onderhoud beurt en prijzen

• HenkM

Mijn dealer gaf hetzelfde aan.

• DirkW

Hier ook hetzelfde voor m'n MCV. Bij mij vorige MCV twee jaar geleden was het nog gratis bij dezelfde dealer. Ik kon er nu op wachten, dus heb gezien wat ze gedaan hebben. Conclusie: snel verdiend voor nog geen half uurtje en zonder materialen….

Maar het werd gelijk bestraft want ze moesten ook nog het dashboardkastlampje aan de praat krijgen die het sinds de aflevering al niet deed. Dat heeft ze nog een ruim half uur extra gekost; er was een draadje gewoon niet getrokken……

Dirk

• Morris

Wat is emissiereiniger en waarom moet dit €215 voor betalen?

• Ron

Gisteren na een was- en stofzuigbeurt mijn Dacia alvast gebracht bij Kerkhof&Visscher BV aan de Koperstraat in R'dam.

Wij hebben onze Dacia Sandero nu één jaar (9250km op de teller) en dan staat de eerste controlebeurt op de agenda.

De linker voorportier week een beetje zodat het leek of het niet goed was afgesloten. Deze moest even gesteld worden.

Vanmorgen werd ik gebeld dat de auto klaar stond, alleen de ruitenwisser op de achterruit was gescheurd.

De kosten waren:

- € 35,– voor de all-in tussentijdse controlebeurt,

- € 16,– voor de ruitenwisserblad,

- € 3,13 koelvloeistof (0,5 Ltr),

- € 1,99 RS vloeistof (0,7 LTR)

De uiteindelijke rekening incl.btw bedroeg € 56,12

LV portier sluit weer netjes aan en het rijdt allemaal nog steeds als nieuw.B)

Volgende beurt bij 25000km of september 2011. Gezien mijn kilometerstand zal het wel september 2011 worden (:P)

Ik ben in elk geval tevreden naar huis gereden.

• wimpie

Dacia Logan sedan 1.4 laureate

30.000 beurt garage Nieuwendijk Badhoevedorp, alle filters, bougies en pakkingen vervangen, geconstateerd kleine olielekkage distributie zijde, dus distributie riem enz. vervangen (garantie) voor de somma van 206 €

• jorrit

Vandaag gaat mijn dacia logan mcv voor een grote beurt. er staan vandaag 59.000 op de teller en er wordt een bedrag van 210,- euro begroot.

Ik ga ervan uit dat het niet duurder wordt, maar ik zal vandaag nog even de definitieve rekening bekend maken.

• jorrit

dacht dat het een grote beurt werd zoals in het onderhoudsboekje staat aangegeven bij 60.000 km. Volgens de dealer is het gewoon een kleine beurt, maar wel met het vervangen van bougies en olie+filter+carterring.

200 euro was ik totaal kwijt aan deze beurt.

Wat ik niet zo leuk vond, is dat de dealer vloeistoffen in rekening bracht, zoals koelvloeistof, ruitenvloeistof zonder dat ze het gebruikt hebben. Ik heb namelijk zelf alles aangevuld op de dag dat ik de auto weg gebracht heb.

na wat discussie hebben ze het eraf gehaald.

Ik had een piepend rempedaal, maar die hebben ze gesmeerd en hij trapt weer zonder piep.

• DirkW

MCV 1.6 16V LPG

BOCHANE-MAFAIT

15.000km: EUR 65

30.000km EUR 254 (incl bougies en gasfilter a EUR90)

• Dyna-Miek

VKV Rotterdam-N aanrader :

€ 35,- voor de 15.000 beurt en nog € 6,- aan vloeistoffen door alles van net onder max aan te vullen tot net boven max.

Miek

• Ven Oudshoorn

Renault Nieuwendijk te Hillegom vroeg voor de 1e controlebeurt 145 euro.

Na een paar belletjes kwam ik bij Renault de Jong die in Leiden en Noordwijk zit.

Zij vroegen 65 euro incl alle bij te vullen vloeistoffen.

De wagen is gedegen gecontroleerd.

De 1e controlebeurt voor 35 euro kom ik niet meer tegen in de driehoek van Den Haag-Amsterdam-Utrecht.