Waarom Dacia

• RichardMCV

Met 9 van de 10 redenen ben ik het volledig eens, namelijk punt 2 t/m 10.

Punt1, de laagste afschrijving zet ik een vraagteken bij….

Mijn MCV heeft flinke hagelschade gehad. Dit is volledig via een Renault FOCWA hersteller gerepareerd. Volgens de verzekeringsmaatschappij is de dagwaarde 8900 euro. (nieuwwaarde 15.200 euro op 25 aug 2007). Ik ben eens gaan rondvragen naar de inruilprijs tov een nieuwe MCV Phase II (zonder te spreken over de herstelde hagelschade. Wat blijkt: de dagwaarde die de verzekeringsmaatschappij opgeeft komt dicht in de buurt van de inruilwaarde.

Het hoogste bod was 8200 euro…

Dit is een daling van 7000 euro in 2 jaar! (dus bijna de helft!)

Maar: we blijven de MCV gewoon rijden. Hij bevalt uitstekend, ik zou geen ander merk/model weten dat zo voldoet aan de eisen die ik stel aan een auto.

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• LG

Waarom: goedkoop, ruimte, goede (zijdelingse) steun van de zetels, geen overbodige prullen die stuk kunnen gaan, 3de zitrij met zee aan ruimte (ook voor grotere mensen), kostte minder dan onze vroegere opel astra (1.3cdti 88PK), trekt sneller op, nog geen problemen gehad, (astra 2 keer airco laten vervangen binnen garantie en nog niet werken), lager verbruik, achterdeuren ipv één grote klep (spreek uit ervaring dat dit een groot voordeel is, zeker als je wat vast hebt), …

Zelf zeer tevreden van de auto (MCV 1.5dci 85PK laureate, 7-zit), maar enkele (niet onoverkomelijke) opmerkingen:

bagagescherm niet te gebruiken bij 7-zit (achterbank opgeklapt) of aanpassen (zelf extra uitsparingen maken voor scherm)

geen 6de versnelling (heb ik jaren gehad en mis ik voor op de snelweg, komt misschien nog in latere uitvoeringen)

ruitenwissers zijn niets waard, maar zelf voor een prijsje gemakkelijk te vervangen

iets rumoeriger, maar valt na enig rijgenot niet meer op

slechts 1 sleutel met afstandsbediening standaard

de afwerking is iets minder dan een andere nieuwe wagen, maar dat stoort mij niet (anderen misschien wel?)

en waarschijnlijk nog wel wat dingen die mij niet eens opvallen

Maar voor zijn prijs/kwaliteit zijn deze gebreken niets meer dan sneeuw voor de zon. Ga vooral eens testen en jezelf laten overtuigen!

• doba95

Fred,

Waarom geen Dacia?

Denk daar maar over na.

• Gerrit Peels

Met onze Sandero In Kroatie de terugreis 1522 Km in 14 1/2 uur geen gerammel en geen problemen en een verbruik met deze hoge snelheden 8,5 ltr op 100 Km.

Dus daarom Dacia

• pilo

Ben ontzettend benieuwd of Fred, die dit draadje begonnen is, iets heeft gehad aan de antwoorden op zijn vraag “Waarom Dacia”.

Laat je het ons nog eens weten Fred?

• henk

ik heb nu een jaar een dacia sandero lauriate 1.6 prys 11500 uro inscliesief aflevering ik heb er zelf cc op gezet 149 uro armsteun 65 uro sleeverlengers 250 uro totaal 11964 uro hier voor had ik een almera tino kosten 27500 uro ik heb hem 6 jaar gereden myn inruil prys by stam was 6500 uro afsryving per jaarruim 4000 uro+ hy was duurde in houders schap belasting verzekering benzine onderhoud ik heb uit gereekent dat ik na een jaar ryden met de dacia 1500 uro goed kooper uit ben als de tino en dan zeggen ze wel als je hem inruil na drie jaar dan kryg je er niets voor terug by stam heb ik de garantie over drie jaar kyg ik 6000 uro inruil dus dan heb ik er 2000 uro per jaar afgereden ik weet wel hoe duurde de auto hoe meer sryf je af en dan dit nog ik ving hem net zo lekkek ryden als myn vorige 40 autos getekend henk

• peter h.

Wij rijden een dacia sandero 1.6 Mpi. Nu meer dan 30.000 km gereden.

Reizen gemaakt naar Hongarije, Duitsland en recent naar Zwitserland.

Nog nooit zo'n goede auto gehad. En er best heel veel “versleten”.

Door de lage aanschafprijs toch een zeer complete auto. Geen enkele storing of mankement gehad.

Dat was bij andere merken wel anders.

Wij rijden vaak met onze caravan Adria Action van 750 kg.

Een dacia is een prima keuze. Over onze dealer Kempenaar in Alphen aan den Rijn zijn wij tevreden.

Proefrit maken en je bent om. Een Mcv is ook een fijne auto.

Groeten,

Peter en Margot

• James

Fred, ben je er nog?

• Uulke CarleyWassenaar

Alles is al gezegt door de DACIA fans. Sluit mij hier bij aan.

Leve DACIA.(tu):)-D

• Uulke CarleyWassenaar

Intruder rijdt in een Porche…..laag bij de grond!(td)