Wat kan er anders en/of beter aan een Dacia

• B@TO

@Avaka

Geen roest maar wel heel snel krassen je hoeft maar langs een plantsoen struikje te rijden en je ziet dat al op je bumper.

In de winter met je plastic borstel sneeuw weg vegen tussen de spiegels en je ziet krassen door de plastic randen van de borstel op de stijlen.

Het lijkt wel of de lak zacht of te dun is. je zit zo op witte onderlaag die natuurlijk bij mijn Bleu Navi Sandero 2010 dan afsteekt.

Als iemand zijn portier op een parkeer plaats toucheert met mijn plaatwerk zie je geen deuk maar wel de witte onderlaag, bij vorige auto's die ik parkeerde zat soms een parkeer deuk in het plaatwerk, en de lak was niet of nauwelijks beschadigd.

• Mensen

Wat kan er anders en/of beter aan een Dacia (in ons geval de Sandero)

Wat ons betreft drie kleine puntjes

-Standaard 6 jaar garantie

-De standaard (slechte)ruitenwissers vervangen door flatblades

-Jammer genoeg is er geen belastingvrije Dacia

Verder zijn wij tot nu toe meer dan tevreden met de Dacia (Sandero 1.2)

• peter stupers

Dat sneller opnemen van krassen komt misschien omdat nu veel gespoten wordt met watergedragen lakken en die schijnt niet zo sterk te zijn als de vroeger

gebruikte lakken er wordt dan ook aangeraden om vogelpoep en hars van struiken en bomen direct te verwijderen omdat die op de nieuwe lakken snel invreten.

Ik denk dat je het een en ander kunt voorkomen om je auto een goede harde waslaag te geven.Het e.e.a. heb ik óók maar van horen zeggen.

• Martin en Richard de Goeij

Wij hebben een Logan MCV rouge de feux is metalic lak nu 2,3 jaar.Bij aflevering heeft deze een wax oil behandeling gehad! Wij vinden deze auto ook vlugger krasjes hebben in de lak en eerder putjes :S(dunner plaatwerk?)dan bij de vorige auto een skoda fabia combi.Maar verder zijn we heel tevreden met onze Daas hoor! X( een fijne auto ! (op LPG)

NB de glans blijft na 2.3 jaar wel prachtig (de lak of de wax oil??? )

• oscar54

Ik kom in verband met mijn werk geregeld met mijn MCV in het bos en op zandpaden met struiken.

Ik heb tot nu toe geen last van krassen, terwijl ik toch geregeld takjes langs de lak hoor schaven.

Het wassen doe ik met de bekende autoborstel, ook daar nog geen last van.

Nog nooit in de was gezet, alleen plekje bijgewerkt door schade van omgevallen fiets.

Oscar.

• jorrit

- een kleinere draaicirkel

- ander geluid bij de richtingaanwijzer

• Morris

Frans,

Meer betalen? Ja hoor. Eeen aantal zaken koop ik nu achteraf bijv. cruisecontrol. Ik rij daarmee al sinds 2000 en wil niet meer zonder. Ook een zesbak op de benzine uitvoeringen zou ik zeer op prijs stellen en ben bereid daarvoor ook meer te betalen. Meer rust in het interieur en een iets langere eind overbrenging zou het verbruik ook nog ten goede komen. Laat de klant de keuze. Zoveel meer - af fabriek - hoeft e.e.a. niet te kosten.

Een sterkere motor zoals de 130 pk 1.4. TCE ligt al op de plank bij Renault en ook een automaat is geen probleem. Dus als ik dezelfde auto nou zou willen, en bereid ben hier meer voor te betalen, wat is dan het probleem? Zelfs met deze extra's, is er nog steeds geen andere concurentie te verwachten.

• Morris

Helemaal mee eens!

• Morris

Beste forumleden,

Al met al zijn er toch een aantal zaken de reveu gepassserd die voor verbetering cq verandering in aanmerking komen. Dat van de lak (kwaliteit) kan in beamen. Er is wel erg weinig lak gebruikt. De laak is extreem dun. Ik heb dit bij mijn eerdere auto's - en dat zijn er inmiddels al 13 - niet meegemaakt.

Wellicht dat ze bij Renault / Dacia meegelezen hebben en onze op- en aanmerkingen meenemen voor volgende versies en/of updates van onze - overigens betrouwbare- Dacia's!

• Henkes

Mijn hoop is dat Dacia wat meer aandacht besteed aan geluidsisolatie.

Ben benieuwd wat de ervaringen straks zijn bij de nieuwe Lodgy!