Daar gaan we weer / GASPEDAAL PROBLEEM SANDERO 1.2

• koekoek

Hallo sandero rijders

Het is niet te geloven , het euvel is sinds gisteren ook bij mij opgelost een update voor de sandero's KDS 1.2 van 2009.

Dik ander half jaar op moeten wachten volhouden helpt dus , ben erg blij , nu hopen dat het goed blijft.

Dirk

• Rens

Hier een JTZ :) Zo weer terug richting huis, ben benieuwd!

• Rens

Weet vrijwel zeker dat het opgelost is, geen vroem vroem meer gehad hier. Ook is het brandstofverbruik iets lager. Ten slotte (maar dit kan ik me inbeelden) lijkt de auto wat vlotter te zijn in de 5e versnelling, meer kracht bij minder toeren.

• jack

Mooi werk Rens…………ga morgen weer bellen met de dealer…

Laatste kans en anders………………Dacia n.l. Schiphol Rijk is vlak bij het vliegveld dus laten ze maar dekking zoeken.

Gelukkig ben ik hele lieve man dus dat zal wel los lopen…….hoop dat het helpt jullie horen nog van me

• koekoek

Hallo Jack / Rens en anderen

Probleem is opgelost en ZUINIGER gaan rijden gem 5.5 LT per 100km , motor is rustiger , minder nerveus .

Renault nederland heeft gebeld om het boek te sluiten , dit laten we nog even open voor een bepaalde tijd.

Groet Dirk

• Henkes

Tsja, Renault ziet de verkoop dalen (bron Autoweek) .

Ook snoept Dacia van de verkopen van het moedermerk, behalve in Nederland lijkt het wel.

De Sandero heeft een slecht verkoopresultaat achter de rug wat betreft de maand april.

En dan ook nog eens negatieve gebruikerservaringen op dit forum, daar zit natuurlijk geen enkele fabrikant om te springen.

Ben benieuwd wat mei zal brengen,

Maar……….hopelijk is dit gaspedaalprobleem bij de 1.2 motor voor een ieder nu achter de rug

Nu nog een wat grotere motorenkeuze (want ook dat heeft waarschijnlijk te maken met de dalende verkoop —> zie ook eerdere berichten op de verschillende Dacia-sites, zal dat er voor zorgen dat de balans de positieve kant uitslaat?

De Sandero is nog altijd een prima wagen, dus dat verdient ie zeker.

• 1.2

Hebben jullie bericht gekregen van de dealer dat de update er is, of moest je daar zelf achteraan?

Ben benieuwd!

• koekoek

HALLO 1.2

Mijn sandero 2009 stond op het bellijstje van stam leidse rijn bij het uitkomen van een toepasbare update .

Dirk

• jack

Ik stond ook op een lijstje maar heb zelf gebeld……..woensdag is hij aan de beurt.

Dus jullie horen mij nog over de afloop.

Jack

• Gerjan

Betreft: Dacia Sandero 1.2 16v

00-KFJ-0 Datum afgifte kenteken begin november 2009

Gem verbruik: 6,2 l per 100km

Vanmorgen is de sandero 1.2 16v van mijn ouders voor de 2de keer terug geweest bij de dealer. Vorig jaar in het najaar zou er een update zijn, deze bleek alleen niet voor de computer te zijn die in onze dacia zit. Met de vernieuwde update en de verhalen hier zijn we vanmorgen weer vol goede moed naar de dealer gereden. Helaas…Weer kon er geen update worden “geinstaleerd”. Wat precies het probleem is vindt men maar moeilijk uit te leggen.

Dat chippen ook niet zo 1,2en 3 wilde kwamen we vorig jaar ook al eens achter. Er kon geen connectie worden gemaakt met de computer van de dacia.

Mijn ouders kunnen ondertussen al aardig overweg met het vroem vroem vroem. Onder normale omstadigheden kan er wel zonder dit “hijgen” worden weggereden, zolang er maar geen gas wordt gegeven voordat de koppeling helemaal opgekomen is. Het wegrijden gaat ook bij deze sandero gepaard met een aantal erg lichte stotters. Bij hogere belastingen (4 personen in de auto), zijn deze stotters in elke versnelling heeeel lichtjes aanwezig. Niet storend, maar uiteraard hoort dit niet.

Tot zover best wel mee te leven…Maar zodra de caravan achter de auto gaat, of er een geladen aanhanger op gang gebracht moet worden uit het probleem zich wel heel erg nadrukkelijk. Heel erg vervelend bij wegrijden vanuit stilstand.

Omdat onze dealer waar de auto gekocht is op 30km afstand zit, zouden we in het vervolg graag weten of de update wel echt voor onze auto is. Is op de 1 of andere manier na te gaan welke software versie geinstaleerd is?

Overigens is het bij onze vorige dacia een MCV (1.6 16v) in de eerste 1000 km ook een aantal keren voorgekomen. Dit verdween naarmate de auto maar km's op de teller kreeg, maar na ruim 16.000 sandero km's vinden wij het eigenlijk wel mooi geweest