vakantie ervaring.

• jool

Wij zijn met onze Logan MCV 1.6 16 klepper net terug uit Rome. 4000 caravan kilometers met een caravan van ca 900 km.

Heel veel in 5e versnelling gereden. Benzine: 9.5 l per 100 km; in Italië een aantal keren € 1,93 voor een liter benzine betaald en dan ben je blij dat je een zuinige auto heb. Met de caravan is de snelheid zo tussen de 90 en 100 km. De auto heeft dan nog genoeg over om in te kunnen halen.

Groet, Jool

• Jubbels

In Spanje (crisisland!)betaalde ik voor Euro95 € 1,37

In Frankrijk voor E10 (op de tolweg) tussen € 1,57 en € 1,63 (Frankrijk incl. wegenbelasting)

Luxemburg € 1,36 voor Euro95. In Luxemburg wordt de benzineprijs door de overheid gedicteerd. In heel Luxemburg gelijk.

Verder viel mij op dat in Spanje ontzettend veel nieuwe auto's rondreden. Ook veel nieuwe Dacia's met name Duster.

• remcora

Net terug uit het Zwarte Woud met mijn mcv 16 mpi. Daar nog even goed volgetankt en na het afslaan nog rustig er 10l bij kunnen tanken. Tot mijn verbazing (en eerst ongerustheid) ging pas na ruim 300 km thv Koblenz het eerste blokje weg. Na 700 km autobahn, met aanhangertje is er nog voor zo'n 200 km benzine in de auto. Het gemiddelde staat op 5.9 l/100. Ik vind dat een mooie score. Dacht toch echt dat de benzinemeter kapot was. Overigens loont het voltanken wel, want het verschil in prijs is ongeveer 18 ct.

Voor wie gaat, nog een goede reis en Ger, gefeliciteerd met je prijs. In Duitsland wordt geadverteerd met de Lodgy voor 9.999

• DerRudy

Gisteren net terug vanuit Spanje met deze combinatie, bij de Frans/Spaanse grens stond een stevig windje en de Daas moest er dit keer wel erg hard aan trekken.

https://dl.dropbox.com/u/46979932/Caravan%20en%20Daas.jpg

Op sommige hellingen terug naar zijn twee en dan ook de temperatuurmeter eventjes naar zes streepjes om daarna weer snel terug te zakken naar 4 streepjes (het normale gedrag zullen we maar zeggen).

Maar ja; zijn baasje heeft vakantie niet de Daas dus werken ‘kreng’.

• Avaka

Waarom heb jij een groencontainer op je dissel?

:)

• DerRudy

Ik ben altijd goed bezig met het milieu (:D

• atienwouter

Volgens mij om je vrouw in te doen als ze weer eens aanmerkingen heeft op je rijstijl.

• Adriaan

Het groene rijden haha!

• Werner46

Ook sinds gisteren terug uit Spanje. Zoals altijd via Clermont Ferrand gereden. Flinke hellingen en mijn Logan 1.6 16V op LPG slurpt dan aardig.

Verbruik ongeveer 1 op 8. Daarna flink doorrijden in België wat het verbruik ook niet ten goede kwam.

3 weken verbleven aan de Costa Brava en gelukkig vlakbij een autobedrijf wat LPG verkoopt (st Cristina d'Aro). In Spanje 0,77 cent. Frankrijk fors

duurder met 0,95 cent.

De Logan heeft er 4700 km gedraaid in de drie weken en moet zeggen goede ervaringen. Zeer weinig olieverbruik. Heb wel een nadeel ontdekt:

Heb een 7 zitter met achteraf inbouw LPG. Waar laat je dan de reserveband…. Hij past net niet achter de laatste bankenrij. De stoel moet iets naar

voren. Dus meteen geen 7 zitter meer. Volgende keer kijken voor een thuiskomer of reparatieset (maar ben daar geen voorstander van).

Verder weinig Dacia's gezien in Spanje. Heel toevallig wel dezelfde type en kleur van een Spanjaard, maar hij had duidelijk geen Dacia gevoel ;-)

• Martin en Richard de Goeij

Hallo allemaal !

Sinds 2 weken terug na 4 weken Tsjechie !(:P)

Onze Logan MCV 1.6 16 V fase 2 van 2009 moest er wel flink aan trekken ,

met de Hobby 400 SF van 1200 kg.2 man aan boord en 2 jack russel terriers en een kleine poedel.

Dan lust hij ook een flinke slok LPG en moet je ook vaak naar de pomp.Maar hij stond zn mannetje !

In de Tsjechische heuvels snort hij vrolijk rond,krijgt af en toe een op lawaai door een kuil in de weg

en op lange steile Duitse autobahn hellingen vaak terug naar de drie en soms zelfs de tweede versnelling.

Dat doet onze Daas nu al voor het derde jaar en 3 keer per jaar met caravan naar Tsjechie.

Een perfecte combinatie voor ons en doordat we maar met zn tweetjes zijn en de hondjes in hun benches

ook niet al te veel wegen overschrijden we ook de maximale terrein massa niet!

Nu alleen thuis (en na 105000 km 3 jaar lang Daas rijden) een kapotte midden demper (er rammelde wat van binnen en dus midden en achter uitlaat demper maar laten vervangen) Dan na 15000 km nog het distributie gebeuren en dan moet onze Daas op LPG er voorlopig weer tegen aan want dat rijdt het goedkoopst zeker met de veel te laag aangeboden inruil waardes op een Lodgy die ook nog eens nooit op LPG zal kunnen rijden en dus veel duurder zal zijn in het gebruik. Plus het feit dat de Lodgy lichter in massa is en ik liever heb dat de auto leeg Zwaarder ! is dan de caravan beladen mag zijn.

Hartelijke groeten van,

een zeer tevreden Dacia genieter!(tu)