Sandero 1.2 gaspedaal probleem

• Sandinista

Ja ik heb mijn rijstijl ook aangepast, maar op een helling of met snel een bijzondere manoeuvre doen, etc gaat het toch regelmatig mis en bij een stoplicht zijn ze achter je niet blij als je langzaam wegrijdt vanwege het zelfdenkend gaspedaal.

Hopelijk moet er voor de milieueisen per 1jan of om de Sandero CO2/BPM vriendelijker te maken wat veranderd worden in de motorsoftware en kunnen we daarvan meeprofiteren, maar eigenlijk verwacht ik geen oplossing meer als het probleem al anderhalf jaar bestaat.

• Rick

Je hebt gelijk hoor, het zogenaamde vroem vroem effect heb ik af en toe ook, maar ik ervaar het niet als een groot probleem.

Integendeel, ik geniet elke dag meer van m'n (vroem vroem) Sandero :-)

• jaap 1nov 2010

Het gas pedaal is een probleem ze beloven van alles maar er gebeurd niets ben bij dealer geweest het hielp even

De garantie die je krijgt wat heb je er aan ze kunnen wel 25 jaar garantie geven als er toch niets aan gedaan word

dan straks inruilen word een probleem andere dealers weten ook van dit probleem dus het word een klein prijsje

voor je dacia sandero 1.2

• Opa rené

jaap 1nov 2010 Schreef:

——————————————————-

> dan straks inruilen word een probleem andere

> dealers weten ook van dit probleem dus het word

> een klein prijsje

> voor je dacia sandero 1.2

Dit los je als volgt op.

Als de verkoper dit aanhaalt om de inkoopprijs omlaag te krijgen reageer je als volgt.

Gaat u de klant die straks deze auto bij u komt kopen, ook vertellen

dat er een ‘probleem’ met dit type auto is. Sorry met deze onzin doe ik niet mee!

Zullen we eens kijken welke inkoop prijs (dealer-particulier)

er in het ANWB/BOVAG boekje staat. En dan verder praten.

(voordat u gaat handelen, eerst zelf op internet deze prijs opzoeken.

Het komt vaak voor dat de verkoper b.v. (dealer/handel) gebruikt. Deze is altijd lager)

René

• GJvdZ

Tsja, liefde maakt kennelijk blind.

• Rick

Ik begrijp je reactie,

m'n laatste zin (is te slijmerig) had ik niet moeten plaatsen. M'n excuses voor diegene, die het “vroem vroem” wel als een groot probleem ervaren

• wil luyten

heb hetzelfde probleem al sinds aankoop auto begin 2010 en de laatste mail van garage Kerres te maastricht is van 08-09-2010als volgt…………

Goedemiddag,

Beste heet luyten, bij deze wil ik u informeren over u auto.

Wij hebben naar aanleiding van u mail nogmaals contact gelegd richting Renault

hier wordt aangegeven dat de fabrieksoplossing nog steeds op komst is.

Wij hopen net als u dat dit niet te lang op zich laat wachten,

op dit moment kunnen wij hier echter nog niks over zeggen.

Mvg.

Ben het probleem anders meer dan zat en als iemand via rechtsbijstand of via de krant of tv aandacht voor dit probleem kan krijgen, sluit ik mij daar HEEL graag bij aan!

• dacia

ja wil wij hebben dit al geprobeerd bij auto week, opgelicht .tros radar,telegraaf,limburgs dagblad,anwb,sbs 6.

dus je kunt het je voorstellen niks nada noppes.

lees mijn reactie,hier op het forum. we zijn nu bezig met de rechtsbijstand.

die zijn nu bezig met de bovag en die zetten het op een rij en die sturen het door naar de geschillencommisie.

KERRES HEERLEN geeft ook niet thuis.

we zijn nu erachter een straat verder als ons zelfde klacht.

koekkoek zo vlug als er nieuws is dan word dat zeker hier geplaatst.

gr.dacia

• Sandinista

Maak je toch niet zo druk over een klein probleem !

Je hebt er alleen met wegrijden last van en als je je niet druk maakt rijd je rustiger weg en heb je er ook minder last van.

Ik heb zelf ook zo'n stotter; als het niet opgelost wordt dan is mijn eerste misschien ook mijn laatste Dacia en als iemand mij vraagt of een Sandero bevalt noem ik het probleem wel. Als Dacia er op deze manier voor kiest om een probleem niet aan te pakken maar er op den duur wel klanten door misloopt moeten ze dat zelf maar weten. Zal daar net als overal niet soepel lopen tussen techniek en marketing.

• GJvdZ

Goed punt wat je noemt. Dacia is nog altijd een relatief nieuw merk op de markt dat z'n plaats bij velen nog steeds moet veroveren. Door nu al zo te handelen vanuit Renault/Dacia bevestigd de vooroordelen die velen hebben over een merk als Dacia nog eens. Als nieuw merk moet je 120% goed handelen om je positie te veroveren. Dat er een technisch probleem is, is helemaal niet erg, maar het moet wel goed afgehandeld worden.