vakantie ervaring.

• atienwouter

goedendag allemaal,

25 juli is Bertha naar garage geweest i.v.m. benzinemeter.

Het is door de garantie gratis gerepareerd.

Brandstofpomp vervangen en nieuwe vlotter.

Geen gratis vervangende auto.

• GJvdZ

Dacia gevoel? Het is toch gewoon een auto?

• Mensen

Daciagevoel is trots zijn op je voertuig. Er gaat niets boven een Dacia.

• atienwouter

Zie je verkeerd Gerard Jan van der Zande, anders had ik wel bv. een kia sportage gekocht of zoiets.

• RonG

Met de Duster 4x2 benzine naar Oostenrijk geweest.

Op zich goed gereden, verbruik 1:14 gemiddeld 100-110km p/u gereden. Had bagagewagen bij.

Op de echte steile bergwegen had de Duster toch meer moeite dan ik verwacht had.

Dat viel wat tegen. Moest m behoorlijk in de toeren jagen wilde ie wat fatsoenlijk klimmen. Had hier meer van verwacht.

Ben verder tevreden.

Gr. Ron

• Avaka

Als jouw Duster is uitgevoerd met en 1.6 v16 motor dan is het normaal dat je hem een beetje op toeren moet jagen. Een 1,6 16v is een TOEREN motortje. En een hele goede.

Je moet alleen niet bang zijn om wanneer het nodig is het pedaal flink in te trappen.

NB: Van de week reed ik er nog een Audi A3 uit. Zat zo'n stumpertje met een petje in die dacht dat hij niet zijn best hoefde te doen. Ik lag letterlijk plat op het stuur (alsof het een fiets was) en uiteraard haalde hij mij naar een paar hopeloze seconden in. Ik keek hem lachend aan maar hij lachte niet terug. Verslagen door een Daas…………… Doe ik overigens bijna nooit hoor. Zo ben ik niet. Maar het rijgedrag van dit ventje (haalde rechts in enzo) nodigde zo ontzettend uit om een keer te laten zien dat er in een Daas gewoon 105PK voorhanden is, Je moet het alleen willen gebruiken.

• Jubbels

Helemaal gelijk Avaka.

Heb ook een 1.6 16V (MCV), als ik er mee naar Spanje, zwaar beladen + aanhanger, rij moet ik ‘m, als ’ie het zwaar heeft, goed op toeren houden, dus ook op tijd terugschakelen. Deze motor is een hogetoeren motor.

• Mensen

Volgens topgear:

De motor, in ons geval de bekende 1.6-benzine met 105 pk, moet best hard werken om de vaart erin te houden. Inhalen lukt echt alleen met terugschakelen. Een verder duidelijk minpunt zijn de verhoudingen van de handmatige vijfbak. Bij 120 km/u draai je al 4.000 toeren per minuut en wordt de herrie echt hinderlijk. Bij 130 km/u steekt er ook nog een bijzonder irritante resonantie de kop op, die gek genoeg bij 140 weer verdwijnt. Iets om nog eens naar te kijken voor Renault. De vierwielaangedreven versies (meerprijs 2.000 euro) hebben trouwens een zesbak, wat stukken beter zou moeten zijn. De wegligging is acceptabel; zeker door het ontbreken van esp (een optie, maar dan alleen op de 110 pk diesel) krijg je al snel te maken met voorbanden die het allemaal niet kunnen bijbenen en hevig piepend protesteren. Maar goed, we hebben zo het vermoeden dat de meeste Duster-rijders die grenzen niet zullen gaan opzoeken.

http://www.topgear.nl/autotests/dacia-duster-1-6-16v-110-4x2-laureate-test-drives/

• Barrabas

Topgear is een amusementsprogramma met tests die appelen met peren vergelijken.De huismerken zijn steeds de beste.En in Avaka kan ik me helemaal terugvinden,heb er al verschillende op hun nummer gezet die serieus moeten bijkrassen om de Duster met verdoken pk's te volgen.

• Mensen

Citaat avaka : Als jouw Duster is uitgevoerd met en 1.6 v16 motor dan is het normaal dat je hem een beetje op toeren moet jagen.

Citaat topgear: De motor, in ons geval de bekende 1.6-benzine met 105 pk, moet best hard werken om de vaart erin te houden.

Hard werken betekent in dit geval op toeren jagen, de test van topgear komt op mij niet over als amusement