Waarom Dacia

• Fred

(:P)(tu)

• Jan Jacob

Alleen de wachttijd op een dacia ???? !!!!! Vind ik een nadeel.

• LED-Lightning

Tja, die wachttijd, het is maar hoe je het bekijkt, dit is ook bij andere merken zo. Een collega van me heeft toen ik mijn Stepway bestelde een Ford Ka besteld. Ik rij mijn Stepway nu een klein maandje, zij moest vanaf het moment van bestelling zo'n 9 maanden wachten!!! Hoeft dus niet alleen een probleem bij Dacia te zijn.

• nico

waarom een dacia?????

omdat het het enige merk is met een levertijd van een HALF JAAR!!!!

• Jacq

Ik heb mijn MCV dci in september besteld en rij er nu al 2 weken in rond. Minder dan twee maanden wachten dus.

• Loek

Hoi,

Volgens mij ben ik (helaas, helaas) een van de weinige die ontevreden is over zijn donkerrode metallic Dacia Sandero 1.4 mpi Laureate! Hier mijn relaas.

Vanaf bijna het begin, heb ik een wiebelende bestuurdersstoel die (blijkbaar) niet verholpen kan worden. Daarnaast heb ik een vreselijk irritante trilling in mijn gaspedaal bij een toerental tussen 2000 en 3000 toeren. De deurklink van het rechterachterportier is stuk. Gaat alleen nog maar vanuit buiten open (nee, het kinderslot zit er niet op). De laklaag van mijn sandero is bijzonder zwak, er zit al een soort “krakkelee”I in de laklaag…en zelf met een hand met een beetje lange nagels, verschijnen de krassen supersnel op de laklaag. Daarnaast is er al een nieuwe brandstofpomp is gekomen samen met een of ander drukvat!

Ik woon tijdelijk in Spanje en de Renaultdealer hier ter plaatse is een ramp en ik voel me als klant van Renault/Dacia Europa waardeloos behandeld…ik had zelfs via Renault-europa, een dossier lopen, wat vervolgens weer eenzijdig door Renault-europa is gesloten, omdat naar hun mening al hun problemen zijn opgelost…echter, er is geen enkel probleem opgelost…aldus Renault Europa, alles wat nu nog niet correct is volgens U, is seriematig verbonden aan een dacia. Met andere woorden het gaat met het model en u moet niet zeiken!

Waar ben ik wel tevreden over: het is een leuke auto voor de prijs, hij rijdt (op de wiebelende stoel en trillend pedaal na, uitstekend) hij is comfortabel (de spaanse binnenwegen is kinderspel voor de sandero: super!), Hij is redelijk zuinig. (In spanje met de airco bijna altijd aan en redelijk voor stadsritten 7.7 l/100 km. Hij is ruim, grote kofferbak!

Als ik de bovenstaande problemen niet had, was ik MEER dan tevreden. Gezien het feit dat op alle forums alleen maar lof over de dacia te lezen is, ga ik ervan uit dat mijn sandero een maandagmorgen-auto is met alleen maar problemen en dus een negatieve uitzondering is. Kortom, helaas voor mij is dit de laatste Dacia of Renault…of er moet nog een positief charme offensief vanuit de Renault-organisatie komen. Zo niet, dan gaat de sandero de deur uit en ga ik een ander merk rijden. Helaas, ik wilde ook zo graag bij de “DACIA”club horen, wat is toch een soort club.

Zou het plezierig vinden als er daciarijders zijn die zich herkennen in een van de problemen die heb beschreven.

Groeten en succes met de keuze…(laat je niet teveel leiden door dit relaas, het is een uitzondering…)

Loek

• Johannes

Zal die Fred er al 1 gekocht hebben?

• Fred

Hoi

• Lekens M.

Je hebt wel echt pech met de wagen, neen hier geen klachten die jij beschreven hebt. Vind juist dat de lak krasbestendiger is tegenover de Skoda die ik hiervoor reed. Het enigste garantie geval dat ik had was het vervangen van een slotgelijder van de achterste klapdeuren, het ding was niet goed afgesteld en daardoor het rubber uitgesleten. Het vervangen was geen probleem en een kleine 5 minuten werk.

• Uulke CarleyWassenaar (Uul)

Jammer voor je Loek. Ik hoop dat er een oplossing komt voor de ellende met jouw Sandero. Ik heb hem, een 1.2 nu 4 maanden en ben zéér tevreden. Ooit met een Fiat bijna dezelfde problemen gehad.

Ik wens je een fijne Kerst en de rest.

Kijk ook eens AUTONIEUWS van het ALGEMEEN DAGBLAD 12.09.09.

Gr. Uul.