onderhoud beurt en prijzen

• HenkM

Vandaag hebben de Sandero en de Duster een inspectiebeurt gehad:

Beiden € 65,-

Duster moet helaas terug ivm het vervangen van een (bij droog weer) piepende schokbreker (demping is echter OK en geen lekkage te zien).

Kosten hiervan onbekend: garantie (tu) .

• Jubbels

HenkM Schreef:

——————————————————-

> Vandaag hebben de Sandero en de Duster een

> inspectiebeurt gehad:

> Beiden € 65,-

Heb ik ook vorige week betaald bij de ons bekende dealer.

Geen op- en aanmerkingen. Alleen wat ruitensproeiervloeistof bijgevuld.

Alles bij mekaar duurde dit 50 minuten.

Koffie en wifi aanwezig.

• Jubbels

Jubbels Schreef:

> Heb ik ook vorige week betaald bij de ons bekende

> dealer.

> Geen op- en aanmerkingen. Alleen wat

> ruitensproeiervloeistof bijgevuld.

> Alles bij mekaar duurde dit 50 minuten.

> Koffie en wifi aanwezig.

Werd vanavond om 18:00 gebeld door Renault Nederland.

Ze hadden enkele vragen over het verloop van de inspectiebeurt, of alles goed verlopen was,

of de gemaakte afspraken nagekomen waren etc. Of ik tevreden was.

Nou, voor mijn dealer alles goed voor mekaar, ook de 2 vorige beurten.

Toch goed dat Renault de dealers controleert.

• roberke

of dat dit in belgie ook zo zijn zal?

• HenkM

Dat bellen heb ik ook al een paar keer gehad. Ze informeren naar de bekende weg: alles OK :-) .

Gratis koffie en WiFi is al lange tijd standaard bij Kerres. Wat ik me wel afvraag waarom die relax-bank weg is. Zat net effe lekkerder dan die standaard stoeltjes.

Of e.e.a. te maken heeft met DE recessie ??? ;-) .

Mwah ik red ut wel bij me dealer :-) .

• marc.vdl

Voor het onderhoud 30000 km van mijn Dacia Duster Dci110 FAP 4X2

betaalde ik 183 euro bij Garage Van Trier( Renaultcenter Schoten), Antwerpen ,Belgie.

dit onderhoud omvat:

vervanging oliefilter

vervanging olie ELF SOLARIS DPF 5W30

vervanging dichting

Bijvullen koelvloeistof

vervanging Interieurfilter

elektr diag

Garage houd zich correct aan de afspraken en levert prima service.

• pejramakers

De grote onderhoudsbeurt voor mijn MCV 1.6MPI, km stand 60.000 kostte € 324.95.

Inclusief: vervangen 2 stadslichtlampen, lampje 3e remlicht, interieurfilter en bougies.

Daarnaast werd aangegeven dat de banden erg slecht waren (ong. 2mm).

Deze Debicabanden hebben in totaal nu 43.500km erop zitten. Ik vervang ze in het voorjaar, omdat vandaag de winterbanden erop gaan

Verder werd aangegeven dat er nog twee zaken onder garantie moeten worden gemaakt: een keerring bij de vesnellingsbak lekt en er ontbreekt een ophangsteun van de uitlaat.

Bij de garage werd alles goed uitgelegd en van tevoren gecommuniceerd. Ik vind de prijs-/kwaliteitsverhouding prima en ben dus tevreden.

• stitch0709

Vandaag mn Duster zijn 30.000 onderhoud gehad.

Hoewel ik er een stukje voor moest rijden, toch bij mijn dealer Stam in Amersfoort laten uitvoeren.

Ik had vooraf een offerte opgevraagd en welke werkzaamheden er verricht zouden gaan worden. Ook gelijk een prijsopgave gekregen.

Ben zelf nogal autogek en mag bij hun er altijd bij zijn als de monteurs hun werk verrichten. Een goede sfeer en erg mooie werkplek. Toen de chef werkplaats koffie rond bracht had hij ook voor mij meegenomen PLUS een koekje ;-).

Alle werkzaamheden voor 30.000 beurt verricht: smeren, olie/filter vervanger, bandenspanning/profiel, pollenfilter en nog wat kleine zaken afplakken ruitensproeierslangetje ivm lekvloeistof op blok bij 4e bougie.

stofzuigen en wassen van de auto hoefden ze voor mij niet te doen. Dat doe ik liever zelf.

bij het afrekenen bleek de nota hoger dan ik doorgekregen had bij de offerte. Zonder problemen werd de nota aangepast, maar zou de persoon die de offerte gegeven had nog wel even bijgeschaafd worden.

Dus al met al een prettige ervaring.en zeer goede service bij =Stam Amersfoort.

Betaald 146 euro, maar dat zal de volgende keer vast niet meer zou zijn.:D

• Houthemkoffie

Sinds maart 2012 ben ik in bezit van een Dacia Logan MCV 1.6 16v

Bouwjaar jan 2008 en gekocht met 48500 km op de teller.

Bij aflevering heeft de auto zijn eerste grote beurt gehad + 2 nieuwe voorbanden.

De eerste eigenaar heeft vanaf de aanschaf niets meer aan de auto laten doen.

Op 31 mei 2011 heb ik door R+R garage Geullle een gasinstallatie laten inbouwen.

Bij 80.000 km was het tijd voor de volgende kleine beurt, daarom afgelopen maandag de auto gebracht naar R+R garage Geulle (zuid Limburg).(universele garage)

De uitlaat rammelde omdat 2 ophangbeugels waren doorgeroest, De garage heeft nieuwe beugels gemaakt van staaldraad. (zeer solide gemaakt)

Overzicht kosten klein beurt:

werkplaats tarief 3 eenheden a 49,50 Euro = 148,50

4,75 liter olie 5W40 (11,50 Euro per liter) = 54,63

brakecleaner = 3,50

ashoes linksvoor = 25,-

caterring = 1,75

oliefilter = 11,40

2 lampjes stadslicht 5 watt = 3,90

gasfilter = 22,-

injection clean = 9,95

lasmateriaal reparatie ophangbeugel uitlaa = 25,-

leenauto fiat punto 31 km gereden = 8,68

milieutoeslag = 9,43

BTW = 67,98

========================================

Totale kosten klein beurt = 391,72 Euro

Een behoorde rekening maar was ik naar de dealer geweerst, dan was hij vast duurder geweest.

Bij de volgende grote beurt wordt o.a. ook de distributieriem vervangen.

• beauceron

1 jaar geleden Dacia Logan MCV 1.6 16V gekocht van 1,5 jaar oud. Afgelopen week auto weggebracht naar Segerink & Wolbers Deventer voor een 45.000 km inspectie beurt. Alles werd goed bevonden. Kosten? 0 euro!!!