90.000 km. onderhoudsbeurt

• peterh

Vandaag was het zo ver. Onze Dacia 1.6MPi heeft zijn 90.000 km. beurt gehad.

Bouwjaar 22.08.2008

Uitgevoerd is:

Kleine onderhoudsbeurt € 186.00

Bougie's vervangen € 44.00

Koelvloeistof ververst € 60.00

Remvloeistof ververst € 45.00

Luchtfilter vervangen € 30.00

Distributieriem verv. € 381.00

incl acc.riem

Kortingsactie distr.riem € 57.15 -/-

15%

Airco reinigen € 29.00

totaal € 717.85

1e set banden (zomer) nog aanwezig. Wel Michelin

lv 3.5 rv 3.5

la 3.8 ra 3.8 res. nieuw

Dit winter seizoen wel op winterbanden gereden. + 15.000 km.

Dus buiten het normale onderhoud geen bijzonderheden.

Dit was de eerste wat “prijzige” onderhoudsbeurt. Maar dan ook 90.000 km. gereden en er is nogal wat voor gedaan.

Auto werd netjes gewassen en gestofzuigd afgeleverd. Onderhoudsboekje ingevuld + smeerkaartje.

Wel stond op de onderhoudsbeurt: ruitensproeier vulling. Die was echt vol toen ik hem bracht!

Hoort bij de Dacia pakketprijs volgens de receptionist.

Nou ja, ik heb een Kempenaar Care Card en kan zoveel ruitensproeier vulling halen als ik wil.

Dus eigenlijk geen probleem.

Zaterdag vertrekken we naar Frankrijk, met onze caravan voor twee weken. De Daas mag dan weer werken.

Over 15.000 km. weer een controlebeurt voor € 65.00.

Ik breng hem dan weer met een lach naar onze prima garage in Alphen aan den Rijn.

Groeten, Peter en Margot.

• RichardMCV

Op zich geen ongewone prijzen. Alleen als je zelf sleutelt kun je iets goedkoper uit zijn maar veel zal dat niet schelen, onderdelen zul je anders zelf ook moeten kopen. Mijn MCV wordt in augustus 5 jaar en is dus allang uit de garantie; onderhoud houd ik zelf bij.

Met ritjes naar Frankrijk zul je dan snel weer aan de volgende beurt toe zijn……

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Martin en Richard de Goeij

Hoi wij waren met 90000 km beurt wat minder kwijt,maar we hebben dan ook een andere motor 1.6 16 V op LPG.

de distributie riem komt pas bij 120000 km bij dit type.We rijden wel veel met onze Daas hij was bij 90000 km 2 1/2 jaar jong!

Wij hebben een Hobby 400 sf van max 1200 kg achter deze auto,dat gaat goed!Wat voor caravan trekt die van jullie met de 1.6 motor mee? Alvast veel plezier in Frankrijk! Wij gaan begin Mei 10 dagen naar CZ ons vast vakantie land sinds jaren!

• G. Oosting

Vorige week de 90.000 beurt laten uitvoeren,grote beurt.

Incl. apk en vervangen distributie riem waren wij 570,00 euro kwijt.

Volgens mij hadden jullie dan een aardig prijziger beurt.

Of zie ik dit verkeerd.

• RichardMCV

Als het goed is heb je een gespecificeerde rekening ontvangen waarop alle materialen staan aangegeven. Volgens mij kun je dan de prijzen eenvoudig vergelijken met de door PeterH aangegeven prijzen….

Misschien zou je die prijzen hier kunnen aangeven zodat duidelijk is waar de verschillen zitten.

Met vriendelijke groet,

Richard, www.daciamodellen.nl

• G. Oosting

Wat is er uit gevoerd/vervangen en wat kost het:

distributieriemset 96.19 euro

Bosch oliefilter 9.90 euro

Bosch luchtfilter 10.50 euro

Bosch bougie(4) 27.92 euro

5w40 olie(3.3ltr) 36.14 euro

koelvl.st. 1.79 euro

kl. mat 23.60 euro

ruiten rein. 2.50 euro

APK afm.kost 3.45 euro

viergastest 15.9 euro

Forte Gas Treatment 17.24 euro

Arbeidsloon 236.25 euro

Prijzen zijn excl. btw. Totaal betaalt 572.84 euro.

Wat mij opvalt is dat de gebruikte mat. fors duurder zijn dan de mat. die gebruikt zijn door mijn garage.

• Avaka

Lijken mij vrij gebruikelijke prijzen…?

• peterh

Een reactie op uitgevoerd onderhoud van uit Frankrijk!

Prima reis gehad en je merkt dat je behoorlijk wat meer power hebt met de Yamashi-kit.

Je hoeft heuvel op vrijwel niet in de derde versnelling te rijden. Alles kan bijna in 4 en 5.

Brandstof verbruik is rond de 1:10.40 met Euro 95-E10. Benzine kost nu bij de supermarkten € 1.68

Een vraag aan G. Oosting, heeft je Dacia de onderhoudsbeurt + vervangen distributieriem bij een Renault/Dacia dealer ondergaan?

Want zij hanteren pakketprijzen en die zijn aan mij ook berekend. Ik ben hierover ook bij het maken van de afspraak over ingelicht.

Morgen reizen we naar Beziers aan de Middelandsezee. Het weer is daar iets beter.

Groet uit Frankrijk,

Peter en Margot.

• jan

Peter,

Vraagje niet over het onderhoud maar over de reis naar frankrijk, met wat voor een dacia ben je onder weg.

als het de duster is ,is het dan de 4x4 of de 4x2, en hoe doet de dacia het bij luik.

nog een fijne vakantie.

mvg Jan

• Avaka

Bij Luik doet elke auto het heel erg goed naar beneden en wat minder naar boven.

Daar hoef je geen Daas voor te zijn. Maw: Je komt er echt wel……….. makkelijk zelfs.