Olielekkage Duster 1.6 16V

• bvh079

Hallo allemaal,

Ik kwam net tot een vreemde constatering. Onze Duster lekt olie! Ik heb olie gesignaleerd rond de vier kopbouten en langs de cilinderkop. Dinsdag sta ik bij de dealer.

Zijn er meer van jullie die hier last van hebben?

• DerRudy

Bij mijn MCV-tje hadden ze in de garage olie bijgevuld (lees: ververst) en royaal naast de vuldop laten lopen, dacht even dat was mijn koppakking.

Tevens hoorde ik bij hogere snelheden een vreemd sissend geluid, bleek dat ze mijn oliefilter niet goed vast gezet hadden kon hem ruim 1,5 slag met de hand vastdraaien (had ook anders kunnen aflopen).

Resultaat alles maar dan ook alles zat onder de olie, vanaf dat moment (MCV is 4 jaar) doe ik zelf het onderhoud wel.

• bvh079

Mijn Duster is 4 maanden oud en heeft er net 5000 km op staan. Bij aflevering lag de olie er niet en ik heb er ook nog niks bijgedaan zelf. Het ligt bij de bouten van de kleppendeksel waar de bougies het blok in gaan en nog wat lager op de cillinderkop waar er weer een ander ding aan vast zit (geen idee wat, kan het niet goed zien).

• DerRudy

Duidelijk, daar moet inderdaad de dealer zsm naar kijken.

Succes en laat ons weten wat hier ‘gespeeld’ heeft.

• Ger 52

Nu 50.000 km met de duster, geen druppel olie en kurkdroog blok

• Avaka

Zit het in de buurt van de olie vuldop? Die willen wel eens lekken, ik heb zelf ook al ruim 4 jaar een klein beetje olie prut rond de bobine pen van cilinder 1. Stelt niks voor bij mij en het vervangen van de vuldop heeft niet geholpen. Kan er wel mee leven tot nu toe.

• bvh079

Het zit inderdaad rond de oliedop. Echter, het zit ook aan de andere kant lager op het blok. Daar is geen oliedop te bekennen.

Het maakt mij verder niet uit, maar de auto moet goed zijn want over 2 weken moet hij een rit richting Frankrijk tegen de Zwitserse grens overleven, en dan moet hij gewoon goed zijn.

Dus wat ze doen maakt me niet uit, maar die lekkage moet stoppen.

• HenkM

Bij het K4M blok van de Laguna waren (lang geleden) de klepdekselboutjes de oorzaak. Hier “lekte” wat olie onderdoor.

Een voor een iets lossen, vloeibare pakking eronder en weer vastzetten (onder garantie door de dealer) en hierna 180.000 km lek vrij.

• tonnie

mijn duster werdt 2 jaar geleden afgeleverd en het oliepeil stond 2 cm boven het max ,dus veel te veel olie en ik ben naar de dealer gegaan die het teveel heeft verwijderd, dus dit is waarschijnlijk ook in uw geval de oorzaak

• bvh079

Oliepijl staat verder netjes op pijl.

Ik heb ook nog een ander probleem: De motor slaat snel af, houdt in en hikt nogal… Volgende week op vakantie met dat ding…