dacia logan mcv 1.6 16v op lpg ervaringen/problemen???

  • FransVDM

    Vandaag bericht gehad van de Renault dealer: voor ca €460 wil Eurogas mij een nieuwe LPG tank leveren en inbouwen.

  • Martin en Richard de Goeij

    Ik reed tot 1 jaar terug,toen ik mn MCV op LPG ingewisseld heb voor Lodgy op Diesel probleemloos op LPG .

    Maar een paar maanden terug stond mn vorige auto er ook(toen ik mn banden wissel liet doen) met dacht ik nu ongeveer 160000 km op de teller,met kapotte gas injectoren en dan moesten ook de gasleidingen vervangen worden .en filter etvc etc ….

    Voor de 2de eigenaresse, alleenstaande vrouw met 3 kinderen , een 900 euro extra kosten …..veel geld!!(kort daarvoor had ze ook al een wat duurdere onderhoudsbeurt gehad )

  • john_mcv

    900 euro voor wat leidingen, injectoren en een filter??? Voor iedereen met LPG problemen, Kees/Verdampere in Helvoirt. Bij onze MCV waren de injectoren ook de boosdoener van problemen (ondanks slechts 60000km en regelmatig onderhoud). Kees heeft ons geweldig geholpen en bovendien een oplossing aangeboden die veel minder kostte (250 euro) en met injectoren die bij evt. vervanging ook nog eens stukken goedkoper zijn. Inmiddels weer 30000 probleemloze km verder. Mijn Renault/Dacia dealer kwam destijds ook met een veel duurdere (standaard?) oplossing…

  • thei

    Hoop dat Kees nog lang door gaat,heb er vorig jaar nog een gereviseerde Vialle gaspomp in laten bouwen,rij graag die 120km heen en ook weer terug om op een eerlijke en vakkundige manier geholpen te worden.

    Dat Kees dan ook nog eens goedkoper is dan vele anderen is mooi meegenomen,maar ik zou er ook naar toe gaan als hij duurder zou zijn.

  • wim

    Wat voor verloopnippel lpg heb ik nodig voor België en Frankrijk en waar kan ik die kopen?

  • Thei

    Wim kijk ff op Google voor een complete set gasnippels,kosten ca € 30 en dan kun je in heel europa tanken.Belgie is een nippel waar je de pompaansluiting op moet schroeven en die heb ik er vast op zitten omdat ik altijd in Belgie tank.Frankrijk gebruikt die dacht ik ook,maar Italie en Oostenrijk kun je tanken met de aansluiting(schotel) die standard op je Dacia gemonteerd is af fabriek.

  • Folkert

    Anonymous

    hoi ik sta op het punt om een dacia logan mcv 1.6 16v op lpg te kopen heeft 90000 km gereden

    kan er iemand mij zijn ervaringen delen over deze auto op gas want ik kom er gebruikt maar weinig tegen

    Ik rijd als160.000 km op in dezelfde auto op LPG, probleemloos..