defecte lampen

• adriaan van Hoorn

binnen een jaar heb ik al een komplamp moeten vervangen. Ik zie regelmatig Dacia's rijden met defecte lampen. In mijn Daas zitten normale Philips lampen en zijn van goede kwaliteit. Is dit toeval of hebben alle Dacia's last van snel defecte lampen?

• mcvjournaal

Bij mijn Dacia Logan MCV van november 2007 is nog geen enkele lamp vervangen…. en ze branden ook nog allemaal… (:P)

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• HenkM

3 jaar gereden met de MCV: nooit lampen vervangen.

Nu 1 jaar Dusteren: geen lamp vervangen (behoudens de mistlampen welke zijn vervangen door DRL's (:P) ).

Sandero (schoonmoeder) na 2 jaar dezelfde lampen.

Zelf heb ik nog geen Dacia zien rijden met defecte lamp(en).

• Avaka

Ik zie nooit Dacia's met defecte lampen rijden. Echt niet!

• Barrabas

Richtingaanwijzers van BMW,Mercedes en Jaguar branden zelfs nooit.Hebben die dat wel.

>:D<

• adrie van Hoorn

dan heb ik gewoon pech gehad en is het geen kwaal van de auto veroorzaakt door bijvoorbeeld een te hoge spanning.

• HenkM

Ja natuurlijk hebben die dat, ze zouden immers nooit door een keuring komen.

Het probleem bij deze voertuigen is de wegligging, deze is zo slecht dat de bestuurder alleen maar kan sturen en voor de rest geen tijd heeft ;) .

• Bas

Ik ken het ook wel. Bij mijn duster is na 9 maanden de eerste koplamp kappot gegaan en naar 12 maanden de tweede. Ik heb ze wel altijd aan staan.

• Avaka

Bij welke kilometer stand?

• GJvdZ

Wij hebben sinds 2007 beide koplampen al 2x moeten vervangen. Ik weet niet wat er oorspronkelijk in zat, maar als vervanging nemen we Philips of Osram. Het is niet wetenschappelijk onderbouwd, maar het lijkt toch dat ze sneller defect gaan dan in andere auto's (referentie: Ford Focus, Renault Megane). Misschien iets met temperatuur?