onderhoud beurt en prijzen

  • j.buffing

    Het gaat hier om een MCV 1.6.16v .

    Er is alleen olie ververst en een oliefilter vervangen.

    Verder geen bijzonderheden.

    Groetjes

    Jan

  • DerRudy

    Logan MCV 1,6L 16V op LPG:

    15.000 KM beurt € 2,75

    30.000 KM beurt € 140 let op GEEN LPG-filter en GEEN bougies vervangen.

    Dealer Jannsen in Nuenen, een TOP-dealer (niet alleen voor de onderhoudsprijzen) maar daar weet men nog wat Klant Gericht Denken en Handelen is.

    Daar werkt de afdeling verkoop duidelijk op de juiste wijze samen met de Receptie en Werkplaats.

  • Avaka

    Hoi Ruud!

    Eurogas stelt dat het filter vervangen moet worden bij 30.000km.

    Waarom zou dat voor jouw niet gelden? Of heb je geen Eurogas?

  • DerRudy

    @Avaka,

    Eurogas geeft keurig in hun onderhoudschema aan dat de filter om de 60.000 KM vervangen moet worden, ik heb ook LPG installaties ingebouwd (vroeger) en snap ook wel dat je met die Gas injectors deze filter de eerste keer wat eerder zou willen vervangen.

    Maar het filter bij de Eurogas installatie is dermate groot dat vervuiling tijdens inbouw (bv aansnijden van leidingen etc) makkelijk opgevangen zal worden.

    Het LPG filter bij de oude G3 installaties is niet veel groter dan een vingerhoedje, en het levend voorbeeld staat hier voor de deur bij 280.000 KM zo schoon als een nieuwe filter.

    mgr

    Ruud

  • DerRudy

    Hoi Avaka,

    Kijk hieronder maar eens op bladzijde 16:

    Eurogas instructie/onderhoudsboekje

    http://www.myotherdrive.com/file/609.132620.27022008.76124.0067fi/Eurogas%20Handleidingsboekje.pdf

    Mgr

    Ruud (LPG Forever)

  • DerRudy

    @compie67,

    Jij gaf aan : Echt een emisie fles in mijn brandstof tank kieperen kan ik zelf wel, en of dit nu voor een nieuwe auto echt nodig is?

    Ik kreeg de keuze (was niet verplicht) om dit toe te voegen aan de servicerbeurt, ik heb het wel gedaan (extra kosten waren iets van € 17,-) deze heb ik ook niet in mijn overzicht meegenomen.

    Maar geloof me interne motorvervuiling is HET probleem van de toekomst, ik zie auto,s die net een ton hebben gelopen waarbij de EGR-klep of Gashuis of de Stationair loop servo,s door interne vervuiling vervangen moeten worden.

    Schoonmaken helpt dan even; maar begin dan alvast maar te ‘sparen’ , je moet eens weten hoeveel rommel er in de motor komt.

    Het zg ‘Nieuwe rijden’ helpt ons hier ook al niet mee.

    Mgr

    Ruud

  • Avaka

    Hee Ruud,

    Twee weken geleden was ik bij mijn plaatselijke gasboer en die beweerde dat ik het filter moest vervangen bij 30.000km en daarna pas na 60.000km.

    Vandaag een afspraak gemaakt bij mijn Dacia/Renault dealer voor de 30.000 beurt en die beweerde hetzelfde. Bougies vervangen was niet nodig, dat is pas bij de 60.000 beurt. Dat gaf het schema ook aan.

    Dus in principe bij de 30.000 beurt wordt de olie vervangen en het oliefilter. Omdat ik gas heb ook het LPG-filter en dat is alles.

  • DerRudy

    Hoi Avaka,

    Het staat ook een beetje ongelukkig in het onderhoudschema van ‘onze’ Eurogas installatie, ik had er ook persoonlijk vrede mee gehad als ze hem bij mij bij 30.000 KM zouden vervangen (maar is dus niet vervangen).

    Zie mijn oude informatie:

    ——————————————————————–

    Re: 30.000 km op LPG

    Gepost door: DerRudy ()

    Datum: 03 juli 2009 18:41

    Top Frans die informatie,

    Mooi dat er wat helderheid is, zeker als we over het filtertje spreken.

    Het is op zich een goede zaak dat ze de eerste keer het filter wat vroeger vervangen, met het plaatsen van de LPG installatie kan door het aansnijden van de leidingen en montage wat rommel in de leidingen gaan zitten.

    En met ‘ons’ systeem met gasinjectors; die dingen kunnen errrrrugggg slecht tegen rommel.

    Met deze service interval kan ik als techneut ook vrede hebben

    mgr.

    Ruud

    —————————————————————————————–

    Ik denk dat ik bij 45.000 KM aan de beurt ben, maar vertellen ze jou dat de Bougies pas na 60.000 KM vervangen moeten worden?.

    Dat vind ik een hele vreemde zaak , bij LPG ‘slijten’ nl de bougies wat sneller en moeten wat krapper afgesteld worden (0,2 MM).

    Ik vind 30.000 KM wat aan de vroege kant en 60.000 wat aan de late kant dus dan komen we bij 45.000 KM uit.

    Ik geef me helemaal over aan de dealer, dus meer info volgt tzt (bij 45.000 KM).

    Bij LPG zit ik op het puntje van mijn stoel.

    Mgr

    Ruud

  • Avaka

    Oke, als ie bij mij begint te stotteren dan ben jij de eerste die het hoort! :)

  • kees

    Het verschil ligt in de uur tarieven van de garage,s een duur merk hoge prijs p.u goedkoop merk lage prijs p.u (dacia).

    Wel even het volgende de bougie,s en de olie zijn heel duur olie geloof ik rond de 20 euro een liter.