levertijd duster

• Ger 52

Opa Rene,

Het zijn wijze woorden van je en straalt de realiteit uit. Er wordt geen kat in de zak gekocht, laat dat voor iedereen duidelijk zijn. Feit is dat de Duster Europees gezien zeer goed is ontvangen en de Dustertjes aan de lopende band in elkaar worden gestampt. Heb de informatie van een bedrijfsleider van een van de grootste Renault dealers in de randstad. Bestellingen worden aangenomen, want je stuurt geen klant weg. Alle toebehoren, zoals trekhaken, LPG is allemaal onder voorbehoud omdat de prijzen simpelweg niet onbekend zijn.Voor mij eigen, nog aan te schaffen Duster heb ik namelijk al een handmatig gemaakte offerte met allemaal mitsen en maren. Bestellingen worden dan ook nog niet doorgegeven aan Renault en blijven in de ordner zitten bij de dealer. Maar geen nood. Alles komt goed, maar laat je nooit gek maken door imponerende mededelingen van de autoverkopers. Overigens zit er vrijwel geen marge meer op Dacia en verkopen de dealers liever een Renault. Slechts inruil kan nog enig perspectief geven.

• ger 52

Dag Henk,

Wat ben je weer vriendelijk vandaag.Ik ben vorige week eveneens in Zwaag geweest. Jammer dat we elkaar niet hebben ontmoet maar ik heb alle hoeken & gaten van de Duster bekeken en als mijn vrouw de auto ziet zitten, mag ik de auto gerust kopen. Dat heb ik ook altijd met mijn voorgaande auto's gedaan en is mij nooit tegengevallen. Sommige dingen maak ik een inschatting zoals een te verwachten hoog brandstofgebruik (gaat zeker lpg in) Als ik oordoppen nodig heb met 1230 ga ik er wel een paar kilometers onderzitten of zet de radio een stukje haerder aan. Heb al een Becker Grand Prix gekocht voor 399 euro en die staat een stuk beter in deze auto dan die lullige radio die er nu in zit. Het donkerbruine dashbord is mij in de zwarte versie meegevallen. Is niet verkeerd, dus ik weet waar ik het, als autokenner, over heb. Een blokje met de auto om zegt niet alles. De offerte, met alle mits, maar en tenzijn heb ik al binnen, maar formeel kunnen er nog geen bestellingen worden verwerkt omdat de Dacia nog niet in de orderadministratie is opgenomen, waarvan akte Henk. We komen elkaar nog wel eens tegen, op de eerstkomend Duster-dag (graag piama meenemen)

• Lien78

Haha Ger, zou 't echt, dat ik de eerste Duster-rijd(st)er word? Vast niet. Geeft ook niks.

Ik heb gisteren nog contact gehad met Bochane, en het is nu wachten tot april, proefrijden. Als dat bevalt, mag dde Duster komen van mij. En gelukkig heb ik mijn trouwe Terios'je nog, dus als 't een maand langer duurt, is dat jammer, maar geen ramp.

Vind het gezever van ‘kat in de zak kopen’ een beetje misplaatst; je krijgt er immers niet voor niks 5 jaar (of 100.000km) garantie op? En een slechte auto houdt het in Roemenië (waar de wegen nog veel slechter zijn dan hier, na de sneeuw ;) ) niet uit, dus slecht kan hij niet zijn.

We gaan het allemaal meemaken, mensen. En ondertussen? Blijf ik benieuwd ernaar! :D

• ger 52

Lien, wij zijn maatjes. Er zitten er blijkbaar tussen (autoverkopers) die ons gek zitten te maken. De feiten zijn duidelijk. 22 april introduktie en vermoedelijk zijn dan pas de echte orders door te geven. Levertijden gaan, in navolging tot de Sandero oplopen tot wellicht wel 5 tot 6 maanden. De cadeaubon (dat is dus geen korting op de auto) geldt bij aflevering voor 30 september. De 2,9% rente geldt alleen voor de eerste 500 kopers met een maximum te leven bedrag van 10.000 euro en vermoedelijk een maximale looptijd van 2 jaar. Daarna betaal je de volle mep. Nu kopen en op 22 april na een proefrit beslissen kan eenvouidg niet. Het is echt een beetje verkoopgeleut van de verkoper, met alle respect. Marges zijn zo laag op deze auto dat er vrijwel geen prijsverschillen tussen de dealers zullen zijn. De marge zal niet meer zijn dan tussen de 400 en 600 euro. Verdiensten liggen in de verkoop van trekhaken, overbodige waxol beurten (hoe verzin je het op metallic lak) , afleveringskosten en dure pretpakketjes zoals live hammer en oranje vestjes. Ik ken de automobielmarkt en laat me niet gek maken. Wel koop ik voor 99% zeker de Duster, maar dan wel op gas, want let op bij de eerste test: “ het wordt geen zuinigheidswonder” vanwege zijn relatie gulzige motor in relatie met de vrij hoge opbouw van de auto. Maar voor de wat ouderen is het een perfecte auto, maar volgens mij niet voor jou, want kom je niet uit 78?

Groet

Ger

• HenkM

“Vind het gezever van ‘kat in de zak kopen’ een beetje misplaatst”.

Helemaal mee eens. Als 1.6 16V MCV rijder (2,5 jaar) èn met een Sandero 1.2 16V in de directe familie waar ik geregeld in mag rijden heb ik uiteraard ook een bepaalde verwachting van de Duster (als evt. opvolger MCV?????).

Als deze ook maar lijkt qua eigenschappen op die andere 2 is dit absoluut een optie (ofschoon ik die MCV nog LANG niet moe ben).

Die BMW's hebben trouwens een waardeloze wegligging, als ze afslaan is het zo spul zo moeilijk in bedwang te houden dat ze niet eens de richtingaanwijzer kunnen bedienen >:D< .

• Lien78

Hoi Ger, ja, ik kom dan wel uit '78, maar heb helaas een zeer belabberde rug (auto-ongeluk gehad, neeeeee, niét mijn schuld, maar wat koop je ervoor?). Ik heb dus écht een hoge auto nodig, anders houd ik het nog geen kwartier vol. Om van erin en eruit nog maar niet te spreken… Dus ik ben jong van geest, en van leeftijd, maar hoogbejaard van lijf. :P

De marges bij de Duster (en andere budget-auto's) liggen inderdaad heel scherp; er valt eigenlijk niks af te kletsen nog. Maar ik heb hier toch een papier liggen van de dealer waarop staat dat ik 500e korting krijg. Niks cheque voor trekhaak oid, gewoon 500e korting. Mijn handtekening staat eronder, en die van de verkoper, en ik heb getekend voor een totaalbedrag incl. gasinstallatie, dus ik betaal geen ene rooie cent meer dan dat bedrag op die nota! Kan een foutje van de verkoper zijn, maar da's dan toch echt zijn probleem en niet het mijne. ;) Idem met die speakers die hij me nu toe heeft moeten zeggen (omdat hij me dat vergeten was te melden toen we het erover gehad hadden).

De 2,9% financiering heeft een looptijd van 3 jaar (ik meen 291e p/mnd), en daarna geen restkosten. Is gewoon een goede deal, maar vanwege tijdelijke aanstelling kon ik er geen gebruik van maken. Ach, jammer, maar geen wereldprobleem.

Levertijd zal inderdaad wel rap oplopen, maar goed, we zien wel. Wij zijn er als een van de eersten bij, en meer kunnen we er nu niet aan doen.

Komen gaat hij er! -en hopelijk een beetje gauw-

• LED-Lightning

Henk, ik meen ergens te hebben gelezen dat er achterin gewoon remtrommels zitten, geen schijven.

• henk

het kan ook niet anders. met zo,n uit gekleede daas.voor die prijs.maar ja, met zo,n auto. kan je niet veel verwachten

• Avaka

En toch denk ik nog steeds dat er 2 of meer ‘henken’ op dit forum zitten.

De onsamenhangendheid, de tegengestelde beweringen, het luiden van de klok maar niet van de klepel weten, soms perfect de details kennen maar in een volgende post de plank volledig misslaan. De BMW contradictie, De constant wisselende ‘stemming’ en vorm van zijn posts. Enz. Dat er een henk bestaat is wel duidelijk. Dat lijkt mij ook de gemoedelijke en goed bedoelende henk. Ik zal hem graag ontmoeten.

Maar er is er minstens nog 1. En die (her)ken ik nog steeds niet. Ik weet alleen dat die andere henk een enorme stoorzender is. Die reageert om te reageren en inhoudelijk niks toevoegt of volkomen fout zit. De laatste weken wordt dit forum ontsierd door de vele onzin posts. Het ergert mij enorm en ontneemt me de lust om te reageren. Die henk kan ik missen als kiespijn.

Nuf said.

• ger 52

Henk, voor schijven, achter trommels, zoals vroeger zo gewoon was.