Daar gaan we weer / GASPEDAAL PROBLEEM SANDERO 1.2

• Tiemen

Hoi,

Onze auto heeft dit soms maar dat vroem , vroem geluid.

Heb er wel melding van gemaakt maar ze moeten het kunnen horen bij de garage, tja dit wordt moeilijk bij onze auto omdat hij het echt maar heel soms doet en dan ik ook zelf niet weet waarom hij het maar soms doet.

De auto is van Sep. 2009 en heeft 16000 KM gereden.

Vooral als er iemand in rijd die geen Dacia gewend is zoals mij dochter dan heeft ze het veel vaker dan ik zelf hebt , misschien heb ik mijn rijstijl wel na de auto aangepast weet het zelf ook niet meer.

• Rens

Ik rijd er inmiddels al 45.000 km mee, dus dat is onzin. Dealer heeft met renault gesproken en die zeggen dat er een update uit komt voor de auto's die er nu niet voor in aanmerking komen (najaar 2011).

Verder denk ik nog steeds dat chiptuning het probleem ook zal oplossen. Probleem zit in milieueisen die in slechte afstelling hebben geresulteerd. Chiptuners geven niet om co2 waarden ;) Helaas nog niemand kunnen vinden die z'n 1.2 heeft laten tunen.

• sandero

@ rens wij zijn in het begin al met de 1.2 sandero bij de tuner geweest.

heb ik ook al geschreven op het forum.

en wat was er tot onze en zijn verbazing kon niet worden uitgelezen.

toen heeft hij de renault clio van de zoon uitgelezen ook een nieuwe zelfde motor

dat ging wel,dus die gegevens over zetten ging niet.

en wat was het geval bij ons het is een andere COMPUTER als renault dus daar komt hij niet in.

• Delfosso

Heb ook een 1.2 en na de inrijperiode nooit meer last van gaspedaal gehad. Ben dan wel benieuwd of jou auto anders is dan mijn Sandero (jan 2010)

Zijn ook zat Sandero rijders die je niet hoort over het gaspedaal. Lijkt me dan eerder een fout in een bepaalde serie, chiptunen als oplossing voor een gaspedaal probleem lijkt mij grote onzin.

Haast alle autos hebben tegenwoordig A of B labels ook de Renaults met 1.2 16v en die hoeven ook niet getuned te worden om normaal te rijden.

• uul

Inderdaad Delfosso, mijn Dacia Sandero van september 2009 heeft vanaf de eerste dag ook nog nooit gaspedaal problemen gehad en ben zéér tevreden.

Uul.

• Rens

Dat het probleem bestaat lijkt me duidelijk (genoeg mensen die het ervaren). Erg kortzichtig als je ik heb geen problemen, dus de rest ook niet redeneert.

Chiptunen zal vrijwel zeker het probleem oplossen. Als je de mening niet deelt, geeft dan ook argumentatie. Het klopt dat de chip niet uit te lezen valt. Tunen is echter wel mogelijk met een box er tussen. Ik ga er vanuit dat dit het probleem oplost omdat het probleem veroorzaakt wordt door te krappe afstellingen voor de milieueisen.

Mijn dacia is overigens van augustus 2009, net te oud voor de update. Vroem vroem vroem komt dagelijks voor helaas. Nog even paar maanden wachten volgens de dealer (die dit van renault heeft)!

Slordig dat het zo lang duurt, maar ben nog altijd tevreden met de auto.

• jaap

Het probleem word nooit op gelost ze denken er niet aan om voor een paar mensen hier een oplossing te zoeken

ze proberen met een schandalig voorstel die mensen een andere sandero aan te smeren en doen dan net of ze een geweldige oplossing voor je willen.mijn kenteken is 04kds2 is van nov 2009.

Wij ervaren een dacia sandero de ergste ramp we worden gewoon bedonderd .

En nooit geen dacia sandero meer 3 jaar garantie alleen word het niet uit gevoerd dus je hebt niks nog geen dag.

Alleen lul verhalen van een dealer Willen ze een oplossing moeten ze al deze mensn gewoon een nieuwe auto aan bieden voor de gene die dit nog wil.zonder verdere kosten

• sandero

@jaap nou bij ons is het probleem wel opgelost.

• koekoek

Hallo Jaap

Ik ben het helemaal met je eens zelfs een nieuwe sandero op mijn voorstel wordt niet serieus genomen . Huidige sanderois van 2009 / 17-kds-2 .

Groet Dirk

• B@TO

Of misschien is een vervangende goed werkende nieuwe krachtbron inbouwen een optie.

sterkte ermee