watssound WS-164B

  • Rudy

    @jan:

    Ligt dit niet aan het volgende:

    Sommige audiotoebehoren maken na koppeling

    automatisch verbinding met het apparaat. Ga

    anders naar het toebehoren en selecteer

    Opties > Verb. met audioapparaat.

    Gekoppelde apparaten zijn te herkennen aan het

    symbool in de lijst met apparaten.

    Als u gekoppelde apparaten wilt instellen als

    geautoriseerd of niet-geautoriseerd, gaat u naar

    het apparaat en maakt u een keuze uit de volgende

    opties:

    ● Geautoriseerd — Uw apparaat en het

    geautoriseerde apparaat kunnen zonder uw

    medeweten verbinding maken. U hoeft de

    verbinding niet afzonderlijk te accepteren of

    autoriseren. Gebruik deze optie voor uw eigen

    apparaten, zoals uw compatibele hoofdtelefoon

    of pc of voor apparaten van mensen die u

    vertrouwt. geeft geautoriseerde apparaten

    aan in de weergave voor gekoppelde apparaten

    Dus in het kort: Maak de gepairde verbinding (niet helemaal NL) geautoriseerd.

    mgr

    Ruud

    Jan Markt schreef:

    >

    > Ik heb met mijn Nokia N82 precies hetzelfde..

    >

    > Eerste keer werkte het bellen en gebeld worden prima, daarna

    > maakt hij nog wel verbinding maar als ik wil gaan bellen dan

    > springt hij automatisch terug op het menu waar hij op stond.

    > Weet iemand wat hieraan kan worden gedaan?

  • Jan Markt

    Bedankt voor je bericht Rudy..

    Maar met en N82 wordt dit allemaal automatisch gevraagd.

    Je selecteert dus meteen dat deze gewoon is geautoriseerd.

    In mijn telefoon staat ook duidelijk vermeld dat er een automatische verbinding moet zijn.

    En deze is er ook, want als ik in mijn auto stap hoor ik een toontje en zie ik op de autoradio het bluetooth icoon gewoon constant staan, niet knipperend dus.

    Het probleem is als ik via D-call ga bellen.. de radio het na 15 sec. gewoon opgeeft en terug springt naar het scherm waar ik was.

    Graag hoor ik of meer mensen hier last van hebben, of eventueel een oplossing hebben gevonden.

    Rudy schreef:

    >

    > @jan:

    >

    > Ligt dit niet aan het volgende:

    >

    > Sommige audiotoebehoren maken na koppeling

    > automatisch verbinding met het apparaat. Ga

    > anders naar het toebehoren en selecteer

    > Opties > Verb. met audioapparaat.

    > Gekoppelde apparaten zijn te herkennen aan het

    > symbool in de lijst met apparaten.

    > Als u gekoppelde apparaten wilt instellen als

    > geautoriseerd of niet-geautoriseerd, gaat u naar

    > het apparaat en maakt u een keuze uit de volgende

    > opties:

    > ● Geautoriseerd — Uw apparaat en het

    > geautoriseerde apparaat kunnen zonder uw

    > medeweten verbinding maken. U hoeft de

    > verbinding niet afzonderlijk te accepteren of

    > autoriseren. Gebruik deze optie voor uw eigen

    > apparaten, zoals uw compatibele hoofdtelefoon

    > of pc of voor apparaten van mensen die u

    > vertrouwt. geeft geautoriseerde apparaten

    > aan in de weergave voor gekoppelde apparaten

    >

    > Dus in het kort: Maak de gepairde verbinding (niet helemaal

    > NL) geautoriseerd.

    >

    >

    >

    > mgr

    > Ruud

    > Jan Markt schreef:

    > >

    > > Ik heb met mijn Nokia N82 precies hetzelfde..

    > >

    > > Eerste keer werkte het bellen en gebeld worden prima, daarna

    > > maakt hij nog wel verbinding maar als ik wil gaan bellen dan

    > > springt hij automatisch terug op het menu waar hij op stond.

    > > Weet iemand wat hieraan kan worden gedaan?

  • Patrick

    Ben wat wijzer geworden, de N96 functioneerd wel prima en dus heb ik contact gezocht met Nokia. De N95 en de N95-8Gb hebben blijkbaar een ander Bluetooth protocol waardoor het niet zal werken volgens Nokia Nederland.

    Ik kan me niet voorstellen dat hier geen oplossing voor is.

    Ik heb ook nog even gebeld met Watssound ( of Watson ) via het 0800 nummer dat te vinden is op de garantiekaart en die hebben ook geen oplossing. Het enige dat zij wisten te melden was terugbrengen en omruilen of geld terug.

    Niet echt een mooie oplossing maar misschien wel de enige goede oplossing, snel op zoek naar een andere radio die wel werkt denk ik dan maar.

