Het zal dan toch een kwestie zijn van die additieven. Er zijn mensen in mijn omgeving die namelijk dezelfde ervaring hebben als wij met Aral benzine.
Wij tanken meestal:
Aral Super 95 ist ein unverbleiter, schwefelfreier Kraftstoff entsprechend der DIN EN 228 für die Verwendung in Ottomotoren. Die Oktanzahl (ROZ) liegt bei mindestens 95,0 und damit deutlich über dem entsprechenden Kennwert von Normalkraftstoff mit 91,0. Darüber hinaus enthält Aral Super 95 ein Additivpaket , welches anwendungstechnische Eigenschaften – wie z.B. Reinigungs- und Reinhaltewirkung im Motor – erheblich vebessert. Aral Super 95 wird maximal 5 Vol.% Bio-Ethanol zugesetzt.
Beste Mensen,
Wat Avaka schrijft is juist. ARAL zegt niets anders dan dat het Euro 95 is. Niets meer en niets minder tenzij je natuurlijk geen Duits kunt lezen en/of niet snapt wat er staat.
Daarnaast zijn mijnsinziens bovenstaande conclusies allemaal onjuist. Je kunt alleen maar vergelijken onder laboratorium omstandigheden waar je dan met gelijke auto's een zelfde traject rijdt en dit dan nog ettelijke malen herhaalt om de verschillen weg te poetsen. Zo krijg je een goed te vergelijke gemiddelde.
Ik hoor vaak genoeg mensen pochen met; Mijn auto rijdt 1:18. Als je dan vraagt of ze de kilometerstand hebben opgeschreven bij het tanken en weer bij de volgende tankbeurt en vervolgens kijken hoeveel liters er is getankt, dan moeten ze het antwoord schuldig blijven.
Wat dat betreft zijn de meeste mensen net autoverkopers. Die beweren ook keihard dat hun auto 1:25 rijdt. Trek daar dan maar gerust 25 tot 30 % vanaf. Dan kom je op bijvoorbeeld 1:16 wat heel wat realistiser is.
Niet altijd het geval, Morris
Mijn gemiddelde verbruik is 1 op 21.8 en ik hou precies alle kilometerstanden en de liters bij (al sinds ik de auto heb), en zo zijn er tegenwoordig toch echt heel erg veel, kijk maar eens op www.spritmonitor.de of www.autoverbruik.nl en dan heb je ook veel mensen die het met een app op hun smartphone nauwgezet in de gaten houden
Ik zie steeds meer mensen die dat zo doen
LED-Lightning Schreef:
——————————————————-
> Niet altijd het geval, Morris
>
> Mijn gemiddelde verbruik is 1 op 21.8 en ik hou
> precies alle kilometerstanden en de liters bij (al
> sinds ik de auto heb), en zo zijn er tegenwoordig
> toch echt heel erg veel, kijk maar eens op
> www.spritmonitor.de of www.autoverbruik.nl en dan
> heb je ook veel mensen die het met een app op hun
> smartphone nauwgezet in de gaten houden
>
Ik weet niet wat voor auto jij hebt? maar 1 liter op 21.8 bestaat niet voor een Daas. Ook al rij je met een hoed op de hoedenplank en twee schuursponsjes onder je gaspedaal. het bestaat gewoon niet. Zelf ben ik al blij dat ik met mijn Duster 1 op 10 - 11 haal bij gemiddeld gebruik, stad en snelweg. Ga redelijk beheerst met het gaspedaal om, maar niet als een dweil met een te lage snelheid van 80 km per uur in een te hoge versnelling.
> Ik zie steeds meer mensen die dat zo doen
Nope, ik rij een Seat Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive, maar ik kom hier nog steeds graag omdat ik ook een Sandero heb gehad.
Ik ben dus een beetje met het Dacia virus besmet geraakt (eens een Daciast, altijd een Daciast zei Herke eens tegen me), vandaar dat ik nog regelmatig mee blijf kletsen op allerlei Dacia fora/websites. Dat mag toch wel hoop ik, adriaan?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?