onderhoud beurt en prijzen

  • Claudia & Stephan

    Onze Dacia Sandero 1.6 MPI Lauréate uit augustus 2008 vandaag bij Van kerkhof & Visscher in Waalwijk

    Eerste inspectie (na 1 jaar en 11.700 km.): 35,- Euro.

    Dus alles gechecked, ruitenreiniger aangevuld, gaspedaal/kabel beter afgesteld en ook de ruitenwissers bijgesteld vanwege het bekende euvel van de beschadigingen op de rand van de motorkap door de ruitenwissers. Ook nog even rechtsachter de band laten proppen vanwege een spijker. Hiervoor niet betaald, omdat ik meteen een VKV mobiliteitspas (Renault Privilège) heb genomen á 29,- Euro. Heeft al met al ongeveer een uurtje geduurd. Ik kon er op wachten.

  • middelsluis

    Heeft iemand reeds ervaring met Indumij en een 30.000 km beurt?

    Bezie ik bovenstaande berichten dan kan dit maximaal (zonder het ruitenwissertje) € 180,00 (voor de beurt) en € 50,00 (voor boegies) = € 230,00 kosten. Volgens mij belde ze net iets van € 296,00 (inclusief de achterruitenwisser) door ….. Zijn dit Renault prijzen i.p.v. Dacia?

    Sandero Laureate 1.6 mpi.

  • posthuma

    Vandaag heeft mijn mcv 1.6 mpi een 45000 km beurt gehad,het was in een half uurtje gepiept.

    Resultaat geen bijzonderheden.

    Dit alles ook nog zonder rekening,want bij segerink en wolbers is deze gratis als je in het bezit bent

    van een mobiliteitspas van de garage,die ook nog eens gratis is.

    een goede service

  • edwin

    Morgen met bovenstaande prijzen eens naar DORZO in Vlaardingen, daar beweert men met droge ogen dat een eerste beurt €68,- moet kosten. Ook de importeur eens proberen te bellen met zijn mening. ben benieuwd! Verder nog meer daciasten met “vreemde” eenheidsprijzen voor een eerste beurt?

    Edwin

  • aapiewilnietmeer

    Voor onze Sandero was de eerste -controle- beurt 65,= euro.

  • aapiewilnietmeer

    Hoi mensen,

    Na een jaar en 8500 km. was de eerste -controle- beurt voor onze Sandero 65,= euro.

  • aapiewilnietmeer

    Een jaar geleden ontvingen wij het volgende bericht van Dacia Nederland:

    Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 12 november 2008 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.

    Helaas is er nog geen overzicht van prijzen voor de servicebeurten, Dacia is bezig die op dit moment vast te stellen en deze worden zodra ze bekend zijn doorgegeven aan de betreffende dealers. Dacia heeft geen inzage betreffende deze servicebeurten via internet.

    De standaard servicebeurt heeft als adviesprijs € 42,- maar dit is exclusief oliefilter, olie etc. In uw onderhoudsboekje kunt u nagaan wanneer welke onderdelen vervangen/nagekeken moeten worden.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Dacia.

    Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0900-999 87 00 (€0,10 p/min) op werkdagen van 08.00 – 18.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.dacia.nl.

    Met vriendelijke groet,

    DACIA NEDERLAND

  • Jorrit

    vandaag mijn 30.000 beurt gehad.

    bij: Autobedrijf Bochane B.V in Arnhem IJsseloord

    vervangen: oliefilter, ruitenvloeistof is aangevuld, want die was sinds gisteren helemaal leeg. Ring cart plug, olie.

    ALL-IN klein onderhoud:

    136.01 euro incl. BTW

  • jvh

    Dacia dealer AutohaagZeeuw

    Dacia Logan MCV Laureate 1.6 16v

    Eerste controle beurt € 35

    30.000km € 156,- (moet nog worden uitgevoerd)

  • CapriceV8

    Beste Dacia freaks,

    ik heb wat zitten spitten op internet of je tijdens de fabrieksgarantie bij een andere garage mag gaan,

    dan waar ik mijn Dacia heb gekocht?

    De volgende tekst ter info:

    Onderhoud tijdens de fabrieksgarantie

    Het blijkt dat vaak nog de nodige onduidelijkheid heerst over onderhoud tijdens de

    fabrieksgarantie. We proberen hierin met deze informatie helderheid te scheppen.

    Ook voor de klant is dit onderwerp nog vaak onduidelijk. U kunt deze informatie daarom ook

    gebruiken om aan uw klant te laten lezen. Hiervoor kunt u het best een aantal kopieën maken

    die u achter de balie bewaart en aan de klant geeft als hij of zij vragen heeft over de

    fabrieksgarantie.

    Ook blijkt in de praktijk nogal eens dat de klant elders verkeerde voorlichting krijgt over de

    fabrieksgarantie. In de meeste gevallen is dat geen opzet maar gewoon onwetendheid.

    Hoe zit het dan wel in elkaar?

    Een nieuwe auto heeft fabrieksgarantie van het merk. Vaak is dit een uitgebreide garantie die

    2-3 jaar geldig is. Deze garantie hoort bij de auto en is overdraagbaar op de volgende

    eigenaar. In het verleden stelden veel merken de eis dat een auto binnen het “merkkanaal”

    (dus bij de officiële merkdealer) in onderhoud moest zijn. Gebeurde dit niet, dan verviel de

    garantie. Dit vervallen van de garantie vanwege onderhoud elders is niet meer toegestaan.

    In de Europese Wetgeving 1400/2002 staat duidelijk dat een consument vrij dient te zijn in de

    keuze van zijn onderhoudsadres.

    BOVAG ABA heeft enige tijd terug alle garantievoorwaarden van nieuwe auto’s bekeken en

    de importeurs die op dit punt onjuiste voorwaarden hanteerden hierop aangesproken.

    Inmiddels zijn deze garantievoorwaarden aangepast aan de nieuwe wetgeving. Dat betekent

    dat een consument zijn auto ook tijdens de fabrieksgarantie gewoon elders in onderhoud mag

    geven. Wettelijk was dat al zo, maar nu zijn ook de garantievoorwaarden daarop aangepast.

    Ik zet de link er ook nog bij:

    http://www.aktief.com/images/Onderhoud.pdf

    Ik hoop hier evtueel informatie heb gegeven.

    Groet CapriceV8