Goed, net even zelf gecontroleerd en hij lekt net zo hard olie. Morgen dus maar eens kijken of ze het nog even snel kunnen oplossen.
Het was dus niet in orde allemaal… Dinsdag gaat hij terug naar de dealer. Kleppendekselpakking + de boutjes worden vervangen en dan moet het opgelost zijn.
Alleen een beetje jammer dat ze bij Dacia geen gratis vervangend vervoer bieden… Ik ga niet voor mijn lol met een kapotte kleppendekselpakking rijden toch?
Het ligt niet aan Dacia dat je geen vervangend vervoer krijgt, maar aan de dealer.
Bij elke beurt, elke storing/klacht ( en dat waren er de eerste 2,5 jaar héél wat en ja ook die welbekende olielekkage tot 2 maal toe)
kreeg ik netjes een andere auto aangeboden van Renault Clio tot Renault Laguna. Top service bij Renault Kievit in Hellevoetsluis.
Arno van der Veer.
Ik had met mijn Dacia Logan MCV in mijn garantieperiiode een probleem wat onder de garantie viel. Had dit nota bene bij de proefrit al geconstateerd.
Vervolgens ben ik er 2 maal mee terug gemoeten. Kreeg geen vervangend vervoer. Ja, kon een auto huren.
Persoonlijk vindt ik dat slechte service van Autohaag Zeeuw in Delfgauw.
Ik moet ook een auto huren. Ik ga daar gewoon niet mee akkoord. Een auto van 5000 kilometer mag gewoon nog geen olie lekken, simpel.
Ik woon in Zoetermeer, ik heb bewust gekozen voor de dealer in Gouda omdat ik niet naar het bedrijf in Zoetermeer WIL. Ik breng mijn auto dus bewust verder weg naar een andere dealer en ik vind dat daar op zijn minst een auto tegenover mag staan. Het boeit mij niet wat voor auto het is, als is het een Twingo uit 1993.
Ik krijg van mijn dealer een gratis leenauto mee (nieuwe Twingo) bij alle zaken die binnen de garantie vallen. Ik heb het nagevraagd en het antwoord was dat dat voor de garage volstrekt logisch is. Zelfs brandstof hoefde voor die dag niet te worden betaald (wat voor mij helemaal geen punt zou zijn).
Gisteren is mijn Duster overigens voor z'n eerste servicebeurt geweest (15.000 km check, controle vloeistoffen enz.) en helemaal in orde bevonden.
@werner46
Woon in pijnacker en ga ook naar AHZ-Delfgauw en ben hier maar matig tevreden over.
Dus denk ik volgend voorjaar als ik weer eens een beurt nodig heb naar een alternatief gaat zoeken.
Wij zitten toch al buiten de garantie.
Waarschijnlijk wordt dat een niet merk gebonden garage, zit te denken aan MEBU-Nootdorp.
Heb jij nog ideen??
Ik heb het hele verhaal AHZ afgesloten nu. Bij de Dacia ging het toen al heel raar. We zouden 3000 euro terugkrijgen voor onze Kia, waar ik akkoord mee was. Vervolgens bij het proefrijden kregen we er met moeite 1250 voor terug. Beetje jammer.
Ook bedrijfsmatig ben ik er wel eens geweest. Ging allemaal ook niet echt van harte. Ik had zoiets van graag of niet. Nu dus bij HJ in Gouda gekocht en ik breng hem daar ook voor garantie en onderhoud, zaken waar de dealer toch niet slechter van wordt.
Maar goed, prima, dan niet. Ik werk zelf in de automotive dus een vervangend stuur met vier wielen is zo geregeld. Echter, ik heb ook de garantievoorwaarden even gelezen (welke overigens maar magertjes zijn opgesteld). Het is niet belangrijk om de auto bij een Dacia-dealer in ONDERHOUD te doen. Garantiewerkzaamheden dienen wel verplicht bij de Dacia gedaan te worden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?