Daar gaan we weer / GASPEDAAL PROBLEEM SANDERO 1.2

• koekoek

Bij wie is het gaspedaal probleem nu eens eindelijk opgelost bij de eerste serie Sandero;s 1.2 van het voorjaar / zomer 2009 ///// winter 2009

Groet Dirk

• jack

Nog steeds ….. met de bok Dirk .Het blijft erg stil vanuit de Dealer/Dacia Schiphol.

Ik denk dat wij de enige zijn bij wie het nog niet is opgelost.

Sandero bouwjaar 2009 kenteken 18-JTV-?.

• HenkM

De Sandero van m'n schoonmoeder (37-JS###) komt i.i.g. in aanmerking voor een update volgens de dealer. Door omstandigheden ben ik er nog niet aan toe gekomen om een afspraak te maken.

Het resultaat na update wordt hier uiteraard gepubliceerd.

• sandero

nou bij ons is het probleem opgelost.

alleen nu merk je bij optrekken in de 1 net of hij trager word.

maar dinsdag moet hij naar de garage voor wat andere klachten.

onze ervaring is ga aangetekende brief sturen en stel een termijn.

schakel rechtsbijstand in als je die hebt.

en neem contact op met dacia nederland.

druk blijven uitoefenen.

• wimmie

Bij ons Dacia Sandero1.2 kenteken 00-JVK-## is al een keer een update gedaan.

Het heeft even geholpen, maar kwam net zo snel weer terug.

Weer bij de garage geweest, die konden niets vinden melden ze.

Of ik met de monteur een proefritje wilde maken, er was wel iets te merken,

maar er was niets aan te doen tot er een volgende update beschikbaar was

Er viel niets aan de pedaalstand of de afstelling van gas of koppeling te doen.

Alles is electronisch geregeld,wat een nadeel is volgens hun.

Moet er mee leren leven en heb me er maar bij neergelegd.

Alhoewel ik het wel raar vind dat zoiets niet is op te lossen.

Ook Dacia Nederland zegt verder niets te kunnen doen.

Volgens de garage kan het geen kwaad en is het niet schadelijk voor de motor of

andere onderdelen van de auto.

• sandero

@wimmie dit is geen gaspendaal probleem….het ligt aan de computer.

de software in de computer fouttief geprogameerd,waardoor de gasklep regelaar zelfstandig gas geeft.

dit word veroorzaakt door een te krappe instelling van het mengsel.

ivm milieu eissen.

• joost

Ik heb een Sandero van oktober 2010 **-NNF- * ben hiermee voor het gasduiveltje naar de garage geweest, maar er bleek na uitlezen van de software nog geen update voor te zijn.

Er zou contact met mij worden opgenomen als de update er was daarna is het vanaf

januari oorverdovend stil.

Joost.

• B@TO

In Feb 2011 eerste service beurt na 11000 km op de teller en 1 jaar in mijn bezit laten uitvoeren, verzocht tijdens de afspraak om de software update uit te voeren.

Men kon toen niets beloven of het voor mijn Sandero, besteld eind juli 2009 en geleverd feb 2010 **-KSP-* zou gaan lukken/werken.

Voor mij is die ellendige vroemvroem verleden tijd en loopt hij als een zonnetje.

Ik hoop voor alle niet geholpen 1.2 rijders een oplossing komt, want het blijft verder een heerlijke auto om mee te rijden.

Sterkte ermee.

BATO

• Sandinista

op de daciasite kun je een formulier invullen met vragen en klachten :

http://www.dacia.nl/neem-contact-met-ons-op/contact/servicevraag/contactform.jsp

Net zo vaak invullen en opsturen tot ze er gek van worden en ook Dacia NL blijven bellen.

Bij mij het probleem trouwens eind jan 2011 opgelost (Sandero eind jan 2010 geleverd), maar nu met het warme weer lijkt het

soms weer een beetje terug te zijn.

• Delfosso

Het gaspedaalprobleem was enkel de eerste 5000 km's. Het is een meedenkend pedaal dat zich aanpast aan je rijgedrag. Heb er nu geen enkel probleem meer mee.

Het pedaal blijft wel vrij hoog aangrijpen maar daar moet je dan even rekening mee houden met het optrekken.