LPG prijzen vliegen omhoog

• Avaka

:D

• Barrabas

B)Ben nog steeds de kosten van de gasinstallatie aan het oprijden,heb nog twee jaar voor de boeg eer het op is.Sta ook niet elke dag aan de gaspomp de benzinerijders te groeten die voorbijflitsen.:)

• GhostDuster

Barrabas , deze vind ik wel geinig , want ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord op m'n vraag ……:)

• Barrabas

(tu) Inderdaad negatieve reacties lokken nog meer “negatieve” reacties uit,spijtig genoeg.Heb ook liever dat men correct antwoord op de vraagstelling of een goeie tip.Merk dan ook meestal dat de reacties niets meer met het onderwerp te maken hebben.We zijn allemaal voortreffelijke Dacia rijders of dat nu met benzine,gas of diesel is,dat moet iedereen aan het eind van de maand voor ZICHZELF uitmaken.In Nederand en België is de situatie totaal verschillend en ook Belgen lezen dit forum gretig.Iemand met een Hummer H1 zal zich over het verbruik geen zorgen maken,alleen over het volgende tankstation.:)

.

• ger 52

Ach, vanmorgen het verschil gezien: 1 liter euro 1.64 (en dat is nog lang niet de prijs langs de snelweg) en 1 liter lpr 62.5 cent. Het verschil is al opgelopen tot meer dan een euro. meerverbuik is 10%. Tel uit je winst voor je portemonnee en het millieu.

• Ghostduster

ger 52 Schreef:

——————————————————-

> Ach, vanmorgen het verschil gezien: 1 liter euro

> 1.64 (en dat is nog lang niet de prijs langs de

> snelweg) en 1 liter lpr 62.5 cent. Het verschil is

> al opgelopen tot meer dan een euro. meerverbuik is

> 10%. Tel uit je winst voor je portemonnee en het

> millieu.

M'n vrouwtje rijdt zegge en schrijven 8 à 9000 km per jaar , dus LPG ? , ik dacht het niet , toch ?

• Avaka

Met het huidige verschil zou het net uit kunnen……………………

• Ghostduster

Avaka Schreef:

——————————————————-

> Met het huidige verschil zou het net uit

> kunnen……………………

Bedankt voor de nuttige info .

• Tim

Nou als je minder rijd als 12000 KM loont het bijna niet of je moet de auto al meer dan 10 jaar gaan houden.

Er zijn toch kleine extra kosten als je op LPG rijd vanaf 3 jaar ieder jaar APK.

LPG installatie grote kostenpost aanschaf.

Ik zelf heb 20 jaar LPG gereden en mijn laaste auto kon er toch niet zo heel goed tegen veel extra kosten gehad. ( 110000 KM en mijn kleppen kapot ) Met 200000 KM ingeruild weer problemen.

Maar ook best gelachen aan de pomp vond het altijd fijn , maar mijn oude auto gebruikte 10 a 11 L per 100 KM nu zit ik aan +/- 7 L per 100 KM goed is deze auto lichter. ( rijd nu maar tussen de 11 a 12000 KM per jaar )

En dan je extra wegenbelastig dus als je dit allemaal door rekend moet je toch wel zeker 12000 KM rijden om er per jaar aan uit te komen en als je na 5 a 6 jaar een andere auto wilt kan je het beter niet doen dan heb je de LPG instalatie net terug verdiend