dacia logan mcv 1.6 16v op lpg ervaringen/problemen???

  • harold1

    heren bedank voor de info

    ik heb vanmiddag een dacia logan 1.6-16v lpg3 uit 2010 gekocht

    gr harold

  • DirkW

    Gefeliciteerd, veel plezier ermee!

    Als je de info kwijt wilt: ik ben wel benieuwd wat de km stand is en wat je er voor betaald hebt en garage of particulier….

    Dirk

  • Reginald P.

    Gefeliciteerd..!

    De 1.6 16v is met zijn harde, hydraulische klepjes inderdaad ‘af fabriek’ al helemaal klaar voor het rijden op LPG, en sowieso een enorm geschikte en probleemloze motor voor de MCV, en een Lauréate uit 2010 is een heel mooie uitvoering met het meest complete dashboard. Goede keus..! Het enige wat ik nog kan zeggen is: let op het tijdig vervangen van de distributieriem. Je zit nu op 3 jr. / 90.000 km begrijp ik; later dan 4 jr. / 120.000 km wil je dat zéker niet doen. Liever eerder. Misschien IS het zelfs al gebeurd. Verder is een MCV gewoon een heerlijk ouderwetse, stabiele, ruime, overzichtelijke auto, waar je nog jaren plezier van kunt hebben. Veel geluk ermee. Groet..!

    Reginald

  • harold1

    hoi dirk

    de auto is van 2010 en heeft 90000 km op lpg gelopen en ik heb rond de 9000 euro betaald bij autobedrijf Bochane dacia dealer

    gr harold

  • vleutmans

    Hey Ferm,

    Volgens mij (hopelijk) heeft mijn Vialle installatie geen gasfilter…toch ?

    Zo ja, dan moet ik er eens naar kijken.

    Rudy….als je dit leest….weet jij het ?

    Gr.

    Michel

  • DerRudy

    vleutmans Schreef:

    ——————————————————-

    > Hey Ferm,

    >

    > Volgens mij (hopelijk) heeft mijn Vialle

    > installatie geen gasfilter…toch ?

    > Zo ja, dan moet ik er eens naar kijken.

    >

    > Rudy….als je dit leest….weet jij het ?

    >

    > Gr.

    >

    > Michel

    Hoi Michel,

    Heeft er wel een maar is onderhoudsvrij, zit in de tank.

  • noormanman

    Ik ben net de 150.000 gepasseerd met mijn Dacia MCV Laurate 16v met eurogas installatie.

    Rijdt als een zonnetje, alleen starten op benzine lijkt de laatste tijd wat onregelmatig (wel probleemloos hoor, denk dat de benzine injectoren te weinig gebruikt worden)

    extra kosten: gasfilter elke 30.000 km vervangen, eurogas heeft deze termijn verkort, deze was 60.000. En de mijne is met sensor, dure grap.

    Verder begint er wat roest op de lpg tank te komen, hier zal ik binnenkort wat aan moeten doen.

    Al met al ben ik zeer tevreden.

    Bijzondere onderhoudskosten tot nu toe:

    - LPG filter interval verkort

    - stabilisator stang los, bij beide stabilisatoren de bout afgebroken.

    - twee steunen op de uitlaat los, deze zijn opnieuw gelast.

  • Robertrobertkuijer@home.nl

    Ja een Dacia op LPG rijd Super ik rijd een Sandero 1.6 en elk jaar komt er 20.000 km bij op zonder problemen heerlijk toch als je die

    benzine prijzen ziet gr R

  • Barrabas

    Heerlijk hoe meer je rijd hoe goedkoper.

  • DerRudy

    Barrabas Schreef:

    ——————————————————-

    > Heerlijk hoe meer je rijd hoe goedkoper.

    Nou, dat is ook weer niet waar.

    Ik zie toch wat eerder de bodem van mijn geldbuidel als ik 2500 km rij of slechts 250 km, maar ik snap wat je bedoelt:)-D

    mvgr

    Ruud