LPG prijzen vliegen omhoog

• Adriaan van Hoorn

Sinds enkele maanden in mijn Duster voorzien van een LPG installatie, loopt prima, maar in korte tijd zijn de prijzen van LPG omhoog gevlogen en daarmee het breekpunt. Voel me een beetje bekocht.

Heb ook grote verschillen, tot 12 cent per liter bemerkt in de LPG prijzen. Langs de weg peperduur en tankstations zonder LPG concurentie ook veel te duur. Wie weet waar het nog een beetje voordelig tanken is?

• Ger 52

ik betaal 68,9 cent per liter in Den Haag. Lozerlaan bij Shell. Kan misschien vandaag alweer hoger zijn.

• HenkM

Adriaan, voor het breekpunt is het verschil in prijs tussen LPG en benzine belangrijk (ook de benzine is immers duurder geworden). Het prijsverschil ligt hier nog altijd rond de € 0.80 (LPG: 0,70 en benzine 1.50).

Ik weet niet hoeveel km je per jaar rijdt maar over vijf jaar gerekend ligt het omslagpunt rond de 13.000 km.

• Avaka

Verkeerde harkje……

• Avaka

Beste Adriaan van Hoorn,

Ik kijk niet naar de directe literprijs maar naar het verschil tussen de LPG en Benzine prijs.

Dat schommelt al jaren tussen de 80 en 90 cent.

Als ik 50 liter LPG tank hou ik voor die tankbeurt nog steeds minimaal 40 Euro in de zak. Tel uit je winst.

Laat je niet, door de op dit moment negatieve berichten, in de luren leggen.

's Winters is LPG sowieso wat duurder.

• HenkM

Het is je vergeven ;):)-D .

• DerRudy

Alle brandstofprijzen kruipen omhoog, kijk maar eens op onderstaande link.

http://www.unitedconsumers.com/tanken/informatie/landadviesprijs-grafiek.html

Toelichting: De rode vierkantjes tonen de prijs aan op het hoogste niveau.

LPG bestaat uit een mengsel van Butaan/Propaan, nu heeft Butaan de nare eigenschap dat het rond de +5 graden bevriest.

Dus in koudere periodes zal LPG voornamelijk uit Propaan bestaan, en dat is iets duurder.

Maar kijk eens goed om je heen, de marges op LPG zijn veel hoger dan die van Benzine of Diesel, dus er kan ook meer korting gegeven worden.

mgr

Ruud

• GhostDuster

Ger 52 Schreef:

——————————————————-

> ik betaal 68,9 cent per liter in Den Haag.

> Lozerlaan bij Shell. Kan misschien vandaag alweer

> hoger zijn.

:P Ik tank daar ook regelmatig , alleen dan Benzine en/of Diesel ………….:) sorry , een beetje off topic 8-)

• Ferm

@avaka

In je enthousiasme vergeet je te vermelden dat 1 liter LPG minder energie bevat en je er meer van moet tanken om hetzelfde aantal kilometers af te kunnen leggen als 1 liter benzine. De vaste kosten om op LPG te mogen rijden liggen ook wat hoger. Onder de streep blijft het gunstig maar iets minder als dat jij voorstelt.

• Avaka

Klopt helemaal Ferm. Daarom staat er ook ‘op die tankbeurt’. :)

Kosten zoals iets meer onderhoud en iets meer belasting heb ik ook niet meegerekend.

Het omslagpunt ligt nog steeds ergens rond de 14k aan kilometers.