    Toch wil ik nog even afwachten of er toch niet nog een oplossing boven tafel komt.

    gr.

    Patrick

  • Rudy

    @Patrick:

    Dat dus precies de reden waarom ik geen autoradio/carkit meer gebruik, ik heb zelf inmiddels een losse (mp3 radio) en een Parrot 3300 GPS carkit .

    Voordeel bij een professionele carkit zoals de Parrot die levert, is dat door een simpele software update alle moderne toestellen opeens ondersteund worden.

    Wat ik ook een beetje vond tegenvallen dat de microfoon in de radio zat, met een microfoon op mondhoogte is het voor de ontvangende partij het gesprek ook beter te volgen.

    Onze hele familie heeft een Parrot carkit (3100 en 3300), bij een nieuw toestel ff met Bluetooth de carkit “updaten” en viola alles werkt zoals het bedoeld is.

    Het grappige is dat de moderne GSM, s bijna computers zijn die ook nog kunnen bellen, veel te complex voor de doorsnee mensen (en carkit/Bluetooth radio,s ).

    Mgr.

    Ruud

  • Outline

    Ja, da's typisch Kruidvat!

    Geen oplossingen, maar gewoon terug brengen. Dat kost minder en er is altijd wel iemand anders die die radio wil kopen…

  • Avaka

    Met andere woorden perfecte service.

    Niet tevreden? Dan kunt u ruilen of je krijgt je geld terug. En dat zonder vervelende vragen of moeilijke procedures.

    Waar kan dat nog tegenwoordig…….bij Kruidvat dus.

  • patjedood

    ik ben vandaag terug naar kruidvat gegaan, heb direct een nieuwe gekregen. deze doet het wel. evengoed bedankt voor je snelle reactie! ;)

  • Raddraaier

    Beste Daciarijders, zelf rijd ik in een 206-je en ik heb afgelopen dinsdag de Bluetooth autoradio bij de Kruidvat aangeschaft en gisteren ingebouwd. Het ding doet echt een hele hoop, vermeldenswaardig is het A2DP bluetoothprofiel waardoor je realtime audio kunt streamen vanaf je telefoon (gewoon luisteren op je telefoon, alleen komt het geluid uit de autoluidsprekers), maar ook de rijinstructies van ‘n TomTom klinken niet meer uit het schelle luidsprekertje van de telefoon (HTC Touch Diamond), maar vol over de speakers (zij het iets vertraagd). M’n grootste probleem is echter dat alle instellingen verloren raken zodra ik de auto start, de (gemeten) spanning is dan 10.5v, waardoor de radio zichzelf uitschakelt, zonder stroom komt te zitten en binnen een paar honderste van een seconde alle instellingen verliest (het zijn de kleine dingen die het onderscheid maken tussen kwaliteit of niet, en met een merkapparaat heb ik dit nog nooit gehad). Let op: het is dus niet zo dat ik de rode en gele draad moet omwisselen of zo, of de voeding rechtstreeks vanaf de accu moet trekken (zelfs daar valt de spanning terug bij het starten tot 10v trouwens). De instellingen blijven wel netjes behouden als ik de radio instel, de auto afsluit en een paar uur later weer de auto inga (alleen puur bij het starten gaat het mis). Herkent iemand dit? Ik bel morgen de helpdesk, maar dat zal wel ruilen of terugbrengen suggesties worden en geen technische hulp.

    Ik heb nog twee foto's van hoe het eruit ziet (voor de leuk):

  • Peter

    Even een vraagje wat betreft de montage. Moet ik, zoals Jerry zegt, nu inderdaad die A4 en A7 verwisselen van de A-connector?? Ik hoor hier namelijk verder niemand over.

    Ik hoor graag van jullie.

    BVD

  • Avaka

    Het verliezen van de instellingen heb ik ook wel een keer of wat gehad. Om de een of andere reden stond plots alles weer op nul en moesten de zenders opnieuw ingesteld worden. Nu heb ik normaliter de gewoonte dat ik de radio op de constante spanning zet. Op die manier kan je de radio aanzetten zonder dat de auto op contact moet staan. Handig bij het klussen en wassen/stofzuigen. Alleen had ik dat bij de Watssound nog niet gedaan. Daar was ik nog niet aan toe gekomen zal ik maar zeggen. Een paar maanden geleden heb ik de geschakelde spanning op de constante spanning gezet. Sindsdien is het nog niet weer voorgekomen dat de instellingen weg waren.

    Overigens komt het verliezen van de instellingen bij veel meer merken voor. Ook bij de duurdere merken. Google maar eens op http://www.google.nl/search?hl=nl&q=autoradio+verliest+geheugen&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3Dlang_nl