onderhoud beurt en prijzen

• toine60

De 1.6 8 kleppen motor van de MCV heeft een riem. Volgens de garage moet deze om de 60000 km worden vervangen.

• HenkM

1.6 16V volgens schema 100.000 òf 5 jaar.

• a

Mmm dan ben ik benieuwd, volgende week de 60.000 km afspraak staan ( 1.6 Mpi.) Ben nu zeker te laat om te sparen voor de distributiesnaar vervanging.

Ik vind het overigens weinig kilometers, mijn Hyundai 1300cc Excel had hem pas bij 90.000 km nodig als ik me het goed herinner.

Maar goed, wat moet dat moet, volgende week weten we meer.:S

• middelsluis

Jongerius Krimpen a/d IJssel. 45.000 km beurt. Netjes en vlot. Aanrader.

€ 65,00 inclusief btw. Je vraagt je af hoe het kan.

Dat is dus ook mijn vraag, weet iemand wat ze nu eigenlijk allemaal doen bij een kleine beurt?

Beschikt iemand misschien over de gespecificeerde onderhoudskaarten? Ik begrijp dat bij de volgende beurt, 60.000 km, de distributie (1.6 mpi) ook aan de beurt is?

• Knutselsmurf

middelsluis Schreef:

——————————————————-

> Jongerius Krimpen a/d IJssel. 45.000 km beurt.

> Netjes en vlot. Aanrader.

>

> € 65,00 inclusief btw. Je vraagt je af hoe het

> kan.

>

> Dat is dus ook mijn vraag, weet iemand wat ze nu

> eigenlijk allemaal doen bij een kleine beurt?

> Beschikt iemand misschien over de gespecificeerde

> onderhoudskaarten? Ik begrijp dat bij de volgende

> beurt, 60.000 km, de distributie (1.6 mpi) ook aan

> de beurt is?

Controlebeurtje.

Is alleen maar controle op vloeistoffen en eventuele lekkages etc.Dus stelt weinig voor en toch snel verdiend.

Binnen een half uurtje sta je weer buiten met je auto.

Koste voor mijn mcv € 35,= bij VKV in Gorinchem

Gerrit

• arno vd Veer

Heb gisteren m'n MCV 1.6 MPI afgehaald na 60.000 km beurt , was dus grote beurt. Distributie snaar hoeft pas bij 100.000 km dus nog ff wachten.

Wederom had ik olielekkage, nu bij de oliepomp, vorige keer aan de kant van de versnellingsbak. Ook nu onder garantie gerepareerd, hadden ze drie dagen

voor nodig (leenauto nodig meneer? geen probleem) Doordat de distributie snaar onder de olie zat werd deze ook vernieuwd (garantie) dus ik mag weer 100.000 km

door cruisen, en die heb ik nodig want het gaat hard en niet omdat ik hem voor woon-werk gebruik maar meer voor plezier.

Het schijnt een bekend probleem te zijn ( lekkage/zweten van de motor) dus bij interesse wil ik wel de volledige gegevens plaatsen van reparatie.

Arno.

• henk

ik heb ondelaats een trekhaak laaten monteren bey kemtenaar in bodegraven koste 414 met een 13 poligestekker bij stam in vleuten koste die 529 uro. 30,000 beurd.kost bij kemtenaar 187 uro bij stam 265 uro.wat een prijs verschillen.bijrenault dielers

• compie67

Het onderhoudsprogramma van uw auto is door de constructeur opgesteld om de oorspronkelijke kwaliteit van uw auto tijdens de gehele levensduur te behouden. Het niet opvolgen hiervan kan gevolgen hebben voor de aanspraak op garantie.

Het onderhoudsprogramma bestaat uit de DACIA-onderhoudsbeurt, die uitgevoerd wordt bij ieder onderhoud en aanvullende werkzaamheden die variëren naar gelang de kilometerstand en de leeftijd van de auto.

De DACIA-onderhoudsbeurt is verdeeld in drie opeenvolgende varianten. De inhoud hiervan wordt verderop besproken. De aanvullend werkzaamheden in de hierna volgende lijst zijn afhankelijk van de auto en het motortype. Voor de details en met name om te weten of voor het vervangen van een compleet systeem ook andere onderdelen vervangen moeten worden, kunt u uw DACIA-dealer raadplegen.

dDacia raadt u aan om regelmatig uw oliepeil te controleren, vooral tijdens het inrijden of vóór een lange reis.

Hiervoor heeft uw auto een controlevoorziening (informatie op het instrumentenpaneel en/of mechanische peilstaaf op de motor.) Raadpleeg het instructieboekje van uw auto voor meer informatie.

-Benzine uitvoering

Onderhoud (wat het eerste wordt bereikt)

15.000 of 1e jaar

Servicebeurt (15.000 of 1e jaar)

30.000 of 2e jaar

Kleine onderhoudsbeurt (30.000 of 2e jaar)

45.000 of 3e jaar

Servicebeurt (45.000 of 3e jaar)

60.000 of 4e jaar

Grote onderhoudsbeurt (60.000 of 4e jaar)

Enzovoort…

-Diesel uitvoering

Onderhoud (wat het eerste wordt bereikt)

10.000 of 1e jaar

Servicebeurt (10.000 of 1e jaar)

20.000 of 2e jaar

Kleine onderhoudsbeurt (20.000 of 2e jaar)

30.000 of 3e jaar

Servicebeurt (30.000 of 3e jaar)

40.000 of 4e jaar

Kleine onderhoudsbeurt (40.000 of 4e jaar)

50.000 of 5e jaar

Servicebeurt (40.000 of 5e jaar)

60.000 of 6e jaar

Grote onderhoudsbeurt (60.000 of 6e jaar)

Enzovoort…

het hele verhaal en wat ze doen met de beurten kun je hier lezen.

http://www.maloud.nl/Dacia/z-Dacia_body-08.htm

• martje

bij hoeveel km moet hij voor de eerste keer terug voor controle ,mij hadden ze gezegt bij 30000 km vanaf nieuw

martje

• toine60

Vandaag de eerste buert bij 13500 laten uitvoeren bij de Renault/Dacia dealer in Goes. Kosten 65 euro. Dit was volgens de receptionist het normale tarief. De eerste beurt van Renault is wel 35 euro, maar dat zou een controle zijn, in tegenstelling tot de Dacia.

Misschien iets voor de Daciaclub om te kijken of er een standaard is voor de uitvoering van onderhoudsbeurten of om dit onder de aandacht te brengen van Dacia Nederland als algemeen intermediair.