Hallo allemaal,
Ik kwam net tot een vreemde constatering. Onze Duster lekt olie! Ik heb olie gesignaleerd rond de vier kopbouten en langs de cilinderkop. Dinsdag sta ik bij de dealer.
Zijn er meer van jullie die hier last van hebben?
Bij mijn MCV-tje hadden ze in de garage olie bijgevuld (lees: ververst) en royaal naast de vuldop laten lopen, dacht even dat was mijn koppakking.
Tevens hoorde ik bij hogere snelheden een vreemd sissend geluid, bleek dat ze mijn oliefilter niet goed vast gezet hadden kon hem ruim 1,5 slag met de hand vastdraaien (had ook anders kunnen aflopen).
Resultaat alles maar dan ook alles zat onder de olie, vanaf dat moment (MCV is 4 jaar) doe ik zelf het onderhoud wel.
Mijn Duster is 4 maanden oud en heeft er net 5000 km op staan. Bij aflevering lag de olie er niet en ik heb er ook nog niks bijgedaan zelf. Het ligt bij de bouten van de kleppendeksel waar de bougies het blok in gaan en nog wat lager op de cillinderkop waar er weer een ander ding aan vast zit (geen idee wat, kan het niet goed zien).
Het zit inderdaad rond de oliedop. Echter, het zit ook aan de andere kant lager op het blok. Daar is geen oliedop te bekennen.
Het maakt mij verder niet uit, maar de auto moet goed zijn want over 2 weken moet hij een rit richting Frankrijk tegen de Zwitserse grens overleven, en dan moet hij gewoon goed zijn.
Dus wat ze doen maakt me niet uit, maar die lekkage moet stoppen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?