dacia duster besteld

• Willy Derby

Heb ook besteld, levertijd zou, volgens de garage kunnen oplopen tot in september, dit op basis van zijn ervaringen met sandero. Kenteken moet wel voor 30 september op naam zijn, anders verlies je het financieringaanbod. Hij gaat ook op gas, want volgens berichten verbruikt hij een op tien kilometer. Liter kost bijna 1,60 en prijzen lopen verder op. Mijn garage doet er een gratis sony radio in. Korting op de auto schijnt niet mogelijk te zijn want er zit nauwelijks marge op.Ik mis dan wel de besturing vanaf het stuurwiel, maar volgens de verkoper valt dat best mee. de radio zit hoog in het dashbord en laat zich makkelijk bedienen.

• oscar54

De boordcomputer geeft een gemiddeld verbruik aan.

Als je het verbruik over een specifiek stukje wilt weten moet je eerst de computer weer naar nul drukken.

Als je een kortere (proef)rit maakt, berekent hij het gemiddelde van alle kilometers dat sinds de vorige keer dat de computer naar nul gedrukt is zijn gereden.

Hij geeft dus een gemiddeld verbruik van 10,0 per 100km (1 op 10) aan over alle kilometers tot nu toe aan.

Als dit testritten over kortere afstand inclusief stadskilometers geweest zijn, valt het wel mee.

Oscar.

• HenkM

Henk, ik ben er ook nog niet uit. Op de MCV heb ik winterbanden.

De duster wordt geleverd met M&S banden. Ik denk dat ik een wintertje afwacht hoe het spul zich gedraagt.

Mijn Duster Laureate LPG wordt geleverd met de (design) stalen velgen. Mochten er winterbanden nodig zijn dan komen er allu's voor de zomer / M&S en de originele stalen worden gebruikt voor de winterslofjes.

• Daciast

Hoi Henk,

Ik zou nog lekker even afwachten qua winterbanden. De winter is net voorbij, en alle acties zijn afgelopen. Kijk tegen het begin van de herfst nog eens rond, dan zullen er volop aanbiedingen zijn.

Een afweging die je kan maken is om je Duster met stalen velgen te bestellen. Eventueel kun je dan later lichtmetalen velgen aanschaffen, en de stalen velgen van de Duster gebruiken om te voorzien van winterbanden. Overigens vallen de stalen velgen van de Duster me absoluut niet tegen, die geven 'm juist een lekker stoer uiterlijk!

Groeten,

Mike

http://www.daciast.nl

• ger 52

henk, gewoon op stalen velgen kopen. waht op aanbieding witersloffen en koop nieuwe alu velgen. de alu velgen van dacia zijn niet lelijk naar er zijn mooiere te koop. let ook op aaanbiedingen en kijk een op marktplaats. nu maar ook hopen dat je die te dure dacia radio niet hebt besteld. er zijn goedkopere die veel meer presteren qua geluid en design. je dealer bouwt hem gratis in als je dat bij de koop bedongen heb.

• ger 52

henk, lees net terug dat je geen radio hebt besteld. Goed gezien hoor.

• Ilona

Ik heb de Duster gisteren ook besteld.X(

Onderhandeling ging moeizaam!!!!

Dealer had er nog geen Duster verkocht en kon niet tot een akkoord komen van 250 euro?!

Geen marge op de auto?!

Uiteindelijk bij de 2e dealer besteld. Daar had ik mijn Logan MCV 3 jaar geleden gekocht.

4x2 Laureate bruin, levertijd pas in september.

Geen radio. En de velgen koop ik ook ergens anders.

Stoere auto, ben er blij mee. Inruil is mijn Logan MCV 1.6 16V Laureate, ook een heel fijne auto.

Aan kofferbak ruimte moet ik iets inleveren, maar er passen nog steeds 2 (grote) honden in.

Ruimte achter is goed. Stoelen zitten goed, dashboard zit er goed uit. Duster ziet er goed uit!!!!!

Prijs die ik in mijn hoofd had, op 300 euro na, voor gekregen….

Voor degene die nog gaan kijken en evt. willen kopen, succes met de onderhandeling!!!

Groetjes Ilona

• Roland

Ja, ook ik heb mijn huidige MCV 7-zitter “ingeruild” voor een Lauréate Duster. Heb er nog niet in gereden, maar wel in gezeten.

Ik weet nog dat ik 2,5 jaar geleden mijn MCV kocht, dat er toen een hoop bombarie over de radio was (ziet er niet uit, slecht geluid etc.) Heb 'm de kans gegeven, en ik ben UITERMATE tevreden met zijn prestaties. (voor mij geen bling bling frontje en super ultra hard bass sound, mijn kinderen vinden het leuk als K3 te horen is..:)) Heb dan ook deze (dure?!) radio erbij besteld. Reviews volgen in half augustus (verwachte levertijd)

• ger 52

Roland, gefelciiteerd met je aankoop. Ik ben je al voorgegaan. Jammer dat je voor veel teveel geld de standaard radio hebt gekocht. Het enige voordeel is stuurbediening, maar in feite totaal overbodig vanwege de hoge inbouw. Voor diefstal van de standaard radio hoef je geen zorgen te maken. Het ding ziet er niet uit en is onverkoopbaar. Voor veel minder koop je eem originele Becker model Grand Prix, met ingebouwde carkit. Deze radio heeft een prachtig design en past mooi in de Duster. Geen bling bling, beeldschermpjes met filmpjes en verdere flauwekul, maar gewwon degelijk kwaliteit met een dual-tuner. Bij Navishop kost dit model een goede 400 euro, maar als je op internet wat zoekt lukt het nog wel eens om tegen een lagere prijs te kopen. Zelf zat ik net even onder de 400 euro. De dealer kan, zoals je bemerkt heb, niet veel doen aan de prijs van deze auto, maar wel in wat extra's, zoals het gratis inbouwen van je radio en de speakers cadeau doen in de portieren. Dus adviseer ik je om de radio af te bestellen. Kom je er niet uit, dan kan je altijd nog via de dealer een radio laten inbouwen, after montage is niet belast met BPM, en dat percentage is op de Duster sowieso nogal hoog. Kijk ter info maar op onderstaande site, als je zoiets koopt heb je tenminste nog wat.

http://www.navishop.nl/product_info.php/cPath/261_296_481/products_id/2947

• suzuki

Ben voor een grijze import gegaan in duitsland is er nl ook een prestige daar zitten alle paketten etc al op ,uiteraard met trekhaak en gas(worden in nl gemonteerd) .Om de bpm te beperken word hij daar eerst op naam gezet en daarna als 2 e hands ingevoerd:D de lichtmetalen velgen gaan in de stalling heb er 18 inch aluett velgen bij gekocht.Als het een beetje meezit staat hjj eind mei in de garage.

Verbruik vind ik meevallen(mijn suzuki gebruik 1 op 9,5) ,voordeel van de 16 16 v van 2004 (dat is nl de gebruikte motor) is dat er al een chip voor is,zo word hij niet alleen zuiniger maar krijgt meer pk en uiteraard weer iets sneller.