Gold cruisecontrol en koppelingbeveiliging

• ger 52

als mijn de cruise controle van mij Duster aanstaat, schakelt hij alleen uit met remmen en niet met indrukken van de koppeling. Dan vliegen de toeren om je hoofd. Hij is ook ingebouwd door Marcel. Ga er niet zo onder gebukt, want je leert ermee om te gaan. Zal Marcel eens vragen of een aanpassing mogelijk is.

• Avaka

Quote ger52: “Ga er niet zo onder gebukt, want je leert ermee om te gaan”.

Totdat je in een paniek situatie raakt en dit gebrek er toe leidt dat de marges kleiner zijn dan nodig waren geweest.

Kom op mensen! De ontkoppel beveiliging is een veiligheids voorziening. Die hoort er domweg op te zitten.

• Paul

Hallo allemaal.

Wij,Ria en ik, mogen woensdag onze MCV 16v ophalen (6-11-2010 besteld)

Ook met Gold CC. Naar aanleiding van de berichten hier heb ik gevraagd hoe het bij mijn MCV zit. De dealer geeft aan dat het een veiligheid schakelingen is en hij dacht zelfs verplicht. Mijn dealer is ABD in Heerenveen, al 3 jaar verkozen TOT beste dealer van Nederland. Bij een slipcursus leren ze je om direct koppeling in te trappen als je gaat slipen, lekker met een over de toeren gejaagde motor. (ps, ik moet alles via een telefoon doen dus een tikfoutje kan gebeuren.)

• J. Buffing

Hallo delly

Allebei onze auto's (Sandero en Twingo) zijn uitgerust met een GoldCruise.

Maar bij allebei werkt het koppelingspedaal zoals in de beschrijving staat.

Als je het koppelingspedaal intrapt schakelt de GoldCruise gewoon uit en staat hij weer standby.

Beide zijn ingebouwd door Marcel v/d Loo dus het lijkt mij stug dat Marcel dit niet standaard doet.

Groetjes

Jan

• DerRudy

De kern van de verhaal was of Delly terug moet naar de dealer voor een manco aan een achteraf ingebouwde accessoire.

Volgens het garantiebewijs dus NIET, er is alleen sprake van garantie als de dealer de inbouw heeft uitgevoerd.

Ik ben dus bang dat je de inbouwer (diegene die de inbouw heeft uitgevoerd) moet aanspreken, en als ik de handleiding goed bekijk is het maar de vraag of deze zg optionele schakelaar (op het koppelingspedaal) kosteloos aangebracht zal worden.

Ik wens je veel succes en hoop dat je eruit komt met de inbouwer van de cruisecontrol.

Mgr.

Ruud

• delly

zo, morgen weer terug rijden van saint tropez naar huis. De cruisecontrol zonder koppelingsbeveiliging doet het prima. Ik was er snel aan gewend en vind het niet de moeite waard om achteraf een niet originele koppelingsbeveiliging te laten monteren door de dealer. Hiervoor twee auto's gereden met extra beveiliging, het is inderdaad wel handiger, maar ik mis hem dus niet echt. Waar ik mij meer aan stoor is die verschrikkelijk onhandige bediening c25 geloof ik met 3 geheugenknoppen. hier heb ik we spijt van.

delly vanuit zuidfrankrijk ingetoetst op I-phone

• Jubbels

Heel onverstandig om geen koppelingsschakelaar te laten monteren.

Op weg naar Frankrijk heb je geen noodsituatie meegemaakt.

Dat kan je elke dag gebeuren. Tot dat het een keer mis gaat.

Maar ja, wie ben ik…………………………………….::o

• delly

Weer terug in nederland. totaal 2750 probleemloze kilometers gereden. bijna alles op cruisecontrol.

koppelingsbeveiliging opnieuw niet gemist. ben nog steeds niet gewend aan die onhandige 3-knops hendel.

@jubbels: in een noodsituatie trap je ook altijd in een reflex op de rem. ben er totaal niet bang voor dat de koppelingsschakelaar ontbreekt.

delly

• HenkM

Ik weet niet welke cursus je gevolgd hebt maar in een slip remmen is niet erg handig, alle controlle is in een klap weg (td) .

• HenkM

Grappig, tijdens diverse rijvaardigheidstrainingen heb ik wat anders geleerd.