onderhoud beurt en prijzen

• cvv

Mijn dacia mcv 1.6 16v (18000 km) ook 65 euro, voor dat bedrag, is de olie vervangen door nieuwe.

• Avaka

65 Euro voor nieuwe olie? Dat lijkt me niet. Het oliepeil is misschien bijgevuld. De olie die in de 1.6 16v zit kost bijna 20 Euro de liter. Er gaat bijna 5 liter in.

Een controle beurt (zonder verdere werkzaamheden) zou 35 Euro moeten kosten.

• GJ

Beetje zonde als de olie inderdaad al na 13500 km zouden hebben vervangen. Die kan zeker 30.000 km mee.

Een prijs van rond de 35 euro is normaal voor de 15k beurt. Pas bij 30.000 km heb je een normale onderhoudsbeurt nodig.

• Henk Mast

Best raar dat elke garage weer andere tarieven rekent voor een controlebeurt bij 15000 km, Stam Amersfoort rekent 59 euro excl vloeistoffen

je zou er bijna voor naar Almere rijden, omdat het daar 35 euro kost

• El Sandero

Ik kan nog niet meepraten over de prijzen voor onderhoud aan Dacia's. Maar ik wil wel even kwijt dat ik nog nooit (letterlijk nooit) de prijs betaalt heb voor onderhoud of reparatie, die mij vantevoren werd verteld. Garagisten lijken er sport van te maken je met een lagere prijs te lokken, om je bij het ophalen van je auto voor het blok te zetten met een hogere prijs. Vandeweek is het me weer overkomen bij de reparatie van de uitlaat van mijn oude BX. Prijs gezegd was 64 euro, prijs afgerekend 91 euro. “Ja die prijs was van het onderdeel zelf, zonder het werk en losse materialen.” Op de bon prijkt het onderdeel vervolgens voor 54 euro…

Ik heb me voorgenomen om nooit meer een beurt, reparatie of controle te laten uitvoeren zonder een schriftelijke en volledige prijsopgave vooraf. Willen ze die niet geven, dan ga ik wel naar een ander.

• Mark L.

Onderhoudsbeurt 30000 kilometer, totaal net geen 180€ (incl. btw), zelfde prijs als de 15000 kilometer beurt (laat om de 15000 kilometers olie verversen ivm het trekken van een aanhanger en het soms vol gas rijden) .

• Daciast

El Sandero Schreef:

——————————————————-

> Ik kan nog niet meepraten over de prijzen voor

> onderhoud aan Dacia's. Maar ik wil wel even kwijt

> dat ik nog nooit (letterlijk nooit) de prijs

> betaalt heb voor onderhoud of reparatie, die mij

> vantevoren werd verteld. Garagisten lijken er

> sport van te maken je met een lagere prijs te

> lokken, om je bij het ophalen van je auto voor het

> blok te zetten met een hogere prijs. Vandeweek is

> het me weer overkomen bij de reparatie van de

> uitlaat van mijn oude BX. Prijs gezegd was 64

> euro, prijs afgerekend 91 euro. "Ja die prijs was

> van het onderdeel zelf, zonder het werk en losse

> materialen." Op de bon prijkt het onderdeel

> vervolgens voor 54 euro…

>

> Ik heb me voorgenomen om nooit meer een beurt,

> reparatie of controle te laten uitvoeren zonder

> een schriftelijke en volledige prijsopgave vooraf.

> Willen ze die niet geven, dan ga ik wel naar een

> ander.

Is de 54 euro niet exclusief BTW? Als je dat maal 1,19 doet kom je namelijk op (net iets meer dan) 64 euro uit…

Verder kreeg ik gisteren de rekening binnen van mijn 45.000 beurt (Sandero). Bedrag was 65 euro. Er staat een hele waslijst op:

- Leenauto Renault Kangoo II Family 1.6 8V 90 Expression

- All-in Dacia servicebeurt 65

Motorstoring, interventie met participatie van Dacia

- Uit-inbouwen smoorklephuis (GARANTIE)

- Reinigen smoorklephuis (GARANTIE)

- Instelling voertuig (GARANTIE)

- Test voertuig (GARANTIE)

Bekleding achterbank,interventie met participatie van Dacia

- Uit-inbouwen zitting achterstoel 2e rij (GARANTIE)

- Uit-inbouwen bekleding achterstoel

- 60.01.551.523 Bekl. zitt. achter (GARANTIE)

- Beheerskosten

Had tijdens de winter last ervan dat de motor (koud) wel eens afsloeg. Dit aangegeven voor de beurt. Tijdens de beurt hebben ze (zonder overigens te overleggen met mij, maar geen probleem) het smoorklephuis gereinigd, onder garantie. Verder had ik aangegeven dat er een stiksel op de zitting van de achterbank losliet. Hierover werd ik 's middags teruggebeld (na overleg met Dacia Nederland); de zitting zou onder garantie vervangen gaan worden, maar er zat wel ruim een week levertijd op. Uiteindelijk is die vorige week dus vervangen, en heb ik ook gratis een leenauto meegekregen.

Groeten,

Mike

http://www.daciast.nl

• GJ

De meeste garages die ik ken hebben de rare gewoonte om prijzen zonder BTW af te geven. Geen idee waar dat vandaan komt, want de meeste bedrijven die aan consumenten leveren noemen gewoon de prijs incl. BTW.

• Avaka

Sterker nog: Als je een particulier bent is een bedrijf verplicht om je prijzen af te geven inclusief BTW. Doen ze dat niet en je moet afrekenen dan betaal je de afgesproken prijs, dan heb je 19% korting te pakken.

• opa henk

bij stam in vleuten moet bij een 30.000 km beurt de bougies worden vervangen onder houdtbeurt kost daar 217 euro volgens kempenaar in bodegraven hoef dat pasbij 60.000 km daar kost een 30.000 beurt 159 uero zonder bougies