Wat kan er anders en/of beter aan een Dacia

• willem

Ik ben blij dat de piep van de richtingaanwijzer in mijn Duster een stuk minder hard is dan in onze oude MCV en de nieuwe Sandero.

• willem

Ik vind dat er met de isolatie niet veel mis is.

Geluid is goed te nassen, vooral op de snelweg.

Bij het optrekken bromt de DCI wel wat, maar bij 80 of meer is het bijna stil.

Alleen mag er wel een betere thermostaat in, het duurt vreselijk lang voor de motor goed warm is en dan bedoel ik niet de kachel, die is redelijk snel warm, maar echt goed warm wordt de motor in de winter niet, wat weer slecht is voor de motor en het trekvermogen.

• GJvdZ

De Seat en Skoda toer heeft VW geen windeieren gelegd. Het marktaandeel van Dacia blijft niet voor niets steken rond de procent. Het merk is nu al te lang op de markt om vol te kunnen houden dat het door onbekendheid komt.

• GJvdZ

Dan doen alle andere merken ook, en toch vliegt de lak er bij Dacia een stuk sneller af.

• GJvdZ

Ik denk dat het voor Dacia belangrijk is om een schone, zuinige diesel te gaan leveren, zodat Dacia's op de leaseautolijsten komen. Bij de meeste bedrijven worden die lijsten nu gedomineerd door auto's met 14% of 20% bijtelling. En de leasemarkt is nog altijd interessant als het om aantallen gaat.

• Barrabas

Maar MIJN portemonee niet,die van u wel ?

• Avaka

De motor wordt wel normaal warm (daarom doet de kachel het ook gewoon).

Alleen de meter geeft het niet goed aan bij sommige auto's. Zijn meerdere draadjes over.

• willem

De boordcomputer.

Die geeft nu alleen een gemiddeld gebruik aan.

als er een actuele stand gelezen kan worden, kan je leren hoe je het zuinigst rijdt.

Vooral met de caravan er aan wil ik zien hoe ik het best kan trekken en hoeveel een paar km/h scheelt of bergop een versnelling terug.

Nu moet je steeds op reset drukken en dat is niet echt nauwkeurig.

Ook is de nauwkeurigheid in het algemeen niet best. De boordcomputer geeft meestal een verbruik van 1 op 16 aan of minder, terwijl de praktijk meestal 1 op 17 of meer aangeeft.

• Hans03

Kan niet beter maar moet beter!

Een Duster met 4x4 diesel zonder het zgn. “turbogaatje”

Dit is niet alleen lastig en hinderlijk maar is bovendien erg gevaarlijk !

Dacie MOET hier iets aan doen want de dealer(s) kunnen dit niet verhelpen (zeggen de dealers waar ik geweest ben.

• Avaka

turbogaatje? Verklaar u nader………………..