Sandero 1.2 gaspedaal probleem

• Harry Kosters

Bedankt Wil voor je reactie.

Overigens betreft het niet Kerres Heerlen, maar Kerres Sittard

Heb telefonisch met de chef werkplaats aldaar gesproken die me langdurig te woord heeft gestaan.

Hij vertelde me tot mijn verbazing dat hij niets wist van een update en ook niet op de hoogte was van het gaspedaal probleem,dit terwijl ik dat uitvoerig een tweetal keren heb gemeld bij Kerres Sittard.

Mijn auto gaat volgende week donderdag naar de garage, om de software te laten uitlezen, dus ik ben benieuwd.

Overgens konden ze zonder kenteken nummer bij Kerres niet opzoeken wat ze aan jouw auto hebben gedaan in Maastricht.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om eventueel mij jouw kenteken en naam te mailen, voor het geval dat ze blijven volhouden dat ze van niets weten.

Mijn mail is Harry.Kosters@han.nl

Alvast bedankt

Groet

Harry Kosters

Harry kosters Schreef:

——————————————————-

> Wil

> Heb eind december ook een servicebeurt laten doen

> bij Kerres Sittard

> Zo zeiden niet bekend te zijn met het probleem en

> niets te weten van een software update

> Bij welke Kerres garage ben jij geweest

> Ik heb namelijk als sinds de aanschaf hetzelfde

> probleem

> Groet

> Harry Kosters

>

>

> wil Schreef:

>

> ————————————————–

> —–

> > vrijdag jl mijn dacia laten up-daten. vroem

> vroem

> > is eindelijk weg! toch maar even de snelweg op

> en

> > ook hier geen (nieuwe) problemen. Het lijkt

> erop

> > dat ik na een jaar eindelijk een auto heb zoals

> ik

> > hem in gedachte had bij nieuwkoop. Jammer

> genoeg

> > geen excuses van Dacia of de dealer Kerres voor

> de

> > het geleden ongemak van ruim een jaar. Dus voor

> > mij nooit meer een auto van voornoemde dealer

> en

> > enkel nog een Dacia nu een zeer lange en

> > uitgebreide proefrit!

• Koos

Kan iemand mij vertellen voor welke Sandero's 1.2 de update geldt? Vanaf welke datum bedoel ik…

• marero

Hoi, het is nu behoorlijk rustig over dit probleem hier.

Ik denk dat veel al een software update gehad hebben en nu echt tevreden zijn!(tu)

Die van mij is nu perfect!3 weken geleden ge-update ,goede resultaten en zuiniger volgens mij ,nu 1 op 15.9.

groeten Marero

• jack

NEE nee de Sandero van mij heeft twee keer een update gehad bij verschillende dealers en het heeft NIETS geholpen………..is een 1.2 16v van september 2009.Zodra er een goede update beschikbaar is krijg ik bericht……….nu 1.5 en 16000km verder.Dus bijna opweg naar een ander merk???

• koekoek

Ik ben op 24-10-2010 met dit bericht gestart en ook bij mij is de update nog niet mogelijk .

Ik heb dit onopgeloste proleem neergelegt bij de EAC waar ik lid van ben hier is een brief van de juridische afdeling naar de dealer en importeur gegaan .

De arrogantie ten top ook hier is niet op gereageerd dit komt ze dan ook duur te staan .

Dirk

• marero

Hoi,Tja die van mij is nu perfect ,afleverings datum van de wagen is 15.01.2010.daar zal het punt wel zitten.

Succes dan maar gewenst:)-D

• koekoek

Hallo Daciasten

Gisteren een brief van dacia importeur ontvangen i.v .m met het gaspedaal probleem

een paar belangrijke en opmerkelijke citaten uit de brief

Het gaspedaal van de dacia sandero heeft bepaalde eigenschappen die niet door alle sandero gebruikers als prettig wordt ervaren . om die reden is vanuit dacia een update voor het motormanigment systeem beschikbaar gekomen waardoor van de auto aan de wensen van de gebruikers is aangepast.

Of en zo ja wanneer , er een update beschikbaar komt voor uw auto is op dit moment nog niet bekend.

Zo gaan ze door , inh korte bewoordingen , het is een eigenschap en geen gebrek./ wilt u een oplossing op korte termijn dan is het mogelijk een nieuwe sandero aan te schaffen , tegen een speciale inruil prijs .

Groet Dirk

• Fred

Zelf heb ik net ( 14 dagen ) een Dacia 1.2 , het probleem bij het optrekken heb ik ook.

Zelf denk ik dat het probleem simpel is op te vangen door het stationair torenental iets te verhogen, als

de motor koud is en het stationairtoerental dus hoger is, is het probleem er niet, ook bij het achteruitrijden

is er geen problem, het koppel van de motor wordt immers groter door de grotere vertraging in de versnellings-

bak.

Dit heb ik aan de dealer voorgelegd maar tot mijn verbazing kon het stationair toerental niet worden bijgesteld.

Ook ik hoop dat er een oplossing komt voor dit probleem want voor de rest id het een fijne auto.

• H.B.J. Vredegoor

Met mijn sandero van 18-06-2010, heb ik hetzelfde probleem gehad, ging voor de eerste inspectie beurt naar de garage,

ik heb alle lof voor de garage, ze hebben het opgelost op mijn aanwijzing , ik heb dit steeds gevolg , via jullie discussielijst,

het zit hem in het laten updaten , software, nou loopt ie goed met het wegrijden in de 1e versnelling

15.000km beurt gehad etc. kosten 47,00 euro

Garage Munsterhuis in Enschede, ( krijgt van mij de warme douch)

Vr Gr Henk

• Rens

Eerder meldde ik dat renault een hardware update zou sturen voor oudere sandero's. Het lijkt er op dat men van gedachten is veranderd, men heeft mij nu doorgegeven dat er na de zomer een update voor de oudere auto's komt en dat deze na testen in het najaar beschikbaar komt.

Denk dat dit voornamelijk komt omdat de problemen bij de iets oudere sandero's kleiner lijken. Ik heb er zelf maar beperkt last van en hoor eigenlijk hetzelfde van alle auto's die nu niet van de update voorzien kunnen worden.