90.000 km. onderhoudsbeurt

• Jubbels

Klopt helemaal, begin 80er jaren ging ik elke zomer naar Spanje. Een Citroen 2CV4 (24pk!) met een aanhangwagentje.(!!!)

Ook ik kwam de berg achter Luik (rechter spoor tussen de vrachtwagens) in de 2e versnelling makkelijk op.

Rij over 8 weken al voor de 34e keer naar Spanje, de laatste 2 jaren met de MCV, (aanhanger er achter en 2 fietsen op ‘t dak) totaal geen probleem, ook de berg naar de Spaanse grens, geen probleem, trek ’m in de 5 makkelijk naar boven.

• G.Oosting

De beurt is uitgevoerd door een Bosch garage.

Mag dit wat uitmaken, of moet ik extra gaan betalen voor een Renault/Dacia schildje aan de muur bij een garage.

P.s. gaat de discussie nog wel over de 90.000 beurt of gaat het er over hoe snel we Luik kunnen passeren.

• Leo

Nadat we altijd heel weinig onderhoudskosten hebben gehad was de 90.000 beurt van onze MCV 16V (uit 2007 op LPG was schrikken:

Onderhoudsbeurt volgens schema: 335 euro

Distributieriem vervangen: 339 euro

Uitlaatdempers: 383 euro

Buiten stuurkogel: 185 euro

Gordelsluiting achterbank ("gekraakt door instappen 2e zitrij): 49 euro

Ruitensproeierkop: 19 euro

Totaal: 1310 euro!

Leo

• Leo

Bovenstaande bedragen zijn zelfs ex. BTW, inclusief BTW wordt het dus 1550 eurotjes!

Leo

• Guido

Beste Leo,

Heb je deze onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij de Renault/Dacia dealer?

• Tazteam

Ik vind dit nogal een fors bedrag.

En dan zeggen dat Dacia goedkoop is……….misschien in aanschaf, maar onderhoud……………..

Hopelijk blijft mijn ride deze extreme kosten bespaard.

• Barrabas

Om van te duizelen.Kan je al beter een nieuwe Logan/Sandero kopen.

• Mark L.

Volgend jaar moet hier samen met de beurt ook de distributie riem vervangen worden, voorziene kosten om en bij de 1000€. (wagen is in onderhoud bij een Renault/Dacia dealer).

• Leo

Onderhoud heb ik gewoon bij de Dacia/Renault dealer laten uitvoeren. Maar, na deze ervaring en nu er geen garantie meer op de auto zit vraag ik mij sterk af of ik de volgende beurt nog door de dealer laat uitvoeren.

Leo

• DerRudy

Voor de mensen die hun Daas uit ge garantie hebben gereden, kijk voor het vervangen van de ditributie eens op onderstaande link:

http://www.autoservicebladel.nl/

Voor beoordelingen zie link:

http://diensten.marktplaats.nl/auto-en-motor-monteurs-en-garages/187200877-distributieriem-vervangen-duur-grote-renault-actie.html?return=eJw1jMsKgzAQRf9F0GUeajYJodg%2FCWoxmMTBmYC09N%2Bb0HZ3ztx7x2mpX14Lg1oqoRtc3TlvZiMCzfl%2BwJpYdOdOEJwjZCnwb4XBBrcrWNktaOloh0m2wz37ClKMY69U8UDFnx4K4mPBXwvqVRSIJZhSjuvp56IH1nnfAWQruuzt%2F1Nj3h%2FRbTN2&df=1&fta=eNo1jl2OwyAMhO%2FCQ54xCYEY5Qq9QgSBdpFIg0rSRVv17mv2583jsecbiwpfBTWy85GWp02FmYKKdE0zdL7Mx45gzogAfBiElCYd%2BBWzKVdfyMkHcrNlvJ9beMTV7CWi6HI%2BZ96dcf7%2FaqkDsmxvgRkKI9kji%2F4XNyETPLhBaF5hUtoFvlbawOikqBAkeCU4bfTYW6UrXEfrgpzawFfhVHVCKzl6Ohl7qQFaLBDh2LP1ZUnhfjs%2BGpmTQbjN1qWVIb7%2FaSOQ2U9mLn%2FjkxmLHF%2Fv9zcrTVXD&fta_ind=8&fs=1

Voor dat geld ga ik het zelf niet eens doen.

Mgr

Ruud