Waarom Dacia

• LED-Lightning

Hee, is dat dezelfde Fred als die van het openingstopic? Wat heb je nu gedaan, heb je een Dacia gekocht?

• Harm

Alleen vanwege de prijs. Dacia's zijn niet mooi, de afwerking (o.a. lak) is niet helemaal okee, veel kunststof dat 's winters kraakt en ze verbruiken meer dan gemiddeld. De prijs was de enige motivatie er een te kopen. Ik denk ook niet dat ik er opnieuw voor zou kiezen.

• toine60

Gunter,

Je doet voorkomen alsof mensen die tevereden zijn over hun auto geen reeel beeld kunnen geven. Of zijn zij volgens jou gebrainwashed door de Dacia autoindstrie en kijken ze al die jaren door een roze bril?

Ieder heeft zijn of haar ervaringen, goed of slecht en ze zijn allemaal wat waard.

• Fred

Happy Dacia Year

• jorrit

Hij is ruim

voelt degelijk aan.

rijd makkelijk,, soepele versnellingsbak, lekkere stevige vering. ervaard nog het echte autorijden.

aangename prijs.

minpunt: niet zuinig (1 op 13 voor 1.6 8 klepper benzine/snelweg)

grote draaicirkel. (met inparkeren iets vaker steken dan ik gewend ben)

• jefff

MMMMMmmmmm ik zit eraan te denken om een stepway te kopen……. maar ik twijfel nog steeds….. grrrrrrrr

• mickey72

Waarom niet????

Gewoon doen!!!!

Leuke auto voor een leuk prijsje,wat wil je nog meer????

Mijne verwacht ik in maart,dus nog ff geduld.(:P)

• ger 52

Mijn leasebak, 308SW moet in binnekort inleveren en er komt geen andere voor terug, dus ik moet een auto kopen en moet de volle mep betalen wegens geen inruil. Een “ goede” occasion , 4 jaar oud kost al een 13.000 euri, maar wat staat je aan kosten te verwachten, waterpomp?, banden? distributieriem? remblokken? koppelingsplaten? Nee, voor dit geld ga ik een sandero kopen, twijfel tussen lpg versie of dde stepway. Maar ik ben benieuwd wat de Duster gaat kosten. Ziet er goed uit. Gelet op de recenties op internet hoop ik er binnekort een te bestellen, maar ik heb geen haast en wacht nog op een speciale aanbieding, die komen meestal rond pasen en pinksteren. Er valt nauwelijks over de prijs te onderhandelen, ook al heb je geen inruil.

• GJ

Mijn vorige auto was ook een Octavia, maar dan “bijna” full option. Qua comfort en betrouwbaarheid was deze aanzienlijk beter dan de MCV. Nog nooit zo vaak met een nieuwe auto bij de garage geweest als met de Dacia. Weliswaar allemaal kleine dingetjes, maar het kost wel weer tijd.

De voornaamste reden om de MCV te kopen was dat we meer dan 5 zitplaatsen nodig hadden, en de meeste gebruikte auto's in die klasse waren behoorlijk afgeragd als het een beetje betaalbaar was.

Over een paar jaar is onze oudste zoon op een leeftijd dat hij niet meer met ons meegaat, dus dan kunnen we weer kiezen uit alle andere stationwagens op de markt.

• kekipetun

Waarom een Dacia?

1. Voor ons is de kofferruimte het belangrijkste, en hebben er nog een trekhaak aan. In de MCV kunnen de 3 kinderstoelen van de kleinkinderen naast elkaar, en als je er 3 bij je hebt, dan heb je ook de nodige bagage erbij.

2. Het in en uitstappen is gemakkelijker, niet zo hoog als bij de Kangoo, maar ook niet te laag. In de tijd dat we op de MCV gewacht hebben, reden we met de Golf van onze zoon, erin was geen probleem, maar eruit!!!!!!!!!!!!!>:D<>:D<

3. Natuurlijk speelde de prijs ook een rol mee.

groetjes uit Bayern

Kekipetun