaderij en laat je niet wijs maken dat er merkgebnden additieven worden bijgevoegd en als dat zo is heb je er niets aan. Minder slijtage van de motor bereik je door een rustig rijgedrag en niet door extra dure benzine. zoek gewoon je goedkoopste tankstation uit.

• Mensen

Adriaan je hebt gelijk, maar…het is opvallend dat onze Sandero opvallend beter presteert met Aral. Het meest opmerkelijk is de goede rijeigenschap met een koude motor, maar de motor is ook iets stiller en iets zuiniger.

• LED-Lightning

Soortgelijke dingen heb ik ook ervaren met mijn Sandero Stepway 1.6 MPI, de mijne reed toendertijd veruit het zuinigst op Shell FuelSave (niet de V-Power, die vond ik gewoon veel te duur), en de standaard brandstof van de Texaco. En dat niet een keer, maar iedere keer weer, want ik heb ook regelmatig bij een witte pomp getankt.

Met vorige auto's heb ik nooit veel verschil gemerkt, maar met de Dacia des te meer… geen idee waarom, want ik ken ook het verhaal dat het allemaal dezelfde brandstof is en dat bij de pomp pas de additieven worden toegevoegd in minimale mate.