Wat kan er anders en/of beter aan een Dacia

• Morris

Beste forumleden.

Zelf heb ik - inmiddels alweer anderhalf jaar- en Duster 2x4 Laureate 1.6 en ben er zeer tevreden over. Toch zit je wel eens te prakiseren wat er anders en/of beter zou kunnen. Zelf zou ik een paar aanvullingen op een Duster willen zien zoals:

1. Een zes versnellingsbak

2. Een automaat, maar dan wel een moderne!

3. Een downsize motor met turbo zoals de 1.4 130 pk TCE

4. Cruisecontrol (af fabriek)

Waarschijnlijk zijn er nog veel meer zaken te noemen die Renault/Dacia al in huis heeft en zo toe zou kunnen passen.

Zelf zou ik in de (nabije) toekomst graag in een automaat willen rijden. Als wij als forumleden aangeven wat wij als consument belangrijk vinden dan zullen zij daar zeker naar luisteren.

• Rens

Een vlotte diesel, bijvoorbeeld de nieuwe 1.6 130pk of nog een tandje groter. Daarnaast de EDC automaat. Ook welkom op de Sandero :)

• Barrabas

Ik vrees ervoor dat men dan weer de Skoda of Seat toer opgaat en het niet meer te becijferen valt.

Terwijl men er nu achteraf kan voor kiezen wat wel en wat niet er nog op het verlanglijstje moet.

Die zes versnellingen heb ik al op de Duster :)

• de Frans

Morris, ben je dan ook bereid er een pak méér voor te betalen? Dacia is nu eenmaal een “low budget car” en als je er je lijste zou aan toevoegen zou hij al snel een hoop duurder worden. In dat opzicht ben ik het helemaal eens met Barrabas ivm Ceat en Scoda na overname door VW.

• hgeest

Alles kan altijd anders.

En bijna alles aan een dacia kan beter. Het is tenslotte een budget auto.

Heeft helaas allemaal invloed op de prijs. En daar moeten ze nu net niks aan doen :)-D

Al 1,5 jaar een tevreden duster 4x2 rijder.

• bvh079

1: Gratis vervangend vervoer voor reparatie van garantiekwesties

2: De toeter gewoon op het STUUR in plaats van op die hendel…

3: Voor de Duster de 2.0 benzinemotor naar Nederland halen

4: Voor de 1.6 16v een 6-bak

Dat zou ik graag zien.

• B@TO

De lak mag wel wat van betere kwaliteit zijn.

• Avaka

Heb je problemen dan?

• peter stupers

Het is idd. zo als je er van alles bij-en op wenst en nog meer verbeterd wil zien dan kan je de Duster als “low budget” ook wel af gaan schrijven.

Noem nog maar eens uit het zelfde genre auto van Skoda of Seat die net zo goedkoop zijn als de Duster.

Pak de Nissan Quash-quai (weet niet of goed geschreven) is toch een flink stuk duurder en kwalitatief mankeert er ook nog wel het een en ander aan,maak het van

dichtbij mee.Lekker de Duster zo laten én met al die modules die je erbij kunt kopen kun je hem al duur zat uitvoeren.

• Arno vd Veer

Nou,. . . het kleuren gamma mag wel wat uitgebreider ,

dat hoeft toch geen kosten met zich mee te brengen